Uszanowanie.
Przeszukałem dość zasobów internetu i forum, ale nie znalazłem wyczerpującej pomocy, a na więcej szukania nie mam też i czasu.
Auto: A4 B5 w 1,9 TDi 110 KM, AVG, rok 1999.
Problem: po regeneracji wtryskiwaczy (auto potrafiło mocno przydymić na czarno) pojawiły się problemy:
a) od razu:
- trudności z porannym rozruchem silnika (lub po dłuższym postoju). Rozrusznik kręci, silnik słabo i powoli odpala, zostawia sporo dymu.
- nieznacznie zwiększone zużycie paliwa,
b) po niedługim czasie:
- po odpaleniu silnik przez pewien czas nie pracuje na pełnej mocy - coś jak wolnossący ok. 70 konny diesel,
- czas "zmulenia" początkowo był dość krótki, obecnie ustaje po ok. 4-6 km jazdy do pracy,
- powyższy objaw występuje zarówno na silniku zimnym, jak i dość rozgrzanym (w tym przypadku nie zawsze).
Co było wymieniane:
- regenerowane wspomniane wtryskiwacze. Były powtórnie sprawdzane (podobno mechanicznie sprawne),
- w lipcu regenerowane turbosprężarka (VTG),
- wymieniany czujnik temp. płynu chłodzącego - nic nie pomogło.
Co sprawdziłem:
- VCDS bezpośrednio po odebraniu auta wykazywał błąd czujnika G80 - podejrzewam, że mechanik nie skasował błędu, później się to nie powtarzało,
- czujnik G80 daje opór 94 Ohm, wtyczka przeczyszczona, ruch kabla nie wpływa na zmianę oporu,
- niektóre wężyki podciśnienia wymienione na nowe,
- zawór EGR czyszczony około lipca.
Dziś dopiero nadarzyła się okazja i zabrałem się za logi dynamiczne. Niestety na przekór, gdy auto się rozgrzało i wzięliśmy się za logi, silnik zaczął poprawnie pracować... tzn. tylko log pod nr 6 statyczny jest ze stanu "zmulenia". Jak się uda, spróbuję sprawdzić auto na rozruchu na zimnym (grupa 001) i na 013.
Dodam, że zanim zaczęliśmy logowanie, kolega który obsługiwał laptopa obserwował działanie turbosprężarki na stanie "zmulenia" (nie wiem, czy to typowy tryb awaryjny, więc tak piszę) i zauważył, że gdy zadane ciśnienie wynosiło 2000 mbar, rzeczywiste w najlepszym wypadku osiągało ledwo 1400... Choć nie widzę związku turbosprężarki z rozruchem, ale piszę o tym fakcie.
1. grupa 011 (turbosprężarka):
http://vaglogger.apphb.com/log/5be9ca789f90a8ce286c515f2. grupa 005 (wyprzedzenie wtrysku):
http://vaglogger.apphb.com/log/5be9ca5c9f90a8ce286c515e3. grupa 008 (dawki paliwa na obrót):
http://vaglogger.apphb.com/log/5be9ca449f90a8ce286c515d4. grupa 013 (korekcja wtrysków):
http://vaglogger.apphb.com/log/5be9c9f09f90a8ce286c515c5. grupa 001 (rozruch):
http://vaglogger.apphb.com/log/5be9cc079f90a8ce286c5160Oraz statyczne sprzed kilku dni:
6. grupa 003 (przepływomierz, ):
http://vaglogger.apphb.com/log/5be9cc669f90a8ce286c5162Uprzejmie proszę o pomoc, szukam już trochę tej przyczyny, a nie chciałbym wydawać niepotrzebnie kolejnych pieniędzy... w planach mam przeczyszczenie N75, ale też nie wiem, czy to od tego.