Hej

Mam pewien problem z moim autem S6 C5 ANK z LPG BRC, które posiadam przeszło rok. Nie było z nim nigdy żadnych problemów, aż nagle zaczęło nim bujać i zaczął strzelać w wydech przy schodzeniu z obrotów, chodzić jak traktor, wariować. Wcześniej wypinałem cewki i przepływomierz, zrobiłem po tym ze 100km i auto zaczęło wariować. Coś mnie tknęło i odłączyłem przepływomierz, dzięki temu ledwo do domu wróciłem. Auto jakoś jechało, tyle że szarpało do około 3tyś obr. przy delikatnym wciskaniu gazu. Podłączyłem komputer i błędy pokazał takie:
16536; 16522; 16542; 17518; 17513; 17522; 17548; 17537; 17539; 16497; 16487; 17834; 17763; 17766; 17769; 17772; 17776; 17778; 17784
Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - wysokie napięcie,
Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - wysokie napięcie
Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 2 - wysokie napięcie
Sonda Lambda 2, bank 1 - zwarcie grzałki do plusa
Sonda Lambda 2, bank 2 - zwarcie grzałki do plusa
Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki
Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
Czujnik temp. powietrza zasysanego IAT - wysokie napięcie
Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie
Elektrozawór przewietrzania z węglem aktyw. EVAP - otwarty obwód
Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 1 - otwarty obwód
Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 2 - otwarty obwód
Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 3 - otwarty obwód
Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 4 - otwarty obwód
Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 5 - zwarcie do plusa
Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 6 - otwarty obwód
Cewka zapłonowa, wzmacniacz, cylinder 8 - otwarty obwód
wtedy nie pamiętam czy nie sprawdzałem reakcji na odpinanie cewek podczas pracującego silnika stad mogły wyskoczyć błędy na poszczególnych cylindrach.
Po usunięciu błędów wszystko było ok. Przejechałem się autem na benzynie, potem na gazie, zrobiłem w sumie z 15km i wszystko było w porządku. Miało moc i równo pracowało. Na drugi dzień niestety przejechałem z 3km i znowu to samo. Nie dało się jechać, na wolnych obrotach chodził jakby nie działała połowa cylindrów, jakby miał gasnąć, wibrował, chodził jak stary traktor itp.
Potem odbyłem jazdę i błędy jakie się zapisały:
17518; 17513; 17539; 16538; 17522; 17548; 16522; 16542; 17537
Sonda Lambda 2, bank 2 - zwarcie grzałki do plusa
Sonda Lambda 2, bank 1 - zwarcie grzałki do plusa
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki
Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - wysokie napięcie
Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 2 - wysokie napięcie
Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
Usunięcie błędów niewiele dało bo po dodaniu gazu lub przejechaniu krótkiego dystansu np. 1-2km działo się to samo. Zamieniałem miejscami cewki, wypadał zapłon dalej na 6tym garze. Zamontowałem nowe świece 4szt. Denso IX20 na jedna stronę i 4szt. Denso IK20G na druga. udało mi się w dobrej cenie kupić po 4szt takich i takich (specyfikacja z tego co wiem taka sama), na starych było to samo więc to raczej nie wina świec. Kupiłem używane cewki beru - brak rezultatów. Na 6tym cylindrze pokazywało wypadanie zapłonów w blokach pomiarowych. Raz pamiętam, ze zdarzyło się że wypadał na 6 i 7cylindrze. Ale najbardziej na 6tym. Wypadanie sprawdzałem tylko na postoju. Kupiłem nową cewkę NGK i zamontowałem na 6cyl, było wypadanie nadal ale silnik pracował jakby równiej. Na wydechu od strony kierowcy słuchać jak nierówno pracuje. Podłączyłem inny używany przepływomierz i też bez zmian. Zamontowałem też nową sondę Boscha, pierwsza przed "katem" bo na starej pokazywało ,,No Activity". Na nowej bez zmian praktycznie.. Potem mechanik wsadził mi starą... Byłem u elektronika powiedział mi, że zalewa tą stronę bardzo, po sondzie widać. Według niego wina leży w mechanice, silniku. Co to może być? Co posprawdzać? Jutro będę podłączał VCDS.