.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 13:05:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 09.cze.2017 19:45:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dziś zakończyłem wreszcie przekładkę przednich hamulców do A6 C4. W miejsce żeliwnego zacisku Ate 57 i tarczy 288/25, przyszedł największy jednotłoczkowy zacisk, jaki jeździ w Audi: Ate 60mm oraz tarcza 312/25.
Ponieważ nie wiedziałem tego:
Hubos21 napisał(a):
rozstaw 147mm, pod 312 nie ma szans tego upchnąć,

postanowiłem to zrobić i się udało.

POTRZEBNE KLOCKI CAŁEJ UKŁADANKI:
- zaciski ATE 60mm, bardzo popularne w Audi i nie tylko, bardzo tanie, ładne. Z racji kosmicznych cen, żadne 4tłoczkowe Brembo nie było brane pod uwagę
- klocki do zacisku, u mnie jak zwykle Textar
- adapter do zacisków - najbardziej zagadkowa część całej układanki. Adapter zwymiarowałem / zaprojektowałem całkowicie sam
- tarcza 312/25 - największa z cienkich/lekkich tarcz, relatywnie tania.
- inne duperele, jak śruby 10.9 na łączeniu adapter/jarzmo, DOT4 itp...

ZACISK jest dwuczęściowy: korpus tłoczka jest aluminiowy i bardzo lekki, część przednia jest żeliwna i nieproporcjonalnie cieżka. Jarzmo także żeliwne. Aby zacisk wszedł mi pod obie felgi (letnia i zimowa), musiałem dość mocno odchudzić przednią, żeliwną część. Dzięki temu zacisk stał się sporo lżejszy i dużo ładniejszy, zobacznie sami.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

KORPUS TŁOCZKA nie był modyfikowany, ograniczyłem się do jego wyczyszczenia, dorobienia nowego miedziaka i złożenia wszystkiego na nowych gumkach

JARZMO I ADAPTER: tu było najwięcej zabawy. Aby adapter pasował i do zwrotnicy i do jarzma, konieczne jest delikatne (?) porzeźbienie jarzma. Wszystko zacząłem od pomiarów na tarczy, potem rysunek, potem drewniany model adaptera, przymiarka z zaciskiem i tarczą na aucie, po czym zamówienie finalnych adapterów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jarzmo z adapterem ma masę około 2 kg
Obrazek

Dziś pozostało mi poskładanie wszystkiego. Przewód gumowy posostał ten sam.
Tu porzegnalne zdjęcie hamulca Ate57 + 288/25
Obrazek

A to porównanie osłony zrobionej do tarczy 312 z osłoneczką seryjnie jeżdzącą z 288
Obrazek

Tu nowa osłona na zwrotnicy:
Obrazek

A tu powoli montaż dobiega końca:
Obrazek

I widok końcowy z zewnątrz:
Obrazek

i od wnęki nadkola:
Obrazek

I na koniec przez felgę 16":
Obrazek

proszę kogoś z moderatorów o umieszczenie zdjęć gdzieś w trwałej lokalizacji i może o podwieszenie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 08:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
widać na siłę się da ale szlifowanie i piłowanie jarzma to nie temat dla mnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 09:30:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
To prawda, lepiej byłoby nie ingerować w jarzmo, ale podcięte jest głównie na tej cienkiej krawędzi. Zestaw podcięte jarzmo+adapter jest i tak sztywniejsze niż ori jarzmo.
Na razie wrażenia z jazdy są jak najbardziej pozytywne - pedał wchodzi głębiej, ale jest to przyjemne wchodzenie, nie "w gąbkę" ale rzeczywiście w pompę. Poprawa hamowania jest OGROMNA - poprzedni zestaw musiałem mieć zapowietrzony lub tłoczki w zaciskach nie chodziły swobodnie. W każdym razie z roboty i efektu jestem bardzo zadowolony.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 10:55:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Te zaciski są w nawet w słabszych wersjach A8/D3 więc muszą być skuteczne, musisz koniecznie pomyśleć w przyszłości nad serwem i pompą bo teraz masz tłoczki 60/43 to jest duża różnica względem seryjnych i tutaj tłoczek 23,80 trochę za mały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 10:55:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Te zaciski są w nawet w słabszych wersjach A8/D3 więc muszą być skuteczne, musisz koniecznie pomyśleć w przyszłości nad serwem i pompą bo teraz masz tłoczki 60/43 to jest duża różnica względem seryjnych i tutaj tłoczek 23,80 trochę za mały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 12:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Wiem, jeśli będę coś jeszcze zmianiał w układzie hamulcowym, to właśnie pompa 25,4mm od T4.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 15:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
to nie lepiej było wsadzić tarcze 323 pod ten zacisk taka jak pracowała w nim oryginalnie ??? i 16-ka tez by weszła .... a co do pompy to zostaw ja w spokoju ;)

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 16:16:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cygaro-avant napisał(a):
Wiem, jeśli będę coś jeszcze zmianiał w układzie hamulcowym, to właśnie pompa 25,4mm od T4.


O, czy ta pompa jest P&P zamiast np. tej z V8? Szukam nowej do 200, ale 950 zł chcą...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 16:58:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Arthur napisał(a):
to nie lepiej było wsadzić tarcze 323 pod ten zacisk taka jak pracowała w nim oryginalnie ??? i 16-ka tez by weszła .... a co do pompy to zostaw ja w spokoju ;)

Nie wiejdzie mi na felgę zimową.....

Rodzynek - większość wiedzy z dziedziny "pompologii hamulcowej" mam od kolegi Hubos21, on mi pisał co włożyć itp, napisz do niego PW, może coś doradzi.
Trochę informacji w tym wątku:
viewtopic.php?f=28&t=139042&start=20

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 17:07:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
u siebie mam te zaciski na 323 mm i wcześniej miałem zimówki 16 cali

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 17:23:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak zmieniać pompę to razem z serwem, bo jak wsadzisz z większym tłoczkiem do tego samego to może być gorzej, będzie trzeba mocniej deptać w pedał i będzie wrażenie, że się hamulec pogorszył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 17:28:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Moja pompa ma 25,4, ale ma już potrzebę zastąpienia nową.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 18:23:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Arthur napisał(a):
u siebie mam te zaciski na 323 mm i wcześniej miałem zimówki 16 cali

Na zimę mam takie koła i tu miejsca miałem dużo mniej. Z jakimi modelami / rocznikami ta felga jeździła?
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 18:24:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Arthur napisał(a):
u siebie mam te zaciski na 323 mm i wcześniej miałem zimówki 16 cali

Na zimę mam takie koła i tu miejsca miałem dużo mniej. Z jakimi modelami / rocznikami ta felga jeździła?
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 10.cze.2017 19:13:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
16tka z D2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 12.cze.2017 19:02:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Po ponad 100 km przebiegu na razie mogę powiedzieć, że pedał wchodzi równie głęboko jak w poprzednim zestawie, co potwierdza jego zapowietrzenie, zaś siła hamująca jest sporo większa. Na przeglądzie zestaw 57 + 288 dawał mi około 3,0 kN siły hamowania (mimo, że mam większe opony niż seryjne, mam 205/60 zamiast 205/55) Ciekawe co pokaże ten zestaw.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 04.lip.2017 15:43:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
W jakich modelach można spotkać ten zacisk z tłoczkiem 60mm?
W cygarze TDI przednie zaciski to właśnie ATE z tłokiem 60mm i jeden tłoczek mam już trochę nadgryziony przez rudą i nie mogę znaleźć zestawu naprawczego. Jako rozwiązanie pomyślałem nad wsadzeniem zestawu z C4 byłoby 276mm -> 288mm ale zacisk 60 -> 57

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 04.lip.2017 16:09:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
na pewno tam są tłoczki 60mm? na moje to 54


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] swap zacisku ATE 60mm + 312/25 w felgę 16"
PostNapisane: 05.lip.2017 22:09:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Tam są Ate 57, też miałem C3 z 1T.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: