Witam,
przylaczam sie do tematu dylematow. Jeszcze dzis samochodu nie kupuje jednak na poczatku przyszlego roku chcialbym zmienic swoje aktualne polo ktore kupilem zonie. Polo ktorym jakos tak wyszlo ze ona jednak nie jezdzi i 'tylko tymczasowo' jezdze nim ja od ponad dwoch lat
w tym rocznie z 6-8k po europie, plecy nie daja rady...
Poszukuje samochodu dajacego fan zabawe, ktory od czasu do czasu mozna troche pogonic po zakretach/gorkach i fajny komfort z pakownoscia w trasie jak jade za granice.
Poszukiwania zaczalem od fajnej i trwalej zabawki czyli Nisan 350Z/370Z. Jednak ze czasem podrozuje za granice i potrzebuje zabrac wiecej bagazy, oczywistym krokiem zerknalem jak zawsze na Audi. I zeby polaczyc komfort z osiagami w nie najgorszej cenie, padlo pierw na C6 3.0 TFSI z opcja malego/duzego chipu (moze nawet stage 1 lub stage 2). Po tym doczytalem ze lepiej kupic po lifcie, a to zaczelo mnie cenowo zblizac do C7.. C7 to tez rozwazylem S4 B8 jako ze polecaja, szczegolnie wzgledem fanu z jazdy bardziej niz w A6, jednak zastanawiaja mnie koszty utrzymania o ile beda wyzsze od A6. Pisza rowniez o S6, relatywnie 'troche' drozsze w zakupie ale koszta utrzymania pewnie kosmos? A6 3.0 TFSI nadal ma spory zapas mocy, nie znam zawieszenia i czy bedzie ewentualnie gotowe przyjac chip'a +100-150KM jesli bylo projektowane na mniej mocy.
Drugim etapem byl Cupra ST, gdyz za cene troche starszej C6, a na pewno C7 mozna kupic praktycznie roczna cupre, a w przyszlym roku ta roczna bedize Cupra ST 300 4motion (czyli z quattro jak szukam). Jedynie zastanawiam sie czy martwie czy nie zmeczona, jak ktos nie ukladal ale upalal, a kompletnie osobiscie nie wiem jak to ocenic...? No i na pewno jest to mniejsze auto i mniej komfortowe z gorszymi materialami niz audi jednak mlode za podobne pieniadze, chociaz nigdy tak nie kupowalem samochodu stawialem na jakosc stara C6 zamiast mloda skoda octavie, ale czasy sie zmieniaja, jakosc tez i dzis nie mam juz dobrej wiedzy czy lepiej kupic starsza C6/C7 czy mloda Cupre.
Podobna sytuacja z Subaru WRX w wersji kombi, ale tym bardziej moze byc wykorzystane po to takie samochody sie kupuje. W tym temacie tez olecaliscie A8 ale D2, nowsze nie wiem jak koszta utrzymania w porownaniu miedzy S4/S6, Cupra czy A6 C6/C7. Moze ktos zna i doradzi. Rowniez przez chwile zerknalem na mercedesa klasy C/E i BMW 5, te z mocniejszymi silnikami goniacymi A6 3.0 TFSI. Duzy plus za nawep na tyl dajacy czasem fan, jednak stawiam na audi, wydaje mi sie ze ma lepsza trwalosc i jakosc wnetrza, quattro tez czasem w gorach zima sie na pewno przyda.
W skrocie wymagania:
- fun z jazdy (zawieszenie + osiagi)
- relatywny komfort na dlugie trasy (jakosc materialow w srodku + kombi)
- okolo 80k-100k pln
- samochod na conajmniej kilka dobrych latek (samochod kupie w swiss)
- jako ze do komfortu i zabawy, preferuje benzyne (mocna)
- quattro lub RWD
- najlepiej zeby nie spowodowalo zawalu w warsztacie, to tez bardzo wazne jest dla mnie. Wiadomo nie szukam tanich aut plus stawiam na jakis tam sport, tak ze licze sie z tym ze wloze w auto sporo i nic na tym nie zarobie. Jednakze jesli C6 jest duzo tansze w utrzymaniu niz S4 badz np. leon St cupra 4motion jest o wiele tanszy w utrzymaniu niz A6. To przy duzych roznicach chyba wybralbym je, nawet ze stawiam na jakosci materialow, trwalos i komfort czy na V6. To wynika z tego ze czasem pracuje za granica i tam tez robie naprawy, a wtedy czas pracy takiego mechanika kosztuje mnie o wiele wiecej niz w Polsce. Jesli sa to roznice na poziomie nawet 2-3tys rocznie, jakos to przezyje, ale jesli takie A6 C6/C7 z 130-160k przebiegiem, moze mnie kosztowac w pierwszym roku +5tys / +10tys wiecej niz inne samochody gdyz musze zrobic rozrzad i inne standardowe rzeczy po 130k (nie wiem kiedy co sie wymienia) to wtedy wole zaoszczedzic i kupic np. cupre czy A4 i zaoszczedzic na naprawach/eksploatacji w przyszlym kilku latach.
Zeby nie pokazac, ze nie wiem czego chce, bo nie do konca tak jest, po prostu sie nie znam juz tak dobrze jak kiedys moje glowne wybory:
1) A6 C6 3.0 Quattro TFSI 290KM po lifcie > 2009 + moze chip (prawdopodobni wyzszy przebieg, nie wiem ile znosza te samochodu), prawdopodobnie tiptronic
2) A6 C7 3.0 Quattro TFSI 300-310KM przed liftem + moze chip (mlodszy przebieg chociaz i ta k130-160km jest norma), prawdopodobnie S-tronic
3) Roczny Leon Cupra ST 300 4motion (mlody, niski przebieg, ale nie wiadomo od kogo sie kupuje i jak pilowal, do tego przecietne materialy w srodku)
4) ...?
Niestety nie znam kosztow utrzymania i napraw zadnego samochodu ktory wymienilem, moze ktos moglby pomoc. Bede wdzieczny za kazda wskazowke.