Morgi napisał(a):
Quattro = tip.
w B8 nie. Tip szedł tylko do silnika CCWA (3.0TDI) i do 2.0TFSI na rynek amerykański. w Europie przy Quattro jest skrzynia S-tronic.
Booocian napisał(a):
Wracając do silników. O 2.0 Tdi najbardziej utkwiła mi opinia, że miał zastąpić sławny 1.9 Tdi a wyszedł niewypał. I to jest fakt. Pierwsze silniki 2.0 TDi były awaryjne.
i właśnie przez takie podejście ludzie mają mylne pojęcie
były problemy, ale w 2004 czy 2005 roku
Booocian napisał(a):
Po czym poznam, że to CR? Rocznik, moc?
Jak wygląda sprawa z kołem dwumasowym?
Jak wygląda współpraca z serwisami Audi? Przykładowo gdybym dysponując VINem chciał uzyskać informację o tym, czy w danym modelu z silnikiem 1.8 była usuwana usterka nadmiernego zużycia oleju to podadzą taką informację telefonicznie czy trzeba się fatygować do serwisu i płacić każdorazowo za informację?
jak już wcześniej wspomniano - w B8 są już tylko silnikie diesla CR. koło dwumasowe się zużywa, jednym szybciej innym wolniej. znam przypadki, gdzie ludzie wymieniali po 120 tys km, w moim 2.0TDI po programie nie wymieniałem, a sprzedawałem auto z przebiegiem prawie 200 tys km.
jeżeli chodzi o pobór oleju - głównie problemy były w 2.0TFSI, w 1.8 występowało to znacznie rzadziej.
generalnie B8 to bardzo fajne i udane auto. trzeba przyznać, że naprawdę wyszedł im ten model.