.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 14:02:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 90 B3 Quattro SWAP 2.1 Turbo kilka problemów
PostNapisane: 23.cze.2018 19:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2018 18:45:35
Posty: 20
Auto: Audi 90 B3 quattro
Witam!
Mam do Was kilka pytań i prośby o rady. Świeżo zakupiłem auto, 90 quattro, rocznik 1989. Fabrycznie było 2.3, aktualnie jest 2.1 z blokiem od MC (podobno) i głowicą KG + ostry wałek (podobno). Wszystko robił poprzedni właściciel, ja kupiłem je tak jak stoi. Auto ma służyć głównie do zabawy, jakieś małe pojeżdżawki no i nauki mechaniki oraz szybkiej jazdy :)

Auto ma kilka problemów:
1. Doładowanie: raz jest, raz nie ma, dochodzi do 0.4 bar i nagle spada. Po odłączeniu wężyka podciśnienia od WG turbo ładuje, bez przerw, ok 0.3-0.4 bar. Podejrzewam uszkodzony zawór WG. Co o tym sądzicie?

2. Silnik faluje na biegu jałowym, czasami przygasa, cieżko odpala i chyba jest przelewane, bo mocno czuć benzynę. Na pewno są jakieś nieszczelności, ale chciałbym je zwalczyć montując większy IC, nowe sylikony od turbo do IC oraz od IC do kolektora. Przy okazji wymieniłbym wszystkie podciśnienia na nowe.

3. Chciałbym przejść na elektroniczny wtrysk. Czy wystarczy świnka czy powinienem zainstalować standalone? Co będzie lepsze i łatwiejsze w montażu?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Proszę o wszelkie podpowiedzi i rady co powinienem zrobić w pierwszej kolejności aby jeszcze troche pocieszyć się tym autem.
Pozdrawiam,
Mateusz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 Quattro SWAP 2.1 Turbo kilka problemów
PostNapisane: 25.cze.2018 07:21:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
W kolejności to : wywalić Kjeta wstawić kompa od kjetkillers, a potem ogarnąć osprzęt.
A właściwie to na odwrót - ogarnąć osprzęt, a potem wywalić kjeta. Reszta to normalne czynności serwisowe. A przede wszystkim, zmierz sprężanie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 Quattro SWAP 2.1 Turbo kilka problemów
PostNapisane: 27.cze.2018 19:48:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
wg WG masz podpięty ten wystający króciec ?
poza tym jak Leo mówi
projekt jest do pełnej kontroli od podstaw
sprężanie, wysokie napięcie z wyjęciem świec
podciśnienia i szczelność dolotu wraz z ewentualną zmianą ICKA i ogumowania do niego
no i zaczynamy szykować się do wywalenia KJeta

trochę roboty przed Tobą

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 Quattro SWAP 2.1 Turbo kilka problemów
PostNapisane: 28.cze.2018 09:12:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czym to jest sterowane? kompem od silnika turbo?

widze wtrysk KE-JET.

P.S. Ulep niezły

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 Quattro SWAP 2.1 Turbo kilka problemów
PostNapisane: 29.cze.2018 09:09:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2018 18:45:35
Posty: 20
Auto: Audi 90 B3 quattro
Podciśnienie do WG było podpięte i zachowywało się tak jak opisałem. Po zdjęciu wezyka z WG doładowanie dochodzi do 0.3-0.4 bar i się utrzymuje. Wnioskuje ze cos jest nie tak z samym WG.

Sterowane jest ecu z 2.3 wolnossącego i na chwile obecna jeszcze nie rozgryzłem jak sterowane jest turbo. Wtrysk mechaniczny jest do wywalenia ale drugi projekt pochłania mnie mocno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 Quattro SWAP 2.1 Turbo kilka problemów
PostNapisane: 29.cze.2018 12:58:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
silnik turbo, a sterowanie zapłonem kompem od wolnossaka, to igranie z ogniem. przez to zapłon z czapy, szczegolnie przy doładowaniu.

jesli silnik mechanicznie na prawde w dobrej kondycji, to można przyinwestować w sterowanie. podstawowe sprawy, to komp ktory ogarnie wtrysk elektroniczny paliwa. Oraz komp ktory ogarnie cały zapłon i tutaj albo kombajn razem z paliwowym, albo tansza opcja to kawałek wiazki i komp od 2.2 turbo 10V MC1 lub MC2, ale to tez trzeba bezblednie zrobic, bo beda komedie.

doladowanie na razie to najmniejszy problem, mozesz sobie mbc zapodac, ale bym nie szalał, bo zaraz czapke podniesie z takim osprzetem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: