.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 20:57:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 09.lis.2018 13:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2013 10:18:34
Posty: 57
Lokalizacja: WWL
Z każdym tysiącem robi się coraz gorzej...skrzynia jakoś wolno zmienia biegi, robi większy lag od 120 w górę :D :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 09.lis.2018 20:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
Nie ma "blokady". Jest zalecenie, by nie przekraczać większych obrotów, przez o ile pamiętam pierwszy tysiąc kilometrów. Spalanie na początku jest większe, potem spada. Ja, od dłuższego czasu mam długookresowo 11l/100. Czy to dużo, czy mało rzecz względna. Na pewno planując dłuższą podróż autostradową warto zadbać o w miarę ekonomiczną prędkość. Nie przekraczać tych 150 km/h. Powyżej tej prędkości bak robi się dziwnie mały. Poza tym. 15 tyś na liczniku. Wszystko działa, nic się nie psuje a mam wersję full wypas z pneumatyką włącznie. Nie mam tylko HUD. Znajomi z mercedesami, czy BMW nie maja takiego komfortu. Coś tam zgrzyta, najczęściej drobiazgi. Muszę przyznać, że równie bezawaryjne jest Volvo XC-60. Gdybym miał polecić Q5, to z czystym sumieniem mogę. Jak na razie strzał w dziesiątkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 22.gru.2018 21:41:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
Audi wycofało 2.0 TFSI z oferty. Do Q5 można kupić tylko diesle. Najmocniejszy to 190KM. Nieporozumienie. Jadąc w Q5 zostać wyprzedzonym przez Hyundaia Santa-Fe? Czegoś tu nie rozumiem. 2.0 TFSI to nowa konstrukcja. Wycofano ja po dwóch latach. Na jej miejsce (w innych modelach) wprowadzono trochę słabszy silnik - 244 KM. Fajnie. Mam ten wycofany silnik. Czego mogę się spodziewać? Co tam się sypie? Może chodzi o zużycie paliwa? Może za mocny do S-tronica? No cóż, po upływie gwarancji trzeba będzie to szybko opchnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 28.gru.2018 08:48:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
problemem jest nowa homologacja, silniki są do niej dostosowywane przez co nieco obniżono moce niektórych wersji. benzyniaki mają pojawić się ponownie w 2019

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 31.gru.2018 16:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
viallos napisał(a):
Witam

Jestem posiadaczem Audi Q5 II 2.0 TDI 190KM od 3 miesięcy i o ile do silnika i spalania nie mam zastrzeżeń (trasa Wawa - Koszalin 250km autostrada i 250km krajowe) średnia w granicach 8l przy przejeździe 4,5h :-) to mam duże zastrzeżenia co do działania Start/Stop.

Czy u siebie też tak macie że jeszcze dobrze się nie zatrzymam - np. dochamowanie i się toczę 2-3km/h a już się silnik wyłącza. Następnie puszczam hamulec i on jeszcze się nie wyłączył a już się włącza. Strasznie to dziwnie działa i jest denerwujące. Przecież to powinno zadziałać powiedzmy 1sek po całkowitym zatrzymaniu samochodu.
Czy można to jakoś wyregulować? I nie piszczcie że mogę sobie wyłączyć przyciskiem bo nie o to chodzi.

W drugim samochodzie pokrewnej marki VW Touran (manual) działa faktycznie sprawnie dopiero po całkowitym zatrzymaniu.

Bardzo słaba kultura pracy tego systemu jak na samochód tej klasy i za te pieniądze.

Jak to wygląda w waszych samochodach i czy np serwis mógłby to jakoś przeprogramować?
Dokładnie tak to działa. Auto się jeszcze toczy a silnik już nie pracuje. Co więcej czasem, chwilę po zatrzymaniu silnik znowu odpala a auto próbuje się toczyć. Nie wiadomo czemu. Też miałem wcześniej VW i działało jak powinno. Wyłączyłem to, za radą pracownika Audi, który twierdził, że nie daje ten system realnych oszczędności ale się mylił. Spalanie w mieście spada z tym systemem około 1,5 l/100km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 31.gru.2018 16:19:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
Sidos69 napisał(a):
dziwne....
mam 2.0 tfsi i mi w mieście łyka 12-14 przy normalnej jeździe
pizdowato nie mniej niż 10...
hmmmm
To sporo, ale, co to znaczy "normalna" jazda? Jak chcę trochę szybciej to i 16 potrafi wciągnąć. "pizdowato"... hmm tu jest problem. Nie da się z tym silnikiem jeździć bardzo powoli i do tego oszczędnie. Być może jest to kwestia przełożeń. Te 7 l/100km o których pisałem, to jazda na krótkim odcinku. Być może źle odczytałem licznik, bo to tylko kreska na wyświetlaczu. Próbowałem jeździć powoli, z najmniejszą możliwą szybkością, bez gwałtownego przyspieszania i hamowania. Spalał wtedy około 11 l/100km. Kuriozum jakieś. Trochę przyspieszyłem i spalanie ...spadło do około 10l, No i tak zostało. W mieście średnio 11 - 12, przy normalnej jeździe. Licznik pokazuje długookresowo 11,7.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 04.sty.2019 20:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
Stuknęło 20 tyś. Czy zdecydowałbym się ponownie na Q5? Zdecydowanie tak. Mimo spalania jednak zdecydowanie te 251 KM a nie słabsze diesle. Ideałem byłby 283 konny diesel, który będzie wprowadzony do oferty. Co mi się podoba:
1. Prowadzenie. Gdzieś tam pisali o "plastelinowym" układzie kierowniczym. Guzik prawda. Wpadłem w poślizg przy 160 km/h w porządnym deszczu. Wiem, przesadziłem. Zagapiłem się, zakręt był bardziej ostry niż się spodziewałem. Przejechałem ze 300m pięknym slajdem, lekko tylko kontrując kierownicą. Pełne poczucie bezpieczeństwa. Samochód jakoś tam reagował, bo lampki się zapalały ale efekt był suuuper. Aż mam chęć, by spróbować znów. Trzyma się drogi jak przyklejony. Jeszcze w żadnym samochodzie nie czułem się tak bezpiecznie.
2. Hamulce. Niezależnie od prędkości działa jak powinno.
3. Osiągi. Niby te 6.3 do setki to nie tak mało ale, w codziennej eksploatacji pozwala na bardzo bezpieczne wyprzedzanie.
4. Wygoda. Klasa premium. Q5 w pełni na to miano zasługuje. Pneumatyczne zawieszenie daje dodatkowy komfort.
5. Jakość materiałów. Nie ma co pisać. Ja jestem zdziwiony lakierem. Nie wiem co to jest ale bardzo mało się brudzi i łatwo czyści.
6. Właściwości terenowe. To jest to, co zadecydowało o tym, że kupiłem Q5. To irracjonalne, bo raczej w teren nie jeżdżę, oprócz czasem jakiejś wycieczki po łąkach. Przy wyborze samochodu robiłem mały test. Podjazd pod ośnieżoną trawiastą górkę. Z czterech samochodów, które testowałem podjechały trzy. Audi, GLC i X3. Volvo niestety nie dało rady, choć pracownik dealera robił cuda z przełączaniem czegoś tam. Tylko jednak Audi zrobiło taki myk, że zatrzymało się na środku górki i ruszyło ponownie. Wszyscy mieli opony zimowe. Głupie to może ale zrobiło na mnie wrażenie. :) Najlepsza jest jazda w kopnym piachu. Auto tańczy ale jakoś tego piachu nie zauważa, sunie jakby go nie było. Opad szczęki.
Teraz o tym, co mi się nie podoba.
1. Zamówiłem auto bez pakietu "schowek". jakoś go nie zauważyłem, no i nie przyszło mi do głowy, że można oszczędzać na takich duperelkach. Nie mam więc siatek na tyłach foteli, nie mam uchwytów na kubki z tyłu w podłokietniku, nie mam schowka po stronie kierowcy, nie mam nawet siatek na boczne kieszenie w bagażniku. Nie mam nawet miejsca na okulary ale to już akurat przypadłość wszystkich Q5. Wiocha! Jak auto w końcu, po pół roku przyjechało nie mogłem uwierzyć, że za takie duperelki trzeba dopłacić. W sumie więcej miejsca na drobiazgi miałem w golfie 7, którym się poprzednio poruszałem. Trzy razy tańszym...
2. Skrzynia biegów. Jeżdżę w trybie comfort. Dlatego, że przy pneumatycznym zawieszeniu nawet na autostradzie czuć różnicę w komforcie. Niestety skrzynia w tym trybie ma opóźnienie nawet i sekundowe. Chcę się wcisnąć w jakąś lukę a tu kiszka. Auto się zastanawia. Wyjątkowo to wkurzające. Nauczyłem się wprawdzie przełączać skrzynię na s w takiej sytuacji ale nie zawsze jest na to czas.
3. System start - stop. Raz działa jak powinien, raz nie. Wyłącza silnik jak auto się jeszcze toczy, albo włącza i usiłuje jechać zaraz po zatrzymaniu, np na światłach. Do d...
4. Kamerki i ekran centralny. Jak dla mnie za małe to i za ciemne. Przydatne niewątpliwie ale ten malutki widok z góry wyświetlany z boku wymaga sokolego oka.
5. System obsługi głosowej. Co tu gadać, nie rozumiemy się. Działa średnio co trzeci raz. Zawsze się zastanawiam - pojmie o co mi chodzi, czy nie?
6. Aktywny tempomat - jedna cecha. Jest ustawiony na Niemcy. Nie pozwala na wyprzedzanie z prawej, auto zwalnia, trzeba je pedałem gazu przekonać, że można jechać.
Chyba tyle. Teraz o systemach wspomagających kierowcę. Mam wszystko, oprócz HUDa. Jakoś nie mam do niego przekonania.
Niezbędne:
Front assist. Sprawdziłem. Nie przejechałem pieszego tylko dlatego, że zadziałał, bo ja się zagapiłem. Nie walnąłem w samochód skręcający przede mną, bo, nie wiedzieć czemu zahamował a ja już patrzyłem w tył czy mam wolną drogę. Suuuper.
Side assist. Już prawie nie patrzę w tył. Jak się na obudowie lusterka nie świeci, to znaczy nic nie ma. Do tego, nie pozwala (w pewnych granicach) zmienić pasa jak obok jest auto. Ratuje tyłek w dużym ruchu.
Ostrzeganie o ruchu poprzecznym. Działa i to skutecznie ale czasem z lekkim opóźnieniem.
Ostrzeżenie przed otwarciem drzwi jeżeli coś jedzie. Nie ma co komentować. Trzeba mieć.
Matrix LED. No cóż, włącza się sam, nie oślepia innych, doświetla zakręty do tego zasięg taki, że łeb spada.
Przydatne:
Aktywny tempomat. Fajna sprawa ale w dużym ruchu wkurzający dosyć, głównie z powodu ociężałego reagowania na przyśpieszające z przodu auta. Do tego wyłącza się kompletnie po naciśnięciu hamulca, trzeba pamiętać, by go ponownie aktywować. Jest też jakoś tak dziwnie ustawiony, że nie zauważa, np że auta trochę dalej stoją więc zap..dala ile bozia dała, by zaraz zacząć gwałtownie hamować. Można by to dopracować.
Asystent korków. Dobra rzecz, choć też rozpędza się stanowczo za wolno.
Automatyczne wycieraczki. Przydatne, żadna nowość.
Asystent wydajności. Hmmm, na początku zastanawiałem się jak to działa ale już wiem. Auto zwalnia przed zakrętami, skrzyżowaniami, rondami. Jak jedziesz zbyt szybko. Może być.
Ostrzeżenie przed nadjeżdżającym pojazdem przy skręcie w lewo i małej szybkości. Nie miałem okazji przetestować.
Lane assist. Chyba najmniej dopracowany z asystentów. Działa bezbłędnie przy większych prędkościach na autostradzie. Chociaż to. Przy mniejszej szybkości i ruchu, powiedzmy nie autostradowym to loteria. Raz działa, raz nie. Kompletnie nie mam do tego zaufania. Potrafi się nagle wyłączyć, np na zakręcie i auto nagle jedzie prosto.
Parkowanie. Hmmm... Jedziesz sobie ulicą, jest miejsce wciskasz guzik i auto samo parkuje. Bokiem albo tyłem. Chcesz wyjechać, samo wyjeżdża. Niby tak ale... Trzeba włączyć kierunkowskaz. Wcisnąć guzik, wybrać parkowanie bokiem lub tyłem, przejechać obok miejsca a potem robić co auto każe. Zrobisz coś nie tak, system się wyłącza. Nie wiem, czy komukolwiek chce się w to bawić. Mnie nie.
Asystent zjazdu. Używam wyjeżdżając z kilkupoziomowych parkingów. Może być.


Ostatnio edytowano 05.sty.2019 16:07:38 przez bulbul, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 05.sty.2019 11:54:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Lane assist działa od 60km/h :) może dlatego nie działa Ci w ruchu miejskim, a nie wiem czy masz w asystencie jazdy w korku w sensie coś poza ACC - tam może być również kierowanie autem - chyba, że w Q5 tego nie dają :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 05.sty.2019 16:12:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
Asystent korków współpracuje z lane assist. Ten wtedy działa również poniżej 60. Lane assist potrafi wyłączyć się również powyżej 60. Z przyczyn nieznanych. Pasy są, droga taka sama a raz działa, raz nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 05.sty.2019 16:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Lada Niva i po problemie...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 06.sty.2019 10:53:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Albo jakiś inny stary kondon :p

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 06.sty.2019 11:09:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Może ma kolega brudną szybę nad lusterkiem i lane assist ma problem. ;)

U mnie nie zauważyłem żeby się wyłączał, poza tym to nie autonomiczny system prowadzenia, ale asystent gdybyś przysypiał za kierownicą w trasie. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 06.sty.2019 19:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
No nie. Sprawdziłem w trzech egzemplarzach jak i w Q8, którym miałem okazję trochę pojeździć. Działa dokładnie tak samo, tzn czasem nie działa. Do tego potrafi jeździć jak pijany, od pasa do pasa. Śmiesznie to wygląda, bo czasem w takim przypadku włącza się alarm i pokazuje czerwony pasek informujący o zjechaniu z pasa. Sam zjeżdża i sam ostrzega. Vorsprung durch technik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 06.sty.2019 19:26:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Przestaw go w setupie na wczesne reagowanie, przestanie pływać.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 06.sty.2019 22:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
Próbowałem. Jakoś nie widzę różnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 07.sty.2019 21:00:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Ja widzę zdecydowaną różnicę w zachowaniu auta przy zmianie ustawień. Nie poradzę Ci tu nic więcej. Zresztą uciekliśmy od sedna wątku trochę.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 08.sty.2019 08:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Cytuj:
Niezbędne:
Front assist. Sprawdziłem. Nie przejechałem pieszego tylko dlatego, że zadziałał, bo ja się zagapiłem. Nie walnąłem w samochód skręcający przede mną, bo, nie wiedzieć czemu zahamował a ja już patrzyłem w tył czy mam wolną drogę. Suuuper.
Side assist. Już prawie nie patrzę w tył. Jak się na obudowie lusterka nie świeci, to znaczy nic nie ma. Do tego, nie pozwala (w pewnych granicach) zmienić pasa jak obok jest auto. Ratuje tyłek w dużym ruchu.
Ostrzeganie o ruchu poprzecznym. Działa i to skutecznie ale czasem z lekkim opóźnieniem.



A ja z przerażeniem wnioskuję, że rośnie generacja kierowców którzy bez "asistów" nie poradzą sobie na drodze.... :/ :/ :/

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 09.sty.2019 20:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2018 12:26:06
Posty: 23
Auto: Q5 2.0TFSI
Czemu z przerażeniem? Pomagają i to bardzo. Zwiększają bezpieczeństwo, komfort. Nie ma od tego odwrotu. Dziękowałem Bogu, ze mam ten front assist, bo potrąciłbym kogoś. Co w tym złego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 11.sty.2019 08:37:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
myszon90 napisał(a):
A ja z przerażeniem wnioskuję, że rośnie generacja kierowców którzy bez "asistów" nie poradzą sobie na drodze.... :/ :/ :/


no tak, ludzie nie mający takich systemów jeżdżą idealnie i nigdy nie zdarzyło im się zagapić/zagadać.. no przecież brak systemów wspomagających, w takich sytuacjach, jest świetny! chłopie, ogarnij się.

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi Q5 II silniki opinie
PostNapisane: 11.sty.2019 09:02:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A ja zgadzam się z myszonem i mam podobne odczycia.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: