.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 08:44:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 dylemta
PostNapisane: 24.lip.2017 22:48:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
hubos21 napisał(a):
Problem z rozrządami jest do dzisiaj, C7 i D4 maja to samo więc nie ma różnicy czy przed czy lift w C6


Wszystko zależy od użytkowania auta, te rozrządy sypią się głównie od jazdy po mieście i częstego odpalania. Niestety, ale takie auta nie są do tego stworzone, do tego są benzyny...
Koleżka pracuje w ASO Audi i trafiają się auta z przebiegami 400tysi km w górę, gdzie rozrząd ani silnik nie ruszany, ale głównie trasy robią...
Wymieniają kolektory ssące, zawory EGR, ale to akurat zasługa ekologicznych rozwiązań, a tam gdzie jest sadza, tam się zwykle coś zepsuje :peace:

Od jeżdżenia po mieście takim autem (3.0TDI), to po nalocie 150tysi może już się rozrząd odezwać :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 dylemat z zakupem
PostNapisane: 24.lip.2017 23:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Benzyny V6 też cierpią na tą przypadłość, nie ma co dramatyzować ale trzeba być świadomym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 dylemat z zakupem
PostNapisane: 03.sie.2017 22:19:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
tak z ciekawości to normalne ,że w 3.0 tdi pod korkiem wlewu oleju jest taki syf przy nalocie 250k ? bo ja u siebie zgranulowanego oleju w e39 3.0d nie posiadam

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 dylemat z zakupem
PostNapisane: 04.sie.2017 21:25:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Raczej nie :)
Ja mam większy nalot i czysto pod korkiem... Może miało kiepski olej zalewany, może rzadko wymieniany, może na krótkich odcinkach ganiany, nie wiem co rozumiesz przez pojęcie "syf" :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 dylemat z zakupem
PostNapisane: 15.wrz.2017 06:50:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,

przylaczam sie do tematu dylematow. Jeszcze dzis samochodu nie kupuje jednak na poczatku przyszlego roku chcialbym zmienic swoje aktualne polo ktore kupilem zonie. Polo ktorym jakos tak wyszlo ze ona jednak nie jezdzi i 'tylko tymczasowo' jezdze nim ja od ponad dwoch lat :< w tym rocznie z 6-8k po europie, plecy nie daja rady... :sylwester:

Poszukuje samochodu dajacego fan zabawe, ktory od czasu do czasu mozna troche pogonic po zakretach/gorkach i fajny komfort z pakownoscia w trasie jak jade za granice.

Poszukiwania zaczalem od fajnej i trwalej zabawki czyli Nisan 350Z/370Z. Jednak ze czasem podrozuje za granice i potrzebuje zabrac wiecej bagazy, oczywistym krokiem zerknalem jak zawsze na Audi. I zeby polaczyc komfort z osiagami w nie najgorszej cenie, padlo pierw na C6 3.0 TFSI z opcja malego/duzego chipu (moze nawet stage 1 lub stage 2). Po tym doczytalem ze lepiej kupic po lifcie, a to zaczelo mnie cenowo zblizac do C7.. C7 to tez rozwazylem S4 B8 jako ze polecaja, szczegolnie wzgledem fanu z jazdy bardziej niz w A6, jednak zastanawiaja mnie koszty utrzymania o ile beda wyzsze od A6. Pisza rowniez o S6, relatywnie 'troche' drozsze w zakupie ale koszta utrzymania pewnie kosmos? A6 3.0 TFSI nadal ma spory zapas mocy, nie znam zawieszenia i czy bedzie ewentualnie gotowe przyjac chip'a +100-150KM jesli bylo projektowane na mniej mocy.

Drugim etapem byl Cupra ST, gdyz za cene troche starszej C6, a na pewno C7 mozna kupic praktycznie roczna cupre, a w przyszlym roku ta roczna bedize Cupra ST 300 4motion (czyli z quattro jak szukam). Jedynie zastanawiam sie czy martwie czy nie zmeczona, jak ktos nie ukladal ale upalal, a kompletnie osobiscie nie wiem jak to ocenic...? No i na pewno jest to mniejsze auto i mniej komfortowe z gorszymi materialami niz audi jednak mlode za podobne pieniadze, chociaz nigdy tak nie kupowalem samochodu stawialem na jakosc stara C6 zamiast mloda skoda octavie, ale czasy sie zmieniaja, jakosc tez i dzis nie mam juz dobrej wiedzy czy lepiej kupic starsza C6/C7 czy mloda Cupre.

Podobna sytuacja z Subaru WRX w wersji kombi, ale tym bardziej moze byc wykorzystane po to takie samochody sie kupuje. W tym temacie tez olecaliscie A8 ale D2, nowsze nie wiem jak koszta utrzymania w porownaniu miedzy S4/S6, Cupra czy A6 C6/C7. Moze ktos zna i doradzi. Rowniez przez chwile zerknalem na mercedesa klasy C/E i BMW 5, te z mocniejszymi silnikami goniacymi A6 3.0 TFSI. Duzy plus za nawep na tyl dajacy czasem fan, jednak stawiam na audi, wydaje mi sie ze ma lepsza trwalosc i jakosc wnetrza, quattro tez czasem w gorach zima sie na pewno przyda.

W skrocie wymagania:
- fun z jazdy (zawieszenie + osiagi)
- relatywny komfort na dlugie trasy (jakosc materialow w srodku + kombi)
- okolo 80k-100k pln
- samochod na conajmniej kilka dobrych latek (samochod kupie w swiss)
- jako ze do komfortu i zabawy, preferuje benzyne (mocna)
- quattro lub RWD
- najlepiej zeby nie spowodowalo zawalu w warsztacie, to tez bardzo wazne jest dla mnie. Wiadomo nie szukam tanich aut plus stawiam na jakis tam sport, tak ze licze sie z tym ze wloze w auto sporo i nic na tym nie zarobie. Jednakze jesli C6 jest duzo tansze w utrzymaniu niz S4 badz np. leon St cupra 4motion jest o wiele tanszy w utrzymaniu niz A6. To przy duzych roznicach chyba wybralbym je, nawet ze stawiam na jakosci materialow, trwalos i komfort czy na V6. To wynika z tego ze czasem pracuje za granica i tam tez robie naprawy, a wtedy czas pracy takiego mechanika kosztuje mnie o wiele wiecej niz w Polsce. Jesli sa to roznice na poziomie nawet 2-3tys rocznie, jakos to przezyje, ale jesli takie A6 C6/C7 z 130-160k przebiegiem, moze mnie kosztowac w pierwszym roku +5tys / +10tys wiecej niz inne samochody gdyz musze zrobic rozrzad i inne standardowe rzeczy po 130k (nie wiem kiedy co sie wymienia) to wtedy wole zaoszczedzic i kupic np. cupre czy A4 i zaoszczedzic na naprawach/eksploatacji w przyszlym kilku latach.

Zeby nie pokazac, ze nie wiem czego chce, bo nie do konca tak jest, po prostu sie nie znam juz tak dobrze jak kiedys moje glowne wybory:
1) A6 C6 3.0 Quattro TFSI 290KM po lifcie > 2009 + moze chip (prawdopodobni wyzszy przebieg, nie wiem ile znosza te samochodu), prawdopodobnie tiptronic
2) A6 C7 3.0 Quattro TFSI 300-310KM przed liftem + moze chip (mlodszy przebieg chociaz i ta k130-160km jest norma), prawdopodobnie S-tronic
3) Roczny Leon Cupra ST 300 4motion (mlody, niski przebieg, ale nie wiadomo od kogo sie kupuje i jak pilowal, do tego przecietne materialy w srodku)
4) ...?

Niestety nie znam kosztow utrzymania i napraw zadnego samochodu ktory wymienilem, moze ktos moglby pomoc. Bede wdzieczny za kazda wskazowke.

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 dylemat z zakupem
PostNapisane: 15.wrz.2017 17:53:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
coś dla Ciebie :W221 6.3 AMG lub Lexus LS430, myślę że te auta są idealne na trasę i spełniają twoje warunki

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 dylemat z zakupem
PostNapisane: 16.wrz.2017 08:23:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Dzieki Inter32, ciekawe auta ktorych nie bralem pod uwage. LS430 wyglada naprawde ciekawie, chociaz jest nie wiele sztuk dostepnych i nie wygladaja zbyt ciekawie :( (chociaz sie jeszcze porozgladam)

Mercedas prawie idealny... obawiam sie ze utrzymanie 6.3 AMG przewyzsza kosztami prawdopodobnie dwukrotnie wszystko co wymienilem :( ale ten silnik i naped na tyl... chcialoby sie posiadac takiego stwora w garazu :)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C6 dylemta
PostNapisane: 16.wrz.2017 16:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2016 11:03:49
Posty: 56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: A4 B7 ASB Q AT
[quote="lucas3512"]Tylko kolega ma jeszcze E39...
Diesle w BMW są lepsze/trwalsze...

...Szczególnie 2.0 177KM N47 :)

Co do Twoich typów, to cuprę bym sobie odpuścił. Jeździłem i nie powiem banan i mokro pod pachami, ale tak przez chwilę gdyż jedynym słusznym programem, jak się wszystkie potestuje jest cupra :) a on w codziennej jeździe ....męczy. No i ta jakość materiałów no i haldex... Zobacz jak ludzie pozbywają się leasingu cupry po pół do roku od nowości....O czymś to świadczy...No i nieupalanej to że świecą szukać, bo ja się starałem ale i tak ciągle ogień i strzały z wydechu :)

_________________
Audi A4 B7 ASB 234KM AT avant - jest
Seat Ibiza II Cupra ABF "powered by Bloku" - jest
Audi S6 C5 ANK 340KM AT avant - było
Subaru Legacy 2,2 - rozbite


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: