Pacjent - Sharan 1,8 T.
Objawy:
- błędy: 17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded - Intermittent
17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus - Intermittent
16619 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached
przepływka pojawiła się ostatnio, myślę, że to w wyniku tej niedyspozycji turbiny.
- dziura w mocy miedzy 2,5 a 3 tys obr
- powyżej 3 tys silnik ciągnie - nie ciągnie - ciągnie - nie ciągnie
- prychanie turbiny po odjęciu gazu (nie zawsze, raczej przy zmianie z 1 na 2 bieg)
- niewielkie ilości oleju w układzie chłodzenia (może to jeszcze wypłukują się resztki po poprzednim silniku, a może nie...)
- niewielkie ilości mazi wodno-olejowej w dolocie (zdjąłem wąż przed przepustnicą, aby poprawić jeden przewód i odkryłem mydło)
- zawór n75 działa odpowiednio po podaniu napięcia, był dość znacznie zasyfiony olejem
- sztanga wysunęła się z gruchy o ok. 5-6 mm (but do 6000 obr, przy łagodniejszym bucie drgała co najwyżej o 2-3 mm).
Czego jeszcze nie robiłem:
- nie sprawdzałem zaworu DV
- logów nie mam, bo pożyczyłem kompa i czekam...
Pytania:
- jakie logi zrobić i jak?
- przy wymianie silnika odpinałem n75 i nie jestem pewien, czy dobrze są podpięte:

Dodam, że bez napięcia jest przepływ między króćcami zielonym i czerwonym, czyli turbina bezpośrednio steruje sztangą. Po podaniu napięcia wszystkie króćce mają przepływ, czyli ciśnienie z turbiny wraca do dolotu.
- czy turbina może mieć padnięte uszczelnienia i mieszać olej z wodą i ładować to do intercoolera, a niewielkie ilości do układu chłodzenia? Olej w silniku jest czysty.
- co dokładnie w odmie ma separować olej - czy to nr 6 na obrazku:
http://pl.realoem.me/Volkswagen/MEX/SHA ... 3/103080#6 Nie wiem już, czy to turbo pcha olej, czy z odmy ciśnie przed turbinę.
- gdzie kupić/dać zregenerować turbosprężarkę?