.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 14:59:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 28.gru.2017 17:24:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2017 14:10:02
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Auto: V8 D11 3.6
Audi V8 D11 z 1991 roku, w słabszej wersji silnikowej, czyli: 3.6 o mocy 250KM w połączeniu z czterobiegowym automatem. Słowem wstępu niech będzie to, że kupiłem V-kę całkiem przypadkowo. Jeszcze przed sprzedażą poprzedniego auta, pancernej 80 B4 1.9 TDI, która służyła bez przerwy przez 9 lat, zastanawiałem się nad ponownym zakupem B4, tym razem z silnikiem 2.8 V6 z napędem Quattro. Niestety audica, którą sobie upatrzyłem, znikła tak szybko jak się pojawiła. Rozczarowany całą sytuacją, postanowiłem przejrzeć ogłoszenia z samochodem moich marzeń, V8. Coś mnie tknęło i tym razem postanowiłem nie czekać tak „długo” jak poprzednio i po krótkiej rozmowie zarezerwowałem auto, mówiąc, że będę już następnego dnia. Wiedziałem, że kupuję auto sfatygowane dość solidnie, ale nigdy nie liczę na gotowe. Zacząłem od zawieszenia, które przeszło dość dużo ale nie było czym się zrażać. Trochę zleciało zanim skompletowałem części, wieć trochę stała.
Idąc dalej...aby dobrać się do niektórych, do wszystkich elementów, trzeba było lać litry odrdzewiaczy, co by nie pourywać tego, co pozostało ze śrub i nakrętek. Tylne jak i przednie amortyzatory skończyły się już dawno, a tarcza i zacisk z tylnej lewej strony scaliły się w jedność, powodem były zardzewiałe tłoczki w zaciskach, które po prostu się nie cofały, dodam, że przyjechałem do Białegostoku z Jarosławia na kołach…było ciekawie ale się udało. Łożyska skończyły się już dawno temu i mogły robić za grzechotki.
Po wyciągnięciu organów przyszedł czas na realne szacowanie szkód, nie trwało to długo i postanowiłem wyrzucić wszystko, bo jak już robić, to konkretnie i bez półśrodków. Mocowania tylnych wahaczy były kompletnie rozwulkanizowane, guma była sparciała i popękana. Bałem się, że jarzma i zaciski pójdą na złom, ale udało się je uratować. Widoczny był ślad złego osadzenia sprężyny na gumie, czyli ktoś się kiedyś bawił ale coś nie do końca pykło. Czujniki ABS musiały zostać na miejscu, wyciągnięcie ich było nie możliwe, na całe szczęście są sprawne. Wszystko zostało wypiaskowane własnoręcznie u kumpla w kabinówce, wydawało się, że trwa to wiecznie. Warstwa rdzy, która narosła, piaskowała się strasznie opornie, a używałem drobnego korundu, co by nie uszkodzić ważnych elementów takich jak cylindry tłoczków albo gniazd łożysk piast. Wszystko zostało odmalowane i aż cieszyło oko.
Przyszedł dzień świąteczny, przyszły i prezenty. Dedykowane do V8 Koni Street-y, które wystarczająco usztywniają cały zawias i pozostawiają dość spory komfort podróżowania, na którym mi zależało, następne były Sporty, ale były one już o wiele bardziej twarde. Musiałem troszkę poczekać, tak się złożyło, że firma z Holandii nie miała wtedy nic na stanie, także dwa miesiące oczekiwania i dopiero co wyprodukowane na zamówienie, pachniały wspaniale. Do tego H&R-y 35…ale myślę, że ze względu na masę auta siadły chyba na +/- 40. Udało mi się nawet dostać osłony tylnych tarcz ori. Co mnie zdziwiło, bo jak przywiozłem auto do Białegostoku słyszałem tylko, że części nie kupię, że nie ma też nic na rynku wtórnym, nie zrobię, będę musiał sprzedać ze stratą, etc.
Czas montażu to były najprzyjemniejsze chwile oczywiście, biorąc pod uwagę to, że wszystko szło tak sprawnie jak składanie zestawu LEGO, jedna z moich ulubionych zalet starszych samochodów. Tarcze na tył poszły nowe, pozarabiałem przewody i umieściłem na miejscu przeznaczenia. Niektóre reparaturki musiałem robić sam, wyszło dobrze. Udało się także zregenerować dźwignię od hamulca ręcznego (jeden z mankamentów Audi z lat 80-90).
Po złożeniu wszystkiego do kupy zabrałem się za detale, mniej i bardziej ważne, szkło jednego z halogenów było pęknięte co spowodowało takie a nie inne szkody, klosz został wypiaskowany i odmalowany. Słupki A były oderwane i wyglądały strasznie, poszły więc do tapicera i teraz są piękne, ładne. Silnik na wolnych obrotach falował i obawiałem się jakiejś poważniejszej usterki. Okazało się, że kanały dolotowe w ogóle nie były zamocowane tak jak trzeba, do tego były pogniecione. Wystarczyło podgrzać opalarką i wszystko wróciło do poprzedniego stanu.
Nowy grill ori. Auto stało na 17” CR-ach i nie wyglądało to dobrze. BBS-y to jest to, przód 18x8,5 tył 18x10, felgi są dwuczęściowe, kumpel wyślizgał ranty, rotor jest jeszcze w oryginalnym kolorze, docelowo będą złote, jak w DTM. Do tego Uniroyale Rainsporty dobrane tak aby średnica była taka sama na przedniej jak i na tylnej osi bo różnią się rozmiarami. Cały zestaw siadł elegancko. Dodam, że na przód musiał iść dystans 20mm z powodu tak dużych zacisków. Bawiłem się też trochę przy elektryce foteli, które są wyposażone w pamięć, małe a cieszy, instalacja jest już wiekowa i nie łączy na wszystkich kościach…ale działa.
W tym roku udało się też pozbyć wysłużonego układu wydechowego, który z powodu zapchanych katów, nie spełniał swojego zadania i dawał ja diesel. V-ka dostała więc prezent w postaci pełnego przelotu i oddycha teraz pełną piersią. Kolektor został, x-pipe też, całość na 60mm prowadzi do końcowego Magnaflow-a, wszystko oczywiście w kwasie. Dźwięk, co to jest za dźwięk, grzmiąco - burzący, ale i nie męczy, śmiało można ruszać w trasę…kupno radia odłożyłem więc na czas bliżej nie określony.
Wymieniłem też rozrząd, co było oczywiście koniecznością. Pasek ma ze trzy kilometry, doszła jeszcze wymiana łożyska wisko i miałem komplet. Jeżeli chodzi o osiągi, jestem pod niesamowitym wrażeniem, co ten staruszek potrafi, na sportowym trybie pracy skrzyni, kręci się prawie do 8 tysi a komputer pokazuje tylko nieco ponad 57 litrów chwilowego spalania :P i pomimo swojej wagi, która oscyluje w granicach 1700 kg potrafi naprawdę dynamicznie przyspieszać. Na ekonomicznym trybie przy spokojnej jeździe, spalanie krąży gdzieś w okolicach 10 litrów, a średnie spalanie ułożyło mi się na 17 litrach. Skrzynia pracuje płynnie i nie szarpie ani trochę jeżeli już się człowiek przyzwyczai do automatu, jazda to czysta przyjemność.

Żeby "nie zaśmiecać" tematu wrzucam link do kompletnej galerii. Są w niej zdjęcia od początku mojej przygody z V8.
https://www.flickr.com/photos/153205573@N07/

Będę starał się systematycznie uzupełniać temat.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 28.gru.2017 21:17:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2013 17:37:52
Posty: 60
Auto: WH, WJ, ALT
Szacun za ilość pracy włożonej w odbudowanie V8 :) świetny kolor :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 28.gru.2017 21:54:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.paź.2011 19:22:33
Posty: 115
Lokalizacja: okolice Starogardu
Auto: AUDI B2 DIABLO/AUDI V8
Zajebista robota piękna V zapraszam do Torunia :piwo: :piwo: staniemy w duecie

_________________
Było:
Jawa,NSU,Fiat,WV,Ford,Audi Coupe 85r,Audi 200,Audi S6/C4
Jest:
Audi B2 Coupe 82r
Audi V8 92r
Audi cabrio 96r
Fiat Bis 91r
Star 12.185 05r
Kocham piękne samochody[Audi]i szybkie kobiety..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 30.gru.2017 16:41:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2017 19:39:25
Posty: 13
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Auto: A6c4 - 100 c3
Naprawdę zrobiłeś robotę =-O
Szacunek dla Ciebie
Ja kupiłem znowu 100 c3 2.3e i pomału robię to co Ty oby mi optymizmu wystarczyło do ukonczenia projektu :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 02.sty.2018 09:07:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2017 14:10:02
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Auto: V8 D11 3.6
Dzięki, jeszcze zostało kilka rzeczy, które mam nadzieję uda mi się ogarnąć w tym, nowym roku. Czy orientujecie się może w temacie regeneracji wylanego wyświetlacza w radiu? Siedzi oryginał BOSE i chętnie bym je zostawił.

kryzys@2011 napisał(a):
Zajebista robota piękna V zapraszam do Torunia :piwo: :piwo: staniemy w duecie


Koniecznie muszę przyjechać ;) czekam tylko na informację o dacie i odrazu zakreślam w kalendarzu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 02.sty.2018 19:40:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
viewtopic.php?f=20&t=144025 ;)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 03.sty.2018 09:36:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2017 14:10:02
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Auto: V8 D11 3.6
zgredek27 napisał(a):
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=20&t=144025 ;)


Tak widziałem już ;) jest tylko taka kwestia, że postanowiłem nie wyciągać V-ki zimą, co roku grzeje się w garażu i czeka na ciepłe dni. Czekam więc na zlot wiosna/lato.

Mały update, czyli blenda USA.

Obrazek

Update nr 2, świeżynki z dziś, rotory poszły w złoto na przyszły sezon.

Obrazek


Ostatnio edytowano 03.sty.2018 22:24:55 przez pavlik4p, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 03.sty.2018 22:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
Ach te usy ;) też coś tam mam US.

Racja, moja również zimuje.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 07.sty.2018 15:40:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
kolor felg to błąd do tego klasyka.

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 08.sty.2018 14:44:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
felgi niezłe i szerokie laczki tył, też lubię :peace:
ten złoty kolor może wyjść różnie, daj zdjęcia na aucie, ciekaw jestem

te malowane piasty, za parę lat to będzie niezłe wyzwanie przy próbie zciągnięcia tarcz :):

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 06.kwi.2018 12:01:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2017 14:10:02
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Auto: V8 D11 3.6
Przyszła wiosna, więc wpadło to co wpaść na nowy sezon miało.
Rotory poszły w złoto, do tego udało się dorzucić dekielki własnej roboty, plus naklejki BBS-a 3D (oczywiście nie ori)

Obrazek Obrazek Obrazek

Blenda USA, myślałem, że montaż będzie bardziej problematyczny ale przekładka zajęła chyba 30 minut. Masa uszczelniająca została stara, była jeszcze w pełni plastyczna więc nie było sensu jej skrobać.

Obrazek Obrazek Obrazek

A tak wygląda produkt finalny na chwilę obecną.

Obrazek Obrazek Obrazek

PS. Pierdoły...

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym sezonie. 5!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 06.kwi.2018 13:50:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Gdzie zamówiłeś tablicę na tył?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 06.kwi.2018 14:17:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
OT:
Bilu, co robisz w Wągrowcu ? na kawulca wpadasz?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 06.kwi.2018 19:40:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
BiLu napisał(a):
D11 V8 4,2

Wielki come back?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 06.kwi.2018 20:59:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
DeS napisał(a):
BiLu napisał(a):
D11 V8 4,2

Wielki come back?

bardziej kryzys wieku średniego ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 10.kwi.2018 10:21:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2017 14:10:02
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Auto: V8 D11 3.6
BiLu napisał(a):
Gdzie zamówiłeś tablicę na tył?


Cześć, tablice brałem z tej firmy: http://www.agotablice.pl/

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 10.kwi.2018 11:25:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Również polecam, profesjonalna obsługa i ekspresowe wykonanie.

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 10.kwi.2018 11:56:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Dwurzędowa w formacie USA i pasi idealnie, czy jakiś custom w konkretnym rozmiarze?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 10.kwi.2018 15:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2017 14:10:02
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Auto: V8 D11 3.6
BiLu napisał(a):
Dwurzędowa w formacie USA i pasi idealnie


Dokładnie tak jak napisałeś. Do tego dostajesz ramkę, która też jest wykonana bardzo solidnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi V8 D11 by Pavlik.
PostNapisane: 25.maja.2018 17:33:51 
Moderator

Dołączył(a): 21.lip.2014 16:35:49
Posty: 57
Lokalizacja: Gniezno
Auto: Audi V8 4.2 ABH 92r
pavlik4p napisał(a):
BiLu napisał(a):
Dwurzędowa w formacie USA i pasi idealnie


Dokładnie tak jak napisałeś. Do tego dostajesz ramkę, która też jest wykonana bardzo solidnie ;)




Świetna! Miło iż więcej ich w Toruniu będzie bo chyba się pojawisz;) Patrząc tak na każdą "dupcię" USA trzeba czymś wyróżnić moją:P Świetny masz kolor tej V8 mało spotykany. Gratulować pracy nad nią i dobrze iż nawet sfatygowane trafiają w dobre ręce! Oby tak dalej! Jakbyś potrzebował pomocy/części/informacji pisz śmiało:)

Mam nadzieję iż zobaczymy się w sierpniu!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: