.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 16:52:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 13:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
czyli oporna kierownica to wina albo pompy wspomagania, albo magla?
a jakie są typowe objawy zuzytego serwa? hamulce dzialaja prawidlowo dopiero przy mocniejszym wcisnieciu pedalu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 13:13:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
pawelec napisał(a):
czyli oporna kierownica to wina albo pompy wspomagania, albo magla?
a jakie są typowe objawy zuzytego serwa? hamulce dzialaja prawidlowo dopiero przy mocniejszym wcisnieciu pedalu?


Typowe objawy zużytego serwa to pedał jak deska i brak wspomagania ;).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2010 13:23:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
a jaki powinien byc luz miedzy tloczkiem na wyjscui od pomlki hamulcowej do trzpienia serwa?
wydaje mi sie ze kupilem nie taka pompe (ATE) jak trzeba, choc wg katalogu byla dobierana i na wzor starej, bo po zalozeniu, calkowicie gumowy pedal sie zrobil i wchodzi czasem do konca przy silnijeszym wcisnieciu.
Byc moze ma inne wyjscie na serwo?
Abo ja nie potrafie prawidlowo odpowietrzyc i stad ta 'gumowatosc' :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 18:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
witam,
(C3 2.3 NF q '90)
troche ostatnio powalczylem z pompą i innymi martwymi rzeczami, oto wyniki. (mam troche slabsze wspomaganie i gumowaty pedał hamulca, ktory po mocniejszym wcisnieciu, drży i wchodzi do konca.)

1. przeplukalem uklad plynem boxol, co ciekawe wtedy kiera chodzila wyraznie lżej, pozniej zalalem zielonym febi i powrocilo do normy czyli znow ciezko.

2. oddałem ją do regeneracji, okazało sie ze nie wymagała tego, w srodku podobno wszystko prawie jak nowe, trzyma cisnienie, nic sie nie leje, uszczelki w bdb stanie, mechanior byl w szoku ze w tak starym aucie jest jeszcze wzorcowa pompa (podobno).

3. pompka hamulcowa nowa Ate.

4. zrobilem test na wspomagacz sily hamowania, zdjalem wezyk idacy do zbiorniczka płynu, wlozylem do sloika, odpalilem auto, i nic sie nie leje, wiec stwierdzilem ze jest ok wedlug instrukcji kolegów z forum.

5. jest jeszcze kwestia przewodu idącego z pompy zasilający maglownicę. jest w nim widoczny zawór (zgrubienie przewodu). czy jest opcja ze to przez zapchany jakims syfem zawór w tym przewodzie? tak mi podpowiadają tu, ze juz sie nieraz spotykali ze cale cisnienie ukladu bylo zaburzone własnie poprzez ten niedrożny zawór. Czy moge poprostu zalozyc normalny zawor bez tego zaworu? Podobno sprawdzona metoda, i ze wszystko bedzie dzialac bez zarzutu.

6. grucha - raczej jest do wymiany, bo na wylaczonym silniku, jest moze 3-4 nacisniec pedału ze wspomaganiem, pozniej decha. Na ile grucha moze zakłocac cisnienie ukladu podczas pracy silnika? bo wydaje mi sie ze to nie ma zwiazku.

7. dziś odpowietrzalem hamulce, jest ciut lepiej, pedal chodzi lżej jednak 'gumowatość' i drgania zostaly.


Co teraz robić?
dzieki i pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2011 10:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
Witam. nie wiem czy wątek jeszcze aktualny ale napisze jaka była u mnie przyczyna problemów z hamulcami.A problem tkwił śrubie drożnej przy akumulatorze ciśnienia . Jest tam otwór a w otworze jest sitko u mnie było przy pchane. Zajęło mi to około roku zanim znalazłem usterkę.Tą śrubą jest przykręcony wąż od pompy wspomagania do akumulatora ciśnienia . sorry za wszelakiego rodzaju byki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 10:51:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czy podczas pracy silnika, poprzez powrót z serwo do zbiorniczka powinno leciec dużo płynu czy nie?

chce usunac, problem slabych hebli u mnie. Przypomne o co chodzi.
Hamamulce sa ogolnie słabe (słabe wspomaganie). Pedał twardawy, dodatkowo drga w rytm pracy pompy hydraulicznej (zaleznie od obrotów).
Ciekawoską jest to, że jak mocno wcisne przez kilka sekund to pedał schodzi niżej. kontrolka cisnienia hamulcow (cisnienia) caly czas miga.

mam wszystkie komponenty zamienne na 100% sprawne. Wymienilem w pierwszej kolejności pompe hamulcową - to samo.
Teraz wytargałem pompę wspomagania dwusekcyjną, jutro włożę.

zastanawiam się co wyszarpnąć w następnej kolejności: serwo czy gruchę?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 11:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
pawelec napisał(a):
witam,
(C3 2.3 NF q '90)
troche ostatnio powalczylem z pompą i innymi martwymi rzeczami, oto wyniki. (mam troche slabsze wspomaganie i gumowaty pedał hamulca, ktory po mocniejszym wcisnieciu, drży i wchodzi do konca.)

1. przeplukalem uklad plynem boxol, co ciekawe wtedy kiera chodzila wyraznie lżej, pozniej zalalem zielonym febi i powrocilo do normy czyli znow ciezko.

2. oddałem ją do regeneracji, okazało sie ze nie wymagała tego, w srodku podobno wszystko prawie jak nowe, trzyma cisnienie, nic sie nie leje, uszczelki w bdb stanie, mechanior byl w szoku ze w tak starym aucie jest jeszcze wzorcowa pompa (podobno).

3. pompka hamulcowa nowa Ate.

4. zrobilem test na wspomagacz sily hamowania, zdjalem wezyk idacy do zbiorniczka płynu, wlozylem do sloika, odpalilem auto, i nic sie nie leje, wiec stwierdzilem ze jest ok wedlug instrukcji kolegów z forum.

5. jest jeszcze kwestia przewodu idącego z pompy zasilający maglownicę. jest w nim widoczny zawór (zgrubienie przewodu). czy jest opcja ze to przez zapchany jakims syfem zawór w tym przewodzie? tak mi podpowiadają tu, ze juz sie nieraz spotykali ze cale cisnienie ukladu bylo zaburzone własnie poprzez ten niedrożny zawór. Czy moge poprostu zalozyc normalny zawor bez tego zaworu? Podobno sprawdzona metoda, i ze wszystko bedzie dzialac bez zarzutu.

6. grucha - raczej jest do wymiany, bo na wylaczonym silniku, jest moze 3-4 nacisniec pedału ze wspomaganiem, pozniej decha. Na ile grucha moze zakłocac cisnienie ukladu podczas pracy silnika? bo wydaje mi sie ze to nie ma zwiazku.

7. dziś odpowietrzalem hamulce, jest ciut lepiej, pedal chodzi lżej jednak 'gumowatość' i drgania zostaly.


Co teraz robić?
dzieki i pozdro.

odnośnie pkt 5 zawór ogranicza ciśnienie wchodzące do maglownicy ,mi kiedyś gościu się pomylił przy wymianie maglownicy i wpioł go na wylocie i poleciały uszczelniacze , w niektórych autach te zawory nie były zakładane wcale

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 11:40:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
zmierz ciśnienia za pompą bo teksty mechaników typu trzyma ciśnienie to można włozyc między bajki..

podłącz manometr taki gdzies do 200 bar i heja, a potem lecisz po kolei...nie ma sensu wymieniać wszystkiego ot tak, tylko najpierw trzeba znalezć przyczynę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 19.wrz.2018 10:40:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2012 08:33:19
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 100 C3
Macie koncepcję, gdzie zregenerują pompę?
Najlepiej Warszawa i okolice?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 19.wrz.2018 16:03:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Regen Auto w Wesołej. :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 22.wrz.2018 10:03:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Przypominam nieśmiało o możliwości upgrade do wspomagania podciśnieniowego z B4 lub C4 bez wymiany pompy hydraulicznej na jednosekcyjną - pisałem o tym kilka razy...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 24.wrz.2018 19:58:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
To nie upgrade, raczej downgrade. Tyle że nowszy.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 25.wrz.2018 09:31:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ja wiem... Hydraulika musi być :) Wg mnie to przede wszystkim lepsze (pewniejsze, bez nieprzewidywalnych zachowań) wspomaganie hamulców. Hydraulika ma swoje plusy, ale tylko jak jest nowa. Przerabiam tak wszystkie C3 jakie wpadną mi w ręce (oprócz turbo) i jest 1000% lepiej (zwłaszcza w połączeniu z serwo i większą pompą hamulcową z A6 C4).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 26.wrz.2018 14:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2012 08:33:19
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 100 C3
Cześć,

mam poważny problem z luzowaniem hamulców. Auto jest zimne - jest ok. Uruchamiam motor - nagrzeje silnik i już łapią mi przednie hamulce (bez ruszania auto cały czas stoi) zaciski odpadają, bo są nowe.
Macie pomysł co to może być? Dodam, że pedał hamulca jest raz miękki raz twardy...

Układ dobrze odpowietrzony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 26.wrz.2018 16:19:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Pompa hamulcowa :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 26.wrz.2018 20:15:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Albo wspomagacz hydrauliczny :) Pompa by była, gdyby blokowało po nagrzaniu od hamowania. Tutaj blokuje, kiedy nagrzeje się płyn (olej) w układzie wspomagania.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 27.wrz.2018 01:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2012 08:33:19
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 100 C3
DeS napisał(a):
Pompa hamulcowa :)

Regeneracja?

wordeck napisał(a):
Albo wspomagacz hydrauliczny :) Pompa by była, gdyby blokowało po nagrzaniu od hamowania. Tutaj blokuje, kiedy nagrzeje się płyn (olej) w układzie wspomagania.

Pozdrawiam


Czyli co gdzie i jak do tego zajrzeć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 27.wrz.2018 08:57:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Między pompą hamulcową a ścianą grodziową, tam gdzie zwykle jest serwo podciśnieniowe. Nie zajrzysz do tego, tylko wymiana albo regeneracja. Można zacząć od wymiany płynu wspomagania, może pomoże... Albo padnie na amen.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 29.wrz.2018 06:16:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2012 08:33:19
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 100 C3
wordeck napisał(a):
Między pompą hamulcową a ścianą grodziową, tam gdzie zwykle jest serwo podciśnieniowe. Nie zajrzysz do tego, tylko wymiana albo regeneracja. Można zacząć od wymiany płynu wspomagania, może pomoże... Albo padnie na amen.

Pozdrawiam


Płyn wymieniony - nic się nie poprawiło. Stan płynu był db+.

Regeneracja - ktoś to w Polsce robi? - polecasz kogoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] słabe wspomaganie hamulcow z pompą hydrauliczną dwu
PostNapisane: 29.wrz.2018 21:08:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zregenerujesz wspomagacz, za chwilę padnie gruszka albo pompa... I tak w kółko. Święty spokój i pewne hamulce = serwo i pompa z C4 lub B4. Tyle ode mnie, po 18 latach doświadczeń z C3. Ale oczywiście, zrobisz jak chcesz... Dla niektórych migracja na podciśnienie to świętokradztwo, druciarstwo, herezja itp., itd. :D

viewtopic.php?f=28&t=134614&p=1609268&hilit=serwo+c3#p1609268


Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: