Przygoda z tym autem zaczęła się dawno temu. W czasach kiedy B2 zaczynały drożeć, ale można było kupić zdrowy egzemplarz w normalnej cenie.
Ja pojechałem do Krakowa po ten egzemplarz. Auto miało stać się rajdówką, lecz właściciel nie wyrobiłby się przed pierwszym rajdem sezonu i porzucił pomysł. Wcześniej jeździło u starszego dziadka. Niestety w niektórych miejscach było widać rękę wnuczka i jego patenty
Auto pojawiło się na allegro 5 września 2008 w cenie 2000 PLN.
Oczywiście momentalnie się sprzedało.
Pomyślałem sobie "cóż spóźniłem się" . Wiele osób też tak pomyślało
Kilka dni potem pojawił się w cenie niecałe 8 000 PLN
Zadzwoniłem najpierw do nowego właściciela auta. Chwila rozmowy , wydaje się ok. Potem telefon do Zurasa ( dzięki przyjacielu) z prośba o oględziny.
Czekanie w niepewności na telefon . W końcu zadzwonił . Niestety musiał przełożyć oględziny. Ehhhh no nic dalej czekamy. Dobra Zuras ustawił się z typkiem więc czekam na info zwrotne. Dostałem tylko smsa "k**** to auto jest piękne" . No to co od razu za telefon ustawka z typem. Jednak dostaje info , że jakiś facet z Zakopca już po to jedzie.
Znów czekanie , bo nie wiadomo czy kupi czy nie. Pierwszy tel - jeszcze nie pojechał oglądają. Czekam więc. Dzwoni. Mówi , że kolo chciał to na taxi do Zakopca , więc go pogonił. No to co . Ustawiam się na sobotę i jadę do typa.
Zajeżdżamy na miejsce. Wcześniejsza ustawka z Zurasem , potem po Brzezika i do typa.
Podjeżdża. Pierwsze wrażenie ZAJEBISTE!!!!
Bierzemy go na czujnik grubości lakieru . HMMM baaardzo mile zaskoczeni byliśmy.
No to co przejażdżka . Auto się zbiera tak jak powinno. Troszkę dymiło po ostrzejszej jeździe, ale czego można się spodziewać po 25 letnim aucie. Fotel kierowcy był w kiepskim stanie , ale to mi akurat totalnie nie przeszkadzało , bo docelowo miały być inne fotele.Sprawdzenie blokad. Działają. No to w kwestii formalnej jeszcze podjechać na podnośnik i sprawdzenie jak auto wygląda od spodu.
Kilka fotek z ogłoszenia
Wcześniej wspomniany fotel
Po za braniem oleju silnik był żwawy aż miło. W drodze powrotnej mina zdziwionego gościa w passacie B5 jak mija go stare B2 przy prędkości 180 BEZCENNA Za auto zapłaciłem gotówką
Foto starego motoru
Plan był by wsadzić tam silnik 2.2T i mieć radochę z jazdy. Po przesiadce z S2 3B seryjny KK był troszkę słaby, aczkolwiek w tej budzie bardzo mile zaskakiwał.
Tutaj troszkę fotek z zabawy w Toruniu gdzie jeszcze wszystko było seryjne
Poniżej opis modyfikacji auta Audi B2 Quattro[/b] sedan przedlift
Modyfikacje:Silnik: ZakończonoSwap silnika 2144 r5 oznaczenie KK na 2.2 turbo AAN z S6
Rozwiert z 81 na 82,5 mm
Szczotkowanie cylindrów
Kute korby, kute tłoki Wosnera sprawdzone i wyważone, tam gdzie trzeba to zacieśnianie stopek korbowodów
Panewki KS
Sprawdzanie luzów panewek
Metalowa uszczelka pod głowicę
Dynamiczne wyważenie całego układu.
Sprawdzanie i poprawa płaszczyzny bloku.
Mycie i polerka wału.
Nowa pompa oleju ASO
Nowe kółka rozrządu
Nowe koło pasowe
Odświeżenie całości - czyszczenie mycie malowanie,
Mycie komory
Blok naszykowany do obróbki
Reszta gratów gotowa na wyjazd
Trochę gratów
Modyfikacje głowicy: Obróbka głowicy
Wałek wydech od 7A
Porting poniżej mam wykres na flowbenchu
Przed
Po
Nowe uszczelniacze, prowadnice, zawory i wszystko co było potrzebne, lub wydawało się choć trochę zużyte.
Śruby ARP
Stalowa uszczelka pod głowicę
Głowica po obróbce
Układ dolotowy: zakończonoStożek K&N Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką
IC FMIC 450x300x76
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem
Przepustnica 80 mm z V8
Kolektor ssący custom by SLG
Rura idąca od kolektora do przepustnicy
Silikony FMIC
TIP z kwasu
Układ wydechowy: Gotowe Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY
DP 3,5" potem plecionka i 3" na jednym małym tłumiku oraz z tyłu duży z przepustnicą . Całość zrobiona tak by przy pełnym bucie szło tylko przez mały środkowy tłumik. Jak jeżdżę po bułki to spaliny idą przez 2 tłumiki.
5 x EGT WG seria
Układ paliwowy zakończonoWtryski 5 x 850 ccm pod e85
Czujnik flex fuel
Regulator 4bar
Listwa wtryskowa made by SLG
Pompa paliwa bosch 044
Dodatkowy wstępny filtr paliwa
Swirl pot 4L
Nowe przewody paliwowe
Elektronika: zakończonaEMU BLACK
Data logger
Nowa wiązka
Cewki TFSI
Przeniesienie alternatora na prawą stronę
Kilka dodatkowych funkcji dzięki EMU
Procedura startu
flat shift
Układ chłodzenia: zakończono Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm - w układ weszło ponad 10L płynu
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika
Układ napędowy: W trakcieWybierak przerabiany z C4
Skrzynia z S4 B5
Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.
Koło zamachowe odchudzone
Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E
Seryjna szpera 100% w dyfrze
Każdy mechanizm różnicowy ma szperunek z czego jestem bardzo zadowolony.
Półośki puki co seria
Układ Kierowniczy: zakończonoPro-Lite Quick Steer Quickner 1,5 : 1
Elektro-hydrauliczne wspomaganie
Układ hamulcowy: w trakcieZaciski przód 4 tłoczki Mercedes - zrobione
Tarcza focus RS MK1 324 mm - zrobione
Zaciski tył audi S4 tarcza 269x22 wentylowana - zrobione
Dodatkowe zaciski na tył przednie z B4 pod hydrauliczny ręczny - oczekuje
Przewody w stalowym oplocie - zrobione
Nowe miedziane przewody hamulcowe - zrobione
Korektor siły hamowania Wilwood - zrobione
Osobny układ pod dodatkowe zaciski tył - zrobione
Hydrauliczny ręczny Swagier Custom Parts
Zawieszenie: zrobioneCałe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo
Gwint by SLG
Poliurytan wszędzie gdzie się dało
Poduszki silnika Young Timer motorsport
Top mounty
Kolumny dzielone
BODY: Seria
WNĘTRZE: 2 kubły: Bimarco na nowo obszyte, seryjna tapicerka
PODZIĘKOWANIA: WIELKIE UKŁONY dla Pawła z STREET LANE GARAGE za ogrom prac włożonych w to auto. Dzięki niemu wraca ono do żywych
Także wielkie podziękowania dla małżonki za dużo cierpliwości dla mnie i wspieraniu mnie przy dążeniu do celu
Dalsze prace nad autem będę sukcesywnie opisywał.
Nie spinam się na jakiś termin odbioru auta. Długo już czekałem i jeszcze chwila mnie nie zbawi
Poniżej troszkę opiszę co i jak
Po powrocie z obróbki w firmie DZIAK Motorsport
blok poskładany
Stopka filtra
Nareszcie do komory
[url="http://vlep.pl/?????5n4vxg.jpg"]http://vlep.pl/?????5n4vxg.jpg[/url]
Jest na miejscu
Głowica po obróbce
Dekiel
Głowica już na miejscu
Stożek K&N Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką
Już pierwsze przymiarki w aucie
Jeszcze tylko przespawać wlot i zrobić kierownicę powietrza
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem
Muszla z V-bandem i dotoczoną już tulejką
Rakieta gotowa
Rura idąca od kolektora do przepustnicy
Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY
W trackie wspawywania gniazd pod EGT
Już na aucie
DP
5 x EGT
Wtryski 5 x 850 ccm pod e85
EMU BLACK
Data logger
Nowa wiązka
Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika
Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.
Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E
Całe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo
Gwint by SLG
Top mounty
update 11-09-2017
Przeniesienie alternatora na prawą stronę
Chłodnica oraz IC już na swoim miejscu
update 12-09-2017
Trochę nierdzewki poszło pod auto
Kolejny etap za nami
Tym razem na celowniku był wydech.
3 cale na 2 tłumikach. Środkowy mały za nim przepustnica i ujście przez duży tłumik lub luźno
Dzięki czemu można mieć przyzwoicie cicho, a jak ma być ogień to i będzie drzeć japę
Dwururka zagościła na pokład
Tak wyglądała oryginalna dwururka
Robiony specjalnie pod to auto Swirl pot 4 litrowy. Na razie przymiarki.