.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 13:06:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 4.2
PostNapisane: 07.sie.2018 09:50:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2018 09:15:01
Posty: 13
Lokalizacja: Kartuzy / Berlin
Auto: BMW 535d
Witam

Jestem wieloletnim użytkownikiem BMW i planuje zakup pierwszego Quattro.
Miałem kiedyś okazję przejechać się zimą (w śniegach) S6 Avant C4 i spodobało mi się jak auto zachowywało się przy niskiej trakcji.

Ma to być moje drugie auto (z BMki nie rezygnuje).

Celuje w:
- A4 B7 3.0TDI 233 KM manual
- S4 B6 4.2 (aktualnie mniej realna opcja. Ten sam kolega który miał S6 odradził mi ten wybór na rzecz auta powyżej)

Czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda sprawa z następującymi rzeczami:

A4 B7 3.0TDI 233KM

- Rozkład przeniesienia mocy - ile procent jest na przód ile na tyle?
- Rozkład mas - ile % lub kg jest z przodu i ile z tyłu (czy to prawda, że nos jest bardzo ciężki?)

- Czy tylni most posiada jakąś blokadę? Zdaje się, że ma ja tylko RS4? Czy jest opcja podmiany takiego mostu z w/w wersji?
Chodzi mi o zwiększenie efektu nadsterowności (coś ala szpera w bmw) przy większym "bucie" (tak aby auto chętniej składało się bokiem np. w śniegach)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 12:04:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
S4 B6 odpuść sobie - nie trzyma mocy i do wymiany rozrządu lub innych brać trzeba rwać motor z auta.
Ręczną blokadę dyfra możesz mieć w B3, B4 czy C3, C4. Jeżeli auto ma być do funu to rozważ B4 quattro i wrzuć 1,8 T. Od B5 i nowsze nie mają ręcznej blokady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 12:04:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
a4 b7 : wyjściowo rozkład momentu 60%przód:40%tył,
ciężki silnik przed przednią osią więc ...

rs4 b7 to inna bajka jeśli chodzi o napęd, 40p:60t

musiałbyś posprawdzać przełożenia, występuje w przyrodzie (biały kruk ofc) tylni dyfer z torsenem z audi V8 manual, wkładają to do s4 b5, a nóż przełożenie spasuje,
z takim dyfrem quattro robi się nadsterowne

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 12:22:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2018 09:15:01
Posty: 13
Lokalizacja: Kartuzy / Berlin
Auto: BMW 535d
Czyli moją jedyną opcją na auto z potencjałem na 300km, napędem 4x4 i odrobiną nadsterowności jest E46 330xd? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 14:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Mygakzy napisał(a):
Czyli moją jedyną opcją na auto z potencjałem na 300km, napędem 4x4 i odrobiną nadsterowności jest E46 330xd? :D


jeśli masz dobry namiar na providenta w przypadku tego wadliwego napędu- to bierz śmiało. Ja bym odpuścił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 16:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2018 09:15:01
Posty: 13
Lokalizacja: Kartuzy / Berlin
Auto: BMW 535d
To prawda, że ten e46 330xd do najsolidniejszych napędów nie należy, temu rozważałem jednak Quattro.
Przynajmniej spełnia założenia. Dobrze wyważone auto oraz podział mocy w okolicy 37 przód 63 tyl. Mocny diesel z lekkim modem do zrobienia w okolicy 300km.

Mocno zmartwiły mnie te informacje o ciężkim nosie i podziale 60 przód :(

Jakie jeszcze alternatywy z w/w założeniami warto wziąć pod uwagę ze stajni Audi?
Nie wykluczam drobnych modów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 16:39:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
A do czego ci to auto?
Zimą na śniegu i tak nie będzie trudno o latanie bokami.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 16:53:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2018 09:15:01
Posty: 13
Lokalizacja: Kartuzy / Berlin
Auto: BMW 535d
Mam aktualnie dużą kolumbrynę w automacie która jest świetna w trasie ale teskno mi do dużego momentu w manualu.
Miałem szybciej e46 330d (bez x'a) i chciałbym wrócić do auta tego pokroju, ale najchętniej z dobrze działającym napędem na 4 (raczej nad niż pod-sterownego).

Do czego? Nie powiem, że do zabawy bo to może za dużo powiedziane (nie planuje wyjazdów na tory, upalania itp), ale do przyjemności z jazdy, dynamicznym, świetnie prowadzącym się autem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 17:19:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Poza nadsterownością wszystkie kryteria spełnia S4 b5. Spokojnie zrobisz 300KM, można się tym już pobawić.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 17:56:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2018 09:15:01
Posty: 13
Lokalizacja: Kartuzy / Berlin
Auto: BMW 535d
Czyli nie ma opcji aby w B7 trochę zmienić charakterystykę jazdy przez np. wrzucenie tylnego dyfra z RS4?
Ktoś przerabiał taki temat?

Kiedyś słyszałem że do 80tki można było zamontować tył y dyfer z torsenem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 07.sie.2018 18:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1657
Auto: BEX+ Quattro
Do B4 i C4 podchodzi Torsen z D11. Problemem w przypadku 2,7 może być jego stan. :peace: 300 KM zrobisz mapą w przypadku zdrowej serii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 10:55:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2018 09:15:01
Posty: 13
Lokalizacja: Kartuzy / Berlin
Auto: BMW 535d
Czyli w nowszych budach (jak np b7) nie ma póki co opcji żeby jakoś wpłynąć na rozłożenie napędu czy też "szperowania" tylnego mostu?

Jak to wygląda w jeszcze nowszych rocznikach? B8 itp? Jak tam rozłożona jest masa i napęd?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 11:02:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tam jest inny torsen już. Powinien się inaczej lekko zachowywać. ALE umówmy się, Ty tej różnicy nie zauważysz.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 11:45:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
B8 wyraźnie inaczej się zachowuje niż B7 i wcześniejsze, 10cm cofnięcia silnika + Torsen T-3 z 40/60. To wyczuje każdy kto się tymi autami przejedzie porównawczo i baaardzo szybko w winklach.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 12:39:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
B7 to ostatnie ryjące przodem A4. Jeśli B7 to tylko 3,0 TDI 233KM. Softa zrobić na 300KM i orać. W benzynie zostaje tylko S4 - zrobić rozrząd, pompę oleju i raz na 50kkm czyszczenie kolektora. Masz potem spokój. Ich nie trzymacie moc(z)y wynika głównie z rozrządu oraz zmniejszających się kanałów (wada FSI).

Osobiście szedłbym w S6 C5 :D (optymalne mocne auto)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 13:01:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
bloku napisał(a):
Osobiście szedłbym w S6 C5 :D (optymalne mocne auto)


E tam optymalnie, ciężka krowa, ryje nosem, ekstremalnie droga w eksploatacji, zaczyna się już generalnie starzeć. 3/4 tych smoków jest już w takim stanie, że objeżdża je przeciętne 3.2FSI (od zwykłego 4.2 to nawet katalogowo jest szybsze), które też swoją drogą jest alternatywą dla tego TDI, o którym pisałeś. Zresztą, żadne z tych aut nie pojedzie tak jak kolega chce bez dużych ingerencji w napędy.

Z seryjnych B7 to tylko S4/RS4 w manualach, tam jest T-3. :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 15:12:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Co jest drogie w S6 C5? Najdroższa sprawa to napinacze łańcuchów, które wymieniasz co ok 250kkm. Poza tym jest tańsze niż współczesne B7, B8 czy C6. Za to komfort jazdy i dźwięk, elastyczność a w manualu jedzie lepiej niż 3,2 (sprawdzone organoleptycznie)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 15:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
S6 C5 to owszem mocne auto, ale skręca jak tankowiec ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 15:32:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Po pierwsze... zeszło z tematu, bo wątek był o autach do zabawy, a C5 to wielka krowa do cruisingu... koniecznie w tipie.

Po drugie... co jest drogie w C5 4.2 ? Wszystko. Bo jest stare i się sypie... Nie znoszę tego gadania jakie to jest tanie i super, bo ma gaz, bo ma super mały przebieg... ze 300k. A potem średnie inwestycje w te auta to po 15 koła rocznie. Aż każdy mówi dość i kupuje co innego... noo chyba, że już wyda ze 30-40 to wtedy wstyd i szkoda sprzedawać. Najczęściej dalej potrzeba worka kasy.

4.2 manual objeżdża 3.2FSI, nie no, to jest wyczyn. :D

O 0,3 albo uwaga 0,5s. :): :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6
PostNapisane: 08.sie.2018 15:42:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Wyczyn nie wyczyn ale kontrargumentowałem Twoją tezę. Dziękuję :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: