Cała rodzina Espace to taki high level wykonania dla Renualt. Co do E4 w drugim polifcie czyli 2007-2012 najważniejszy to silnik. To, że ma być GE to podstawa. Ja zrobiłem ten błąd, że kupiłem krótkiego - ale tu stan i historia auta przeważała.
Jeśli robisz krótkie dystanse to benzyniak 2,0T - znosi lpg ale nie lubi grzebania w sofcie bo umrze dwumas. Ja polecam szukać każdego E4 z automatem. Będzie nieco wolniejszy na starcie ale elastycznością nadrabia. Jeśli diesel to tylko 2,0 dci w wersji 173KM. 120 i 150 to straszne muły i mają nieco słabsze wtryski oraz turbo. Niestety większość ma już FAP ale tego bym się nie bał.
Wady:
- nieszczelności w 3 świetle stopu - rozebrać i na klej do szyb a przestanie
- częsta awaryjność pompki spryskiwaczy reflektorów
- przepalające się gniazda żarówek kierunku przód (koszt 6 pln wkładka)
- przednie zawieszenie ma delikatne końcówki układu kierowniczego
- zapiekające się cięgna hamulca elektrycznego
- tylne zaciski - nie ma sensu reanimować tylko kupić drugi
Plusy:
- przestrzeń
- 7 os + bagaż spory wchodzi
- zawieszenie jest mega komfortowe, auto płynie
- układ kierowniczy bardzo precyzyjny a auto dość zwrotne
- silnik dynamiczny (M9R 173KM czy F4R 2,0t 170KM) ale lubią paliwo zwłaszcza w mieście
- skrzynia automat, dość trwała i wygodna
- materiały w środku dobrej jakości (szukaj tylko Previlage lub Initiale bo wszystko inne to kibel)
Ja mile wspominam to auto. Przed zakupem jechać i sprawdzić błędy w ECU (tylko CLIPem bo reszta nie odczyta błędów stałych), obejrzeć od spodu auto czy nie ma korozji a jak ma znaczy, że powypadkowe bo samo auto nie ma prawa korodować (plastik i podwójny ocynk).
Jak coś wal na PW. Sporo mogę podpowiedzieć
drookash napisał(a):
Jakość OK, ale niektóre rozwiązania są zdecydowanie słabsze niż u niemieckiej konkurencji.
Elektryka jest delikatna a napędy elektrycznych szyb padają jak muchy
I tak i nie. Są słabsze ale w przypadku Espace auto nie jest składane przez francuzów a przez holendrów i jakość poskładania o niebo lepsza. Szyby w E4 tylko w przedliftach miały problem - głównie moduł sterujący.