.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 17:39:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 31.paź.2018 12:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam.
Ogarniam niedawno kupione auto. (pierwsza benzyna bardzoooo dawna)
I jak to zazwyczaj bywa mam problemy.
Temat 1. Nie mogę zmienić biegu na wyższy (obojętnie jaki) jeżeli obroty są >4k rpm, dopiero jak poczekam na wciśniętym sprzęgle aż spadną to mogę wbić wyższy.
Łudziłem się ze to poduszki - 2 pod silnikiem wylane - nie to.
Zamówiłem olej (stan jest jakieś 7-10mm poniżej korka wlewu) - wymienię
Koszty rosną i dalej frajdy z jazdy brak.
Teorie jakie słyszę to albo sprzęgło albo skrzynia. Liczę że nie skrzynia bo wszystkie biegi maja ten problem.
Jakieś pomysł na sprawdzeni żeby nie kupować w ciemno ?

Temat 2. ciągle czuję niedosyt mocy.
długo jeździłem TDI więc oczekiwania momentu są pewnie inne ale 1.8t 190km w serii podobno ładnie się odpycha moment szeroko dostepny itd.
Przy okazji serwisu pozakupowego (poza rozrzadem bo nie trzeba) sprawdzona została:
a) kompresia (wszystkie równo po 12)
b) ciśnienie paliwa - na wolnych obrotach ok 3,7 (piszę około bo trochę pociło się przy przyłączu w manometrze wiec może deczko być wyżej)
c) szczelność dolotu. Tu z uwagi na bulgot jaki wydobywał sie z silnika przy probie nadmuchania ciśnienia (zaraz za MAF, z zaślepionym wężem przy przepustnicy, odłączony wąż od odmy, zdjęty korek wlewu oleju i jeszcze jeden cienki wężyk zaraz za maf - zgodnie z filmami na YT)) poprzestaliśmy na niewielkim ciśnieniu (może 0,3 bara) w tym układzie - nic nie syczało. Odcinek MAF>Turbo sprawdziliśmy na większym ciśnieniu (na dole odpięty od turbo) i trzymał ciśnienie.
Jak bezpiecznie przeprowadzić taki test aby wmieć 100% pewność i nie uszkodzić (wydmuchać uszczelniaczy, wypchać oleju itp)?

Wyjeździłem błędnie zalane 95 i zatankowałem na shellu 100 oktanowe (bex ma śmigać na 98). - wcześniej cofało zapłon
Testy w vagu sondy, katalizatora przeszedł pozytywnie
Zrobiłem logi dynamiczne:
Dynamiczny:
Grupy 002, 030, 032: http://vaglogi.pl/log-002_032_030_62zLh.html
Grupy 002, 032, 033: http://vaglogi.pl/log-002_032_033_6LTf3D.html
Grupy 002, 115, 118: http://vaglogi.pl/log-002_115_118_lvz8Vx4.html
Grupy 002, 115, 120: http://vaglogi.pl/log-120_002_115_s0QTT3.html
Grupy 001, 003, 020: http://vaglogi.pl/log-001_003_020_L9806.html
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_MimKqNa.html

i dalej coś nie halo z tą mocą.
Przy diagnozie TDI ciśnienie zadane zawsze było "płaskie" - tutaj sie zmienia a turbo za nią grzecznie "podażą" - dziwne

Czeluście internetu mówią, że max odczyt przepływomierza powinien odpowiadać mocy auta x 0.8 czyli u mnie max 152 a wychodzi 140. Można się tym sugerować?

Odczyt momentu z kanału 120 na ile jest wiarygodny? (na stronie rosstech http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.php jest plik excela z przeliczeniem momentu i mocy)
i z podstawienia swoich danych wynika mi że obliczona max moc i moment to 165KM i 167 Nm - czyli daleko od seryjnych 190KM i 240Nm
Jak wspomniałem nie wiem tylko na ile to jest wiarygodne.
Sądze że logi więcej Wam powiedzą.
Ps. nawet w celu pominięcia "dupochamowni" i porównania czasów przyspieszeń z innymi na youtube to niestety z uwagi na problem nr 1 (biegi) nie moge wykonać a nagrań przyspieszeń na jednym biegu nie znalazłem.

Stąd prośba o pomoc.
Z góry dzięki.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 31.paź.2018 13:46:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
No bez jaj 167Nm a 240 to chyba każdy wyczuje, taki moment to ma zwykły 1.8 bez turbiny, synchronizatory i poduszka pod skrzynią to dyżurny problem w BEXie, kumpel to przerabiał w zeszłym roku, synchronizatory na 2 i 3 biegu, w ASO dostępne ok 190zł/szt, poza tym po chipie auto jeździło już konkretnie ale momentu z dołu jak w TDi przed się nie spodziewaj, za to wyżej nadrabia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 31.paź.2018 14:51:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Tylko że te Nm to z vaga a nie z hamowni .Dla tego pytałem o wiarygodność takiego pomiaru. gdyby ktoś mógł poównać to z posiadanym wykresem z hamowni to było by już coś niecoś wiadome.
Odnośnie skrzynii - tak gdybam że gdyby to synchronizatory to na wszysktich biegach? Duż zbieg ololiczności.
Poduszka pod skrzynią sprawdzona łomikiem (nie widac peknięć) - chyba że inaczej się ją diagnozuje (w A6 miałem 2 poduchy po bokach a tu jedna centralna)
Od razu dopytam, wymiana do ogarnięcia na kobyłkach? I czy koniecznie oryginał (tak jak tdi ma z silnikowymi) czy zamiennik np. LM moze być?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 31.paź.2018 16:11:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. To co opisujesz ze skrzynią pasuje do kulejących synchronizatorów.... zakładam że masz BEX w ośce... bo nic nie wspomniałeś o quattro... niestety skrzynie w ośce często zdychają w B6 z tym piecem.
2. Probe ciśnieniową wykonałeś dobrze... bulgocący olej to normalne... ważne aby odkręcić korek oleju podczas proby... ciśnienie powinno dobijac spokojnie do 0.7 bar i się utrzymywać albo bardzo wolno spadać.
3. Co do logów - nie podobają mi się te cofające się zapłony w dolnych rejestrach... swiece zmienione ?. Faktycznie na przepływomierzu jest mało.... zdrowy BEX w ośce powinien dobijać do 152 mg.
4. Cisnienie paliwa masz w normie. Czasy wtrysków też.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 31.paź.2018 16:32:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
przemik napisał(a):
3. Co do logów - nie podobają mi się te cofające się zapłony w dolnych rejestrach... swiece zmienione ?. Faktycznie na przepływomierzu jest mało.... zdrowy BEX w ośce powinien dobijać do 152 mg.



To samo mnie ukuło w oko widząc log z przepływki. 153mg to taka minimalna wartość. Powinna być bliżej 175. Pytanie czy to oby jest BEX a nie czasem AVJ włożony na sztukę. Kilka takich tworów widziałem jak zjeżdżały jako bezwypadkowe a potem się okazywało, że cały przód robiony a silnik na sztukę wsadzony.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 31.paź.2018 16:44:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Teoretycznie logi pochodzą ze sterownika silnika BEX ... aż takiej rzeźby nie zakładam.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 31.paź.2018 16:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Tak. To ośka. I swiece nowe, takie jak trzeba
Niechcialbym kupić sprzęgła zapłacic za wymiane i dalej mieć problem.

Jest jakiś sposób aby wykluczyć skrzynie /zawezic poszukiwania?
Coś jeazcze mogę sprawdzić w kontekscie zaplonow?
Przeplywje czyścić? Czym?
I jak to z tym zadanym ciśnieniem doladowania?
Na silniku jest wbity symbol BEX

Ktoś coś podpowie jeszcze?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 07.lis.2018 07:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Wyjąłem przepływkę.

Raz żeby spisać numery a dwa żeby wyczyścić (a nuż przepływ się poprawi)

Obrazek

Obrazek

czy to właściwe numery dla BEX-a?

"Internet" mówi że w zasadzie 1.8t ma wspólne przepływki i moc w tym przypadku nie ma znaczenia - prawda to?



Obrazek

Obrazek

Moczony w izopropanolu oraz potraktowany środkiem dedykowanym od tego celu od Liqui molly.

Dziwnie wygląda ten nalot (chemia go nie ruszyła a mechanicznie nie dotykam bo czytałem czym to grozi).

Jest on na blaszce w środku oraz tych 2 "kikutach" (jaka rolę pełnią?) bliżej uszczelki

Zostawiłem na noc do schnięcia i dzisiaj wieczór dopiero montaż więc na 100% będzie suchy jak pieprz.

Czy tak może wyglądać sprawna przepływka?

Czy jeżeli muszę jednak kupić (wolałbym najpierw upewnić się czy to ona jest problemem) to kupuje się całość (z tym cylindrem) czy sam wkład?

Jakie jeszcze testy mogę przeprowadzić aby mieć 100% pewności że mam go wymienić?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 09.lis.2018 14:18:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z którego roku to A4 ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 09.lis.2018 14:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Wrzesien 2003. Modelowo juz 2004

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B6 1.8T (BEX 190KM) - słabo się odpycha
PostNapisane: 09.lis.2018 15:26:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dla silnika BEX - LMM a właściwie - czujnik miernika masy powietrza (czyli sam lizak) ma numer - 06A906473A.
Cena w ASO - ok 700 PLN.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: