.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 20:19:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 08:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2017 19:15:25
Posty: 27
Auto: A6 C5 02 2.4
Znajomy kupując BMW wtopił, ponieważ zakupił egzemplarz gdzie tej kompresji prawie wcale nie było, po roku auto nie nadawało się do jazdy. Teraz moje pytanie, czy ta kompresje zbadać przed zakupem audi z silnikiem benzynowym, czy nie trzeba tego w ogóle robić i zwrócić uwagę tylko na prace silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 08:56:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Pytanie kto Ci da to zrobić? Chyba jakiś jeb..ty sprzedawca. Ja bym się zgodził na takie badanie ostatecznie tylko w autoryzowanej stacji. Jak silnik kuleje na którymś cylindrze to słychać ewidentnie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 09:24:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2017 19:15:25
Posty: 27
Auto: A6 C5 02 2.4
A dlaczego miałby nie dać zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 09:26:52 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ja partaczom albo przypadkowym "kajtkom" też bym nie dał wsadzić łap do silnika.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 10:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Sprawdzic sobie mozna po zakupie. Zle swiece dokrecisz albo za mocno i co wtedy??? Za tydzien wystrzeli robiac dziure w pokrywie silnika. Inna sprawa ze w niektorych autach to trzeba sporo rozkrecic by swiece wyjac. O dieslu nie wspomne :)
Dlatego...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 10:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
j.w.
Sam doświadczyłem strzału ze świecy więc za żadne skarby nie wpuściłbym nikogo pod maskę żeby mi coś wykręcał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 12:59:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
mintech napisał(a):
A dlaczego miałby nie dać zrobić?

Zasadniczo świece dokręca się tylko raz odpowiednim momentem, wtedy rurkowa uszczelka odpowiednio układa się do głowicy, i nie ma potrzeby ruszać ich do następnej wymiany. Inna sprawa że trzeba wiedzieć co w danym modelu odłączyć żeby nie popalić cewek, nie napompować paliwa w cylindry itd. Przy tej operacji sterownik w aucie nałapie błędów, więc dalej trzeba jakieś urządzenie diagnostyczne podłączyć żeby je skasować, a potem przejechać jakiś kilometry pokonać żeby to wszystko się zaadoptowało. Więc ja takim klientom z góry dziękuje, chyba że jest już zapłacona kwota,spisana umowa ,wtedy klient może go sobie nawet podpalić poza moim podwórkiem , ew. autoryzowana stacja danej marki ,na koszt kupującego podpisze się pod tym testem, ale to też na końcu transakcji po dogadanych szczegółach .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 13:56:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mintech napisał(a):
Znajomy kupując BMW wtopił, ponieważ zakupił egzemplarz gdzie tej kompresji prawie wcale nie było, po roku auto nie nadawało się do jazdy. Teraz moje pytanie, czy ta kompresje zbadać przed zakupem audi z silnikiem benzynowym, czy nie trzeba tego w ogóle robić i zwrócić uwagę tylko na prace silnika?

Dlatego trzeba zawsze szukac pomocy przy zakupie u madrej glowy.
W zyciu nie pozwolilbym na dotkniecie swiecy zarowej przed spisaniem umowy i zapłacie.
Inna sprawa ze kupic taki motor to jak wygrac w totka ... :mikolaj:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 18:41:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2017 19:15:25
Posty: 27
Auto: A6 C5 02 2.4
Ok, czyli sprawdzenie auta od A do Z na stacji diagn+ sprawdzenie stanu ogólnego blach itp wystarczy przy zakupie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 20:33:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nic nie wystarczy, możesz sobie zlecać ekspertyzy nawet u rzeczoznawców przysięgłych, blacharzy, i innych cudaków. Dla mnie dobrze zrobione auto jest nie do wykrycia (mowa o przeszłości wypadkowej) Stacje diagnostyczne to wybitni eksperci od badania końcówek i wycieków , więc szkoda gadać. ....A może zapytam z innej strony: Jaki to ma być samochód?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 26.lip.2017 23:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2017 11:25:19
Posty: 229
Auto: C4 avant 2.8 4x4
mintech napisał(a):
Znajomy kupując BMW wtopił, ponieważ zakupił egzemplarz gdzie tej kompresji prawie wcale nie było, po roku auto nie nadawało się do jazdy. Teraz moje pytanie, czy ta kompresje zbadać przed zakupem audi z silnikiem benzynowym, czy nie trzeba tego w ogóle robić i zwrócić uwagę tylko na prace silnika?

Zawsze możesz kombinować wykorzystując np stary wtryskiwacz do określonego samochodu (szrot lub alledrogo :D ) - pozbywasz się iglicy, sprężynki i całego wszelakiego ustrojstwa, zaślepiasz dolot paliwa i w miejsce nadmiaru wkręcasz lub wklejasz manometr mierzący do 10/30 lub 15/ 20 lub 30.. ile da fantazja atmosfer. Tak, wiem - chałupniczo - ale manometr jaki kupisz, taką dokładność Ci będzie wskazywał. Chyba powinno zadziałać :) Koszt mały - pewność duża .
edit: - zegarek pomiarowy z rurką Burdona jak już. Są dokładniejsze i trwalsze. Błąd pomiarowy jak pamiętam do 50 atm to 0.2% - (ale może i mniejszy/większy)

_________________
"Nie da się" - do momentu, kiedy udowodnisz, że jest inaczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Badanie kompresji na cylindrach
PostNapisane: 29.lip.2017 11:44:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
qwinto napisał(a):
mintech napisał(a):
Znajomy kupując BMW wtopił, ponieważ zakupił egzemplarz gdzie tej kompresji prawie wcale nie było, po roku auto nie nadawało się do jazdy. Teraz moje pytanie, czy ta kompresje zbadać przed zakupem audi z silnikiem benzynowym, czy nie trzeba tego w ogóle robić i zwrócić uwagę tylko na prace silnika?

Zawsze możesz kombinować wykorzystując np stary wtryskiwacz do określonego samochodu (szrot lub alledrogo :D ) - pozbywasz się iglicy, sprężynki i całego wszelakiego ustrojstwa, zaślepiasz dolot paliwa i w miejsce nadmiaru wkręcasz lub wklejasz manometr mierzący do 10/30 lub 15/ 20 lub 30.. ile da fantazja atmosfer. Tak, wiem - chałupniczo - ale manometr jaki kupisz, taką dokładność Ci będzie wskazywał. Chyba powinno zadziałać :) Koszt mały - pewność duża .
edit: - zegarek pomiarowy z rurką Burdona jak już. Są dokładniejsze i trwalsze. Błąd pomiarowy jak pamiętam do 50 atm to 0.2% - (ale może i mniejszy/większy)

Ok. 300 zl kosztuje zestaw pomiarowy do 50 Barów firmy Yato z zestawem koncowek wszelakich do diesli,benzyn i nawet do Ursusa. Co prawda tylko manometr z pamięcią bez wydruku ale spokojnie wystarcza.
Gdybym mial sie pierd... w jakies przerobki cuda wianki chyba bym odpuscil ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: