.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 17:04:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 07.lis.2018 19:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2017 16:10:35
Posty: 11
Witam,
z racji tego, że dzięki wam udało mi się ogarnąć problem w mojej ŚP. audi a4 , mam do was kolejną prośbę, kupiłem auto z silnikiem 1.9 tdi AJM od znajomego, wiedziałem ogólnie że turbo przeładowuje i próbuję ustalić przyczynę:
Po 1: Zamieniłem zawory n75 i n18, niestety nie pomogło
2: Założyłem na 100% sprawny n75- w dalszym ciągu brak poprawy
3: sprawdziłem i wymieniłem wątpliwe przewody podciśnienia
4: na grupie 11 BS sztanga chodzi płynnie w zakresie okolo 1.5cm
5: ręką bez większego oporu( z założona gruchą) mogłem przestawiać geometrię
Zastanawiałem się również nad pompą tandem ale nie mam problemów z pedałem hamulca i wyrabia się z podciśnieniem.
Zrobiłem oczywiście logi statyczne i dynamiczne auta wszystkie na 3 biegu:
Dynamiczne:
11 grupa
https://log.malonetuning.com/chart/2417 ... OmJ8KPAAAA

Jest tu zapis kilku przejazdow od poczatku do konca, 1-szy do odciecia turbo i chwila jazdy na notlauf, poźniej kolejny znowu od początku do odcięcia.

grupa 9, 10 i 11
https://log.malonetuning.com/chart/2417 ... w4gAAAA%3D

grupa 3,10,11
https://log.malonetuning.com/chart/2413 ... AAAA%3D%3D
tutaj również kilka przejazdów od początku do odcięcia.

I jeszcze jedna prośba gdyż to moje pierwsze auto z pompkami więc prośba o ocene logów z pompek.

https://log.malonetuning.com/chart/2417 ... AAAA%3D%3D

I teraz pytanie do was czy te logi i to co sprawdziłem jednoznacznie kwalifikują turbo do czyszczenia albo regeneracji czy coś jednak mogłem pominąć i warto sprawdzić coś innego. Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 09.lis.2018 14:31:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zmienna geometria w turbosprężarce jest kompletnie zapieczona. Wiec bez wyjęcia i weryfikacji suszarki się nie obejdzie.
Wiesz coś na temat tego ze auto jest po tuuningu ?
Pompki w stanie takim sobie.
Nastepnym razem zapytaj jak i jakie logi zrobić.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 09.lis.2018 16:50:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2017 16:10:35
Posty: 11
W takim razie turbo w poniedziałek leci na słów ewentualnie regenerację. I turbo mamy z głowy.
O tuningu nic nie wiem a jakis virus jest tu wrzucony? Widać coś po tych logach. Jeśli tak to będę mocno zdziwiony.
A co tych pompek? Nadają się jeszcze do jazdy czy zaraz po tubro je robić? 3 jest najgorsza z nich jeśli chodzi o bipy reszta trzyma 30 raczej. Natomiast nie umiem stwierdzić nic po reszcie logów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 09.lis.2018 17:18:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jak się uporasz ze sprężarką i regulacja ciśnienia doładowania wroci do swiata zywych. To zrob diagnostykę.

Statyczne: 001,003,004,007,013,018 023
Statyczne w trybie Basic Settings: 003,011
Dynamiczne:001,003,004,008,010,011

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 09.lis.2018 17:20:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2017 16:10:35
Posty: 11
W poniedziałek raczej nie zdążę tego zrobić więc za tydzień w sobotę wrzucę logi wszystkie. Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 17.lis.2018 19:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2017 16:10:35
Posty: 11
Witam,
turbo odzyskało życie, zostało wyczyszczone, zrobiłem logi tak jak mówiłeś

Statyczne:
1,3,4 grupa:
https://log.malonetuning.com/chart/2424 ... w5QAAAA%3D
7,13,18 grupa, tutaj na koniec dałem gazu zeby zobaczyć czy zmienią się zera na 4:
https://log.malonetuning.com/chart/2424 ... vDt8KHAAAA
1,18,23:
https://log.malonetuning.com/chart/2424 ... NmBMKDAAAA

Statyczne w BS:
3 grupa:
https://log.malonetuning.com/chart/2424 ... wo8AAAA%3D
11 grupa:
https://log.malonetuning.com/chart/2424 ... YmHsKmAAAA

Dynamiczne:
1,3,4:
https://log.malonetuning.com/chart/2424 ... w5QAAAA%3D
8,10,11:
https://log.malonetuning.com/chart/2424 ... zCg8K0AAAA

Mam nadzieję że te logi zrobiłem lepiej niż ostatnio. Mechanik wyczyścił turbo oraz wymienił n75 na inne. Zastanawiam się jednak nad tym, że z wykresów dalej widać przeładowanie jednak auto nie wpada w notlauf. Czy to jest normalne?
Oraz chciałem spytać o kondycje pompek i silnika jak to ogólnie wygląda z tych logów . Dopytałem o chip tego auta i poprzedni właściciel nic nie wie na ten temat, wygląda na zawirusowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 19.lis.2018 12:33:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Turbosprezarka cały czas przeładowuje. Ale tym razem praktycznie w całym zakresie obrotów.
Nie wiem po kiego grzyba mechanik zmienił N75.... coś co było dobre.
Wygląda też jakby pokręcił sztangą gruszki VTG.
Możesz mu powiedzieć żeby wrocił ze starym zaworem N75 ? I zapytaj czy regulował długość sztangi ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 19.lis.2018 19:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2017 16:10:35
Posty: 11
Dzwoniłem do niego, zawór wymienił bo uznał go za uszkodzony, mam ten zawór i zamienię go w weekend.
Co do geometrii powiedział, że wyregulował sztangę trochę. Sztangą zajmę się chyba sam, nie chce mi się męczyć z mechanikami, dojście od dołu auta z tego co patrzyłem jest wględne, tylko pytanie czy ją wydłużyć czy skrócić?
Kolejne pytanie czy jazda z tak ustawioną turbiną jest szkodliwa? Notlauf nie występuje a auto właściwie służy mi do jeżdżenia tras 200+km prędkościami rzędu 120-140.
I pytanie jak wygląda reszta silnika i osprzętu, martwią mnie wysokie bipy na jednej pompce i korekcja dawki na 2 cylindrze. Jest się czym przejmować czy też jeździć narazie i kontrolować to raz na jakiś czas?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 19.lis.2018 20:00:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Raz ruszyłeś sztangę i masz problem ...
Turbo do regeneracji i lepiej aby serwis miał maszynę do kalibracji i testów turbawek.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 TDI AJM przeładowanie- logi
PostNapisane: 20.lis.2018 09:20:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Miał tylko wyczyścić sprezarke. Po kiego ruszał coś to było dobrze ustawione i wymienił coś co było dobre.
Można by spróbować wrócić srubką na sztandze w miejsce zaznaczone farbką. Wtedy może regulacja ciśnienia doładowania wroci do swiata zywych.

PS
Jak tu ktoś kiedyś powiedział... problem jaki Audi spotyka... to łapy mechanika.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: