Czołem.
Trafiłem na silnik z wadliwym rozrządem, potrafił klekotać nawet do 20 sekund po zimnym rozruchu, czasami kilka, na ciepłym też był słyszalny szum łańcucha.
Kilka miesięcy temu, przy nalocie ponad 140tkm zmieniany był rozrząd na częściach ASO, stare mam. Wymienione zostały łańcuchy, napinacze, ślizgi i pierdoły. Nie były wymieniane koła zębate, ponieważ nie nosiły śladów zużycia, były jak nowe, wariatory w bdb stanie, jak nowe. Przebieg prawdziwy. Olej Valvoline 5W30 z odpowiednią normą.
Obecnie po nalocie kilku tysięcy od wymiany, wróciło grzechotanie po rozruchu. Nie jest długie, bywa sporadyczne, ale wróciło. Nie mam wątpliwości co do faktu, że zrobione jest to zgodnie ze sztuką itd - odrzucam problem w usłudze.
Googluję temat na forach USA, UK, Australia i nie mam już pomysłu. Mam jeszcze ostatnią deskę ratunku. Zastanawiam się, czy nie wymienić zaworka zwrotnego zbiorniczka górnego oleju. Byłem w ASO z zamiarem kupna zaworka i boksowałem się z panem, ponieważ mówił, że to zaślepka i nic tam nie ma, nic mi nie pomoże. Natomiast proszę was o pomoc, bo zgłupiałem.
Poniżej linki do tematu i streszczenia w PDFie informacji o silniku. Zaworek jest opisany na stronie 29;
http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw ... _study.pdf"The Service Opening for the Oil Pump
The service opening provides access to the oil pump
excess-pressure piston. After removing the cover
bolt and a second internal bolt, the oil pump pressure
piston can be removed and its condition can be
inspected without having to remove the drive chain."
Tu jest link do tematu zasady działania takich zaworków;
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 9-sure-buthttp://12v.org/urs/CheckValveSchematic_Annotated.jpgCo innego może być przyczyną? Czy wymiana zaworka może pomóc?
EDIT 11-09-17
Sporo odsłon i nic...
Panowie, poniżej odczyt grup 208,209 z dwóch silników;
Przebieg 275tkm na fabrycznym rozrządzie, już go słychać na jałowych;
18:23:09 Group 208
600 /min Engine Speed (G28)
124 Count
-4.0°KW Idle Stabilization
00100100 Bin. Bits
18:23:09 Group 209
600 /min Engine Speed (G28)
74 Count
-1.0°KW Idle Stabilization
11110100 Bin. Bits
Tutaj z silnika bohatera tematu;
17:31:52 Group 208
600 /min Engine Speed (G28)
123 Count
-3.0°KW Idle Stabilization
00100100 Bin. Bits
17:31:52 Group 209
600 /min Engine Speed (G28)
72 Count
1.0°KW Idle Stabilization
11110100 Bin. Bits
Pow wymianie spodziewałem się po 0... Może wygórowane oczekiwania.
Wiem, że graniczna wartość to +/-8. Czy powinienem się zacząć martwić o wariatory?