.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 08:31:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 09.mar.2018 22:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Szanowni koledzy,

zwracam się do Was z zapytaniem dot. prawidłowego podłączenia przewodów odpowietrzających komorę korbową silnika (tzw. przewodów odmowych). Otóż na jednej z najbardziej przydatnych stron w historii A220V znalazłem taki oto schemat:

Obrazek

W moim przypadku króciec opisany jako "Flow Regulating Valve" (zawór regulujący przepływ) jest wprowadzony do separatora olejowego (tzw. Oil Catch Tank'a, dalej: OCT) i w zasadzie na tym sprawa się kończy (króciec w przewodzie zasilającym turbo w powietrze mam zaślepiony) i tym samym w obwodzie nie posiadam owego regulatora przepływu.

Moje pytania są następujące:

1. Czy Waszym zdaniem lepiej jest powrócić do oryginału usuwając OCT i zamykając tym samym ten obieg zgodnie z powyższym rysunkiem?
2. Jeśli miałbym powrócić do oryginalnych połączeń odpowietrzających, to podpowiedzcie proszę co to jest "carbon canister solenoid" (oczywiście w tłumaczeniu nie ma problemu, ale tego elementu chyba w swoim aucie nie znajduję (?))

Dziś dokładnie oczyściłem OCT, który był dość zabrudzony, ponieważ od jakiegoś czasu zacząłem odczuwać zapach spalin wewnątrz kabiny (obstawiłem, że to jest winowajca).

Dajcie proszę znać jakie są Wasze opinie i doświadczenia w przedmiotowej materii.
Pozdrowienia!

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 10.mar.2018 11:30:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
od 10 lat mam w 3b odmę z catch tankiem, ale ze spływem do korka oleju.
Nigdy nie miałem problemu. Filtr węgla aktywnego, czyli ten cały carbon canister - odpowietrzenie zbiornika paliwa, wszystko wywalone.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 10.mar.2018 22:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
do misy srubę drążoną z 2,5tdi i masz spływ. ale z catch tanka opary i tak bym podłączył przed turbo, bo bedzie smród straszny

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 10.mar.2018 23:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, wąż odpowietrzający kończy się za siedzeniem kierowcy ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 11.mar.2018 12:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Dzięki Panowie! Wszystko jasne.

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 11.mar.2018 19:11:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Najlepiej zrób oryginał albo zamknij obwód dolocie. Otwarte układy to lipa totalna.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 11.mar.2018 23:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
uzasadnij proszę, wszyscy na tym skorzystamy...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 11.mar.2018 23:43:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Ależ to bardzo proste. Po pierwsze nie śmierdzi, po drugie nie śmierdzi, a po trzecie nie śmierdzi.

Pomijam, że to weekendowy krążownik w oryginale, więc ten OCT pasuje tam jak świni siodło.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 12.mar.2018 16:37:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Sprinter napisał(a):
Ależ to bardzo proste. Po pierwsze nie śmierdzi, po drugie nie śmierdzi, a po trzecie nie śmierdzi.

Pomijam, że to weekendowy krążownik w oryginale, więc ten OCT pasuje tam jak świni siodło.
Nic nie smierdzi jak jest z glowa zrobione. W wielu autach mialem polotwarta odme przez OCT. Wazne aby dopasowac sie ze srednica odpowietrzenia z OCT w atmosfere.

Wytapatane A520f

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 13.mar.2018 10:24:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Podtrzymuję zdanie, śmierdzi, mniej lub bardziej, zawsze. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 17.mar.2018 12:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Panowie, jeszcze raz dziękuję za Wasze uwagi i wskazówki. Dzisiaj zrobiłem porządek z odpowietrzeniem w ten sposób, że wyjście górne OCT na filtr zamieniłem kolankiem 90st. i puściłem przewód olejoodporny w miejsce, gdzie przepływa dużo powietrza (okolice filtra powietrza przy prawym reflektorze). Po przejechaniu kilku km nie zauważam teraz aby spaliny były zasysane do kabiny (nawet przy otwartym oknie).

Przy okazji pozdejmowałem większość przewodów gumowych (ciśnieniowe, podciśnieniowe) i sprawdziłem ich szczelność. Wszędzie gdzie pojawiły się wątpliwości zastąpiłem je nowymi odcinkami plus nowe obejmy. Na przewodzie do IC założyłem klamrę V-band, bo zauważyłem, że przewód na zwykłej obejmie lekko się ześlizgiwał pod ciśnieniem. Dodatkowo przemyłem ISV, bo auto gasło po zejściu z wysokich obrotów.

Po tych zabiegach mam teraz inne auto, 200 rwie jak szalona i idealnie trzyma wolne obroty :diabel:

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 17.mar.2018 12:52:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
ISV raczej nie bruździł, moim zdaniem usunąłeś drobne nieszczelności :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 17.mar.2018 12:53:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Możliwe, ale bardzo dużo brudu z niego wyleciało - tak po prostu mam - muszę wszystko czyścić :)

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 17.mar.2018 13:08:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
I cieszy mnie to bardzo, że się posłuchałeś :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [200 20V 3B] Odpowietrzenie komory korbowej silnika
PostNapisane: 18.mar.2018 01:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zeby filtra nie zaklejalo oparami...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: