Mały update mojej walki z ASN
Niestety czasu jak na lekarstwo wiec całość prac posuwa się baaaardzo wolno ale do przodu
Oficjalnie zakończyłem walkę z rozrządem. Wartości jakie udało mi się osiągnąć to 2, -2, 2, -1.
Na tą chwile zostawiam je tak jak są, trochę pojeżdżę i za jakiś czas postaram się je skorygować.
Co do samego procesu ustawiania to, nie wiem jak w przypadku zmiany rozrządu ale u mnie, gdy całość ustawiana była od 0 bez punktu wyjścia, nawet na blokadach, nie da się ustawić rozrządu poprawnie.
Przerobiłem rożne blokady, od tych z allegro po drogie firmówki (tylko z ASO nie udało mi się wyciągnąć) i stwierdzam, że nie mają one znaczenia

Paradoksalnie najlepsze wyniki były na blokadach z allegro.
Sam rozrząd ustawiałem kątomierzem

przestawiając wałki, składając, testując, rozbierając i korygując ustawienia. I tak około 20 razy
Został mi jeszcze jeden problem do rozwiązania, na który nie do końca mam pomysł. Jest nim ciśnienie oleju. Pomiary wyglądają tak że przy 80'C ciśnienie jest na poziomie 1,3 bar ale przy 92'C już około 1 bar.
Całość pracuje na nowym oleju 5w40 (FUCHS TITAN GT1 5W40 XTL), nowym filtrze oleju (Filtron), nowych zaworkach zwrotnych po kolektorem, wyczyszczonej odmie, odpowietrzeniach i osłonach wałków, wyczyszczony jest smok pompy i wymienione wszystkie oringi przewodów olejowych.
Kupiłem i wymieniłem tez pompę oleju, przy okazji zmieniając oring pod pompa. Niestety pomiary na obu pompach są identyczne.
Z książki serwisowej wynika że wymiany oleju były w trybie LongLife co potwierdza zabrudzenie silnika. To co planuje obecnie to zalać płukankę i ponownie wymienić olej i filtr (tym razem kupiłem Knehta i Valvoline) pomimo że obecny olej nie przejechał nawet 1km
Co jeszcze moze powodować niskie ciśnienie?