Witam.
Ogarniam niedawno kupione auto. (pierwsza benzyna bardzoooo dawna)
I jak to zazwyczaj bywa mam problemy.
Temat 1. Nie mogę zmienić biegu na wyższy (obojętnie jaki) jeżeli obroty są >4k rpm, dopiero jak poczekam na wciśniętym sprzęgle aż spadną to mogę wbić wyższy.
Łudziłem się ze to poduszki - 2 pod silnikiem wylane - nie to.
Zamówiłem olej (stan jest jakieś 7-10mm poniżej korka wlewu) - wymienię
Koszty rosną i dalej frajdy z jazdy brak.
Teorie jakie słyszę to albo sprzęgło albo skrzynia. Liczę że nie skrzynia bo wszystkie biegi maja ten problem.
Jakieś pomysł na sprawdzeni żeby nie kupować w ciemno ?
Temat 2. ciągle czuję niedosyt mocy.
długo jeździłem TDI więc oczekiwania momentu są pewnie inne ale 1.8t 190km w serii podobno ładnie się odpycha moment szeroko dostepny itd.
Przy okazji serwisu pozakupowego (poza rozrzadem bo nie trzeba) sprawdzona została:
a) kompresia (wszystkie równo po 12)
b) ciśnienie paliwa - na wolnych obrotach ok 3,7 (piszę około bo trochę pociło się przy przyłączu w manometrze wiec może deczko być wyżej)
c) szczelność dolotu. Tu z uwagi na bulgot jaki wydobywał sie z silnika przy probie nadmuchania ciśnienia (zaraz za MAF, z zaślepionym wężem przy przepustnicy, odłączony wąż od odmy, zdjęty korek wlewu oleju i jeszcze jeden cienki wężyk zaraz za maf - zgodnie z filmami na YT)) poprzestaliśmy na niewielkim ciśnieniu (może 0,3 bara) w tym układzie - nic nie syczało. Odcinek MAF>Turbo sprawdziliśmy na większym ciśnieniu (na dole odpięty od turbo) i trzymał ciśnienie.
Jak bezpiecznie przeprowadzić taki test aby wmieć 100% pewność i nie uszkodzić (wydmuchać uszczelniaczy, wypchać oleju itp)?
Wyjeździłem błędnie zalane 95 i zatankowałem na shellu 100 oktanowe (bex ma śmigać na 98). - wcześniej cofało zapłon
Testy w vagu sondy, katalizatora przeszedł pozytywnie
Zrobiłem logi dynamiczne:
Dynamiczny:
Grupy 002, 030, 032:
http://vaglogi.pl/log-002_032_030_62zLh.htmlGrupy 002, 032, 033:
http://vaglogi.pl/log-002_032_033_6LTf3D.htmlGrupy 002, 115, 118:
http://vaglogi.pl/log-002_115_118_lvz8Vx4.htmlGrupy 002, 115, 120:
http://vaglogi.pl/log-120_002_115_s0QTT3.htmlGrupy 001, 003, 020:
http://vaglogi.pl/log-001_003_020_L9806.htmlGrupy 002, 020, 031:
http://vaglogi.pl/log-002_020_031_MimKqNa.htmli dalej coś nie halo z tą mocą.
Przy diagnozie TDI ciśnienie zadane zawsze było "płaskie" - tutaj sie zmienia a turbo za nią grzecznie "podażą" - dziwne
Czeluście internetu mówią, że max odczyt przepływomierza powinien odpowiadać mocy auta x 0.8 czyli u mnie max 152 a wychodzi 140. Można się tym sugerować?
Odczyt momentu z kanału 120 na ile jest wiarygodny? (na stronie rosstech
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.php jest plik excela z przeliczeniem momentu i mocy)
i z podstawienia swoich danych wynika mi że obliczona max moc i moment to 165KM i 167 Nm - czyli daleko od seryjnych 190KM i 240Nm
Jak wspomniałem nie wiem tylko na ile to jest wiarygodne.
Sądze że logi więcej Wam powiedzą.
Ps. nawet w celu pominięcia "dupochamowni" i porównania czasów przyspieszeń z innymi na youtube to niestety z uwagi na problem nr 1 (biegi) nie moge wykonać a nagrań przyspieszeń na jednym biegu nie znalazłem.
Stąd prośba o pomoc.
Z góry dzięki.