.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 19:03:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 12.lis.2018 22:54:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Uszanowanie.

Przeszukałem dość zasobów internetu i forum, ale nie znalazłem wyczerpującej pomocy, a na więcej szukania nie mam też i czasu.

Auto: A4 B5 w 1,9 TDi 110 KM, AVG, rok 1999.

Problem: po regeneracji wtryskiwaczy (auto potrafiło mocno przydymić na czarno) pojawiły się problemy:
a) od razu:
- trudności z porannym rozruchem silnika (lub po dłuższym postoju). Rozrusznik kręci, silnik słabo i powoli odpala, zostawia sporo dymu.
- nieznacznie zwiększone zużycie paliwa,
b) po niedługim czasie:
- po odpaleniu silnik przez pewien czas nie pracuje na pełnej mocy - coś jak wolnossący ok. 70 konny diesel,
- czas "zmulenia" początkowo był dość krótki, obecnie ustaje po ok. 4-6 km jazdy do pracy,
- powyższy objaw występuje zarówno na silniku zimnym, jak i dość rozgrzanym (w tym przypadku nie zawsze).

Co było wymieniane:
- regenerowane wspomniane wtryskiwacze. Były powtórnie sprawdzane (podobno mechanicznie sprawne),
- w lipcu regenerowane turbosprężarka (VTG),
- wymieniany czujnik temp. płynu chłodzącego - nic nie pomogło.

Co sprawdziłem:
- VCDS bezpośrednio po odebraniu auta wykazywał błąd czujnika G80 - podejrzewam, że mechanik nie skasował błędu, później się to nie powtarzało,
- czujnik G80 daje opór 94 Ohm, wtyczka przeczyszczona, ruch kabla nie wpływa na zmianę oporu,
- niektóre wężyki podciśnienia wymienione na nowe,
- zawór EGR czyszczony około lipca.

Dziś dopiero nadarzyła się okazja i zabrałem się za logi dynamiczne. Niestety na przekór, gdy auto się rozgrzało i wzięliśmy się za logi, silnik zaczął poprawnie pracować... tzn. tylko log pod nr 6 statyczny jest ze stanu "zmulenia". Jak się uda, spróbuję sprawdzić auto na rozruchu na zimnym (grupa 001) i na 013.
Dodam, że zanim zaczęliśmy logowanie, kolega który obsługiwał laptopa obserwował działanie turbosprężarki na stanie "zmulenia" (nie wiem, czy to typowy tryb awaryjny, więc tak piszę) i zauważył, że gdy zadane ciśnienie wynosiło 2000 mbar, rzeczywiste w najlepszym wypadku osiągało ledwo 1400... Choć nie widzę związku turbosprężarki z rozruchem, ale piszę o tym fakcie.

1. grupa 011 (turbosprężarka): http://vaglogger.apphb.com/log/5be9ca789f90a8ce286c515f
2. grupa 005 (wyprzedzenie wtrysku): http://vaglogger.apphb.com/log/5be9ca5c9f90a8ce286c515e
3. grupa 008 (dawki paliwa na obrót): http://vaglogger.apphb.com/log/5be9ca449f90a8ce286c515d
4. grupa 013 (korekcja wtrysków): http://vaglogger.apphb.com/log/5be9c9f09f90a8ce286c515c
5. grupa 001 (rozruch): http://vaglogger.apphb.com/log/5be9cc079f90a8ce286c5160

Oraz statyczne sprzed kilku dni:
6. grupa 003 (przepływomierz, ): http://vaglogger.apphb.com/log/5be9cc669f90a8ce286c5162

Uprzejmie proszę o pomoc, szukam już trochę tej przyczyny, a nie chciałbym wydawać niepotrzebnie kolejnych pieniędzy... w planach mam przeczyszczenie N75, ale też nie wiem, czy to od tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 12.lis.2018 23:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Potrzebne będą jeszcze: 000BS (temp >80 st C), 003 dyn,004 dyn, 004 BS.
Skasuj błądy i po 10 km jazdy wrzuć te które powróciły.
Turbo pracuje prawidłowo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 13.lis.2018 09:33:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A że tak spytam.... filtr paliwa to ile ma ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 13.lis.2018 14:07:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak problem pojawil sie po regeneracji wtrysków, to chyba oczywiste jest gdzie lezy problem .... :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 13.lis.2018 18:54:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Witam.

Dziś udało mi się wykonać kilka logów, niestety samodzielnie bez pomocy i nie są one w pełni jak być powinno, ale może coś pomogą:

1. grupa 001, rozruch na chłodnym silniku, ok. 42*C:
http://vaglogger.apphb.com/log/5beb0d239f90a8006849e6c7

2. grupa 008, silnik chłodny, ale w czasie zwykłego ruchu, niestety zmieniłem bieg z trójki na czwórkę, coby na nierozgrzanym nie wkręcać turbosprężarki. ALE: tu auto było chyba zmulone, z tego co pamiętam:
http://vaglogger.apphb.com/log/5beb0dca9f90a8006849e6c8

3. Zrobiłem jeszcze grupę 004 BS na rozgrzanym dobrze działajacym silniku, ale nie mogę coś wgrać :) .

Jutro jak zdążę rano, to postaram się zrobić rozruch na zupełnie zimnym, gdy silnik ma z tym problem, względnie, pozostałe zaległe logi.

Filtr paliwa - nie jestem pewien, czy wymieniany był po kupnie auta (czerwiec 2017). Jeśli nie, to możliwe, że poprzednik to robił.

spanky - a ta uwaga odnośnie do filtra, czy wtryskiwaczy? Jeśli to drugie, to one były sprawdzane powtórnie po mojej uwadze, że silnik pracuje nieprawidłowo i mechanik twierdzi, że mechanicznie są sprawne w 100%. Dodam, że:
- mechanik, u którego serwisuję auto, nie regenerował ich, a tylko demontował/ montował (gdzieś oddają),
- cóż, samodzielnie sobie ich nie posprawdzam raczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 13.lis.2018 20:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2018 08:01:49
Posty: 30
Lokalizacja: Słopiec, woj. Świętokrzyskie
Auto: A6 C5 Allroad
zacząłbym od przełożenia wtrysków z innego sprawnego silnika, wykluczysz na 100% problem wtrysków, dalej zobaczymy

_________________
Passat b5 1.9 AFN był
Sharan 1.9 TDI był
Passat b5 1.8T tiptronic był
A6 C5 1.9 AFN 110/150 KM flagowa wersja jest
A6 C5 Allroad 1.9 AHH 90/210 KM jest
A4 B7 1.9 AFN 110/140 KM jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 13.lis.2018 22:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Jantar napisał(a):

spanky - a ta uwaga odnośnie do filtra, czy wtryskiwaczy? Jeśli to drugie, to one były sprawdzane powtórnie po mojej uwadze, że silnik pracuje nieprawidłowo i mechanik twierdzi, że mechanicznie są sprawne w 100%. Dodam, że:
- mechanik, u którego serwisuję auto, nie regenerował ich, a tylko demontował/ montował (gdzieś oddają),
- cóż, samodzielnie sobie ich nie posprawdzam raczej.


Za pierwszym razem zle zrobili , to i za drugim tez zle zrobia/sprawdza ...... [emoji23]

Zmien wtryski na sprawne , doprowadz doladowanie do ladu , potem zrob logi choc przeplywomierz tez na 90% bedzie do wymiany

A tak szczerze patrzac na logi (wedlug nich auto ma ~ 90 PS -> 32 mg/ 4000 rpm ) ktore pokazuja sredni stan auta po naprawach (plus opisane wyzej problemy ) to bym jak najszybciej zmienil mechanika , bo ten bladego pojecia nie ma o silniku TDI . [emoji23]


P.s i nie rob juz zadnych logow na zimnym , letnim , chlodnym , cieplym itd ... szkoda Twojego czasu ..... [emoji23]

Zrób jeden tylko 000 BS na rozgrzanym [emoji41]
oraz porzadnie logi dynamiczne
1/3/4/7/8/10/11 teraz i po naprawach

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 13.lis.2018 22:36:38 przez spanky, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 13.lis.2018 22:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Turbo pracuje prawidłowo.


Niedoladowanie rzedu 100 mbar (od 3500 rpm) i wysterowanie zaworka N75 na poziomie ~ 55% nie ma nic wspolnego z prawidłową pracą turbosprężarki/ukladu doładowania [emoji41]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 14.lis.2018 08:55:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Turbo pracuje prawidłowo.


Niedoladowanie rzedu 100 mbar (od 3500 rpm) i wysterowanie zaworka N75 na poziomie ~ 55% nie ma nic wspolnego z prawidłową pracą turbosprężarki/ukladu doładowania [emoji41]

Masz rację, spojrzałem na szybko i źle oceniłem ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 14.lis.2018 18:11:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Witam ponownie.

Dziś porobiłem w drodze do pracy i z pracy kilka logów, z parametrami jest lepiej niż ostatnio, chyba w jednym przypadku nie doszło do 4000 obr. (warunki na drodze nie pozwoliły).

Zatem mamy tak, w kolejności ich wykonywania:

1. grupa 003, tu silnik był chyba zmulony: http://vaglogger.apphb.com/log/5bec5166 ... eb5084b5f5

2. grupa 004, tu nie pamiętam, czy był jeszcze zmulony, czy już zaczął poprawnie pracować: http://vaglogger.apphb.com/log/5bec51984319657ef85ce142

3. grupa 008, silnik zmulony: http://vaglogger.apphb.com/log/5bec51cd4319657ef85ce143

4. grupa 010, nie pamiętam, czy jeszcze zmulony, czy już poprawnie: http://vaglogger.apphb.com/log/5bec51e94319657ef85ce144

5. grupa 011, prawdopodobnie praca silnika już poprawna, ale nie pamiętam, czy na 100%: http://vaglogger.apphb.com/log/5bec524a4319657ef85ce145

6. grupa 003 ponownie, tu silnik chyba już poprawnie pracował: http://vaglogger.apphb.com/log/5bec528d4319657ef85ce146

7. grupa 001, j.w.: http://vaglogger.apphb.com/log/5bec52a04319657ef85ce147

8. grupa 000, BS, statyczne, po powrocie do domu: http://vaglogger.apphb.com/log/5bec52bf4319657ef85ce148

9. grupa 004 BS statyczne, j.w., ale tego loga nie chce wgrywać na vagloggera, więc w formacie jpg: https://imgur.com/el0uRMr

To tyle, jeśli idzie o dzisiejsze logi.
Można już coś konkretnego z nich wywnioskować?
Przypomnę, że po odpaleniu - bez znaczenia, czy auto kilka godzin stało, czy kilka(naście) minut, niemal zawsze przez pewien czas pracuje na powiedzmy 70% mocy.

A co do wymiany wtryskiwaczy... to już nie takie proste: dawca, czas no i pieniążki. A tych dużo nie ma, niestety nie mam zbyt dochodowej pracy, niekoniecznie chciałbym drugi raz płacić za wymianę wtryskiwaczy, gdyby tak trzeba było :-) .
Ewentualnie w tym temacie - ojciec jeździ rówieśniczym Golfem IV, ale na 90 konnym TDi (chyba ALH, ale i tego nie jestem pewien). Dodam - mocno zmulonym.

Aha - mógłby ktoś napisać - dlaczego miałem robić grupę 007? Z tego co czytałem, to jest temp. paliwa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 14.lis.2018 21:16:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Statyczny kąt wtrysku jest mocno opozniony. Byc moze przeskoczyl rozrząd.
Zweryfikuj powyzsze.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 14.lis.2018 21:55:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Dzięki za zainteresowanie tematem, to tak po pierwsze!

Druga sprawa... jam mechanikiem nie jest... jakieś proste rzeczy przy aucie podłubię, logi po raz pierwszy w życiu robiłem - coś nowego. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, z tyłu tarcze i klocki -to takie moje "sukcesy".

Jeśli mogę prosić o odpowiedzi na poniższe pytanie, w związku z powyższym (przepraszam, że niektóre będą dla Was zbyt oczywiste), jutro kończę wcześniej i mogę odwiedzić mechanika:

1. Czy ten kąt wtrysku mógł się zmienić po ich regeneracji? Przed naprawą wtryskiwaczy silnik palił na strzała także zimą (no - może te 2-3 razy okręcił przy większych mrozach).
2. Czy po tych logach idzie coś dopowiedzieć o przepływomierzu? Wymiana, jak to było zasugerowane?
3. Co warto powiedzieć mechanikowi, który montował wtryskiwacze i niepotrzebnie wymieniał czujnik płynu chłodzącego (mam na myśli coś merytorycznego :-) ).
4. Czy po logach/ Waszej wiedzy można powiedzieć, co jest odpowiedzialne za zmulenie auta? Tylko ten kąt wtrysku?
5. No i jak to się poprawia - mechanicznie, czy z komputera?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 14.lis.2018 23:30:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. Ja by spróbował podregulować statyczny kąt wtrysku. Pełno jest materiałów w necie na ten temat. Spróbuj ustawić tak aby w kolumnie drugiej (pomijając Time Stamp) tam gdzie masz teraz 0 - ustawić ~60.
2. W mojej ocenie turbosprezarka jest zapieczona nie bardzo ale jednak... i regulacja ciśnienia doładowania kuleje.
3. Przepływomierz jest trupem.
4. Rozwazyłbym tez zmianę filtra paliwa i filtra powietrza - jeśli dawno nie były zmieniane... koszt mały, a auto poczuje się lepiej.
5. I jeszcze jedno... moim zdaniem dawka paliwa biegu jałowego minimalnie za wysoka i może to powodować dewiacje w pracy biegu jałowego - ale to bym skorygował ew. później po regulacji statycznego kąta wtrysku.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 15.lis.2018 07:34:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jantar napisał(a):
Dzięki za zainteresowanie tematem, to tak po pierwsze!

Druga sprawa... jam mechanikiem nie jest... jakieś proste rzeczy przy aucie podłubię, logi po raz pierwszy w życiu robiłem - coś nowego. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, z tyłu tarcze i klocki -to takie moje "sukcesy".

Jeśli mogę prosić o odpowiedzi na poniższe pytanie, w związku z powyższym (przepraszam, że niektóre będą dla Was zbyt oczywiste), jutro kończę wcześniej i mogę odwiedzić mechanika:

1. Czy ten kąt wtrysku mógł się zmienić po ich regeneracji? Przed naprawą wtryskiwaczy silnik palił na strzała także zimą (no - może te 2-3 razy okręcił przy większych mrozach).
2. Czy po tych logach idzie coś dopowiedzieć o przepływomierzu? Wymiana, jak to było zasugerowane?
3. Co warto powiedzieć mechanikowi, który montował wtryskiwacze i niepotrzebnie wymieniał czujnik płynu chłodzącego (mam na myśli coś merytorycznego :-) ).
4. Czy po logach/ Waszej wiedzy można powiedzieć, co jest odpowiedzialne za zmulenie auta? Tylko ten kąt wtrysku?
5. No i jak to się poprawia - mechanicznie, czy z komputera?


1. Sam się zmienić nie mógł. Nie wiadomo co działo się w warsztacie.
3. Nic.
5. Mechanicznie, używając klucza nasadowego 13. Wspomagasz się czujnikiem zegarowym lub VAG-COM`em czy VCDS`em. . Dokładnie tak jak na filmie - dzięki wykresowi w TDI-Timingu.
Operacja nie dla amatorów. :!!:

Reszta została napisana.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 15.lis.2018 17:57:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Panowie dziękuję serdecznie.

Tak, racja, o tym jak się ustawia kąt wtrysku mogłem łatwo poszukać.

Generalnie dziś odwiedziłem mechanika i... on kątów wtrysku nie ustawia. Trochę mnie tym zaskoczył, ale na szczęście w pobliżu warsztat ma znany mi trochę autoelektronik, który w przyszłym tygodniu może się tego podejmie.

Tu jeszcze mam pytanie.
Otóż podczas jazdy i postoju przypatrywałem się danym z grupy 000, z tego drugiego okienka, czyli kątu wtrysku.
Stojąc np. w korku wyświetlała się wartość w okolicy 50. Jak zaparkowałem i przełączyłem na Basic Settings, zmieniło się od razu na 000, po wyjściu z BS znów zmieniło parametry. Rozumiem, że jest to normalne?

A i jeszcze co do przepływomierza. Czy w temacie producenta, macie jakieś sugestie? Powinien być Bosch? Pierburg? Czy tańsze (np. Magneti Marelli) wystarczą? Czasem jest tak, że za najtańszymi nie ma co się oglądać, a czasem się niepotrzebnie przepłaca, więc uprzejmie pytam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 15.lis.2018 23:22:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- ustawienie statycznego kąta wtrysku to elementarz...
- tak - zachowanie podczas przelaczania miedzy normal a Basic Setting - całkowicie normalne
- dedykowany przepływomierz do Twojego samochodu ma numer 028906461 - Bosch będzie dobrym wyborem

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 16.lis.2018 12:14:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jantar napisał(a):
Panowie dziękuję serdecznie.

Tak, racja, o tym jak się ustawia kąt wtrysku mogłem łatwo poszukać.

Generalnie dziś odwiedziłem mechanika i... on kątów wtrysku nie ustawia. Trochę mnie tym zaskoczył, ale na szczęście w pobliżu warsztat ma znany mi trochę autoelektronik, który w przyszłym tygodniu może się tego podejmie.

Tu jeszcze mam pytanie.
Otóż podczas jazdy i postoju przypatrywałem się danym z grupy 000, z tego drugiego okienka, czyli kątu wtrysku.
Stojąc np. w korku wyświetlała się wartość w okolicy 50. Jak zaparkowałem i przełączyłem na Basic Settings, zmieniło się od razu na 000, po wyjściu z BS znów zmieniło parametry. Rozumiem, że jest to normalne?

A i jeszcze co do przepływomierza. Czy w temacie producenta, macie jakieś sugestie? Powinien być Bosch? Pierburg? Czy tańsze (np. Magneti Marelli) wystarczą? Czasem jest tak, że za najtańszymi nie ma co się oglądać, a czasem się niepotrzebnie przepłaca, więc uprzejmie pytam.

Przed uruchomieniem silnika jednostka nie reguluje dynamicznego kąta wtrysku i silnik odpala jak stary zwykły diesel bez elektroniki.
Po starcie ECU przejmuje sprawy w swoje ręce i o ile rozrząd jest ustawiony nawet bardzo źle ale w granicach regulacji - doreguluje sobie dynamicznie kąt wtrysku.
Przełączenie silnika w nastawy podstawowe w 000 BS emuluje moment startu silnika , tak abyśmy mogli ten parametr ustawić.
Najlepiej w ogóle jest ustawić kąt na zegar, wykluczamy wtedy jakąkolwiek omyłkę ze strony elektroniki (np błędne wskazanie czujnika temp paliwa).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 16.lis.2018 20:19:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przemo

On ma problem żeby znaleźć kogokolwiek kumatego, kto przy pomocy komputera mu to ustawi... a co dopiero znaleźć kolesia z zegarem...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 16.lis.2018 20:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2018 22:03:56
Posty: 77
Lokalizacja: Śrem/ Wlkp.
Auto: A4 B5 Avant
Dziękuję za wyjaśnienia!

Auto mam umówione na środę... zobaczymy, co będzie dalej.
Domniemywam, że sprawa nie jest taka jak ustawianie wyprzedzenia zapłonu w ETZ :-) .

Było mi potrzebne dotykać się tych wtryskiwaczy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AVG] Źle odpala i zamula + logi
PostNapisane: 16.lis.2018 20:58:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ten silnik jest trudny do zabicia. Wierzę że regulacją kąta załatwisz sprawę.
@Przemo: z rozpędu zagalopowalem się ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: