.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 20:42:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Zawory i pompa nagrzewnicy - upgrade do A8 D3
PostNapisane: 20.mar.2018 12:31:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Taka mała ciekawostka dotycząca pompy i zaworów ogrzewania z A8 D2. Ponieważ używane kosztują około 300 zł, a jest to element wrażliwy i "padający", postanowiłem spróbować zamontować zawory z pompą od A8 D3 (kosztują od 35 zł za komplet i są dostępne z dużej ilości).

Wnioski:
1) pasuje cały komplet po przekręceniu ze starej pompki rurek wyjścia płynu w kierunku nagrzewnicy i przylutowaniu wtyczek do oryginalnej wiązki A8 D2 (czyli trzeba kupić z wtyczkami od A8 D3);
2) zawory od A8 D3 pasują do pompki od A8 D2, wystarczy wtedy przylutować wtyczki od zaworków;
3) pompka od A8 D3 pasuje do zaworów od A8 D2, ale trzeba przylutować wtyczkę i wymienić rurki wyjścia płynu w kierunku nagrzewnicy.

Pozdrawiam

A8 D2
Obrazek

A8 D3
Obrazek

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 20.mar.2018 17:27:19 przez wordeck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Zawory i pompa nagrzewnicy - upgrade do A8 D3
PostNapisane: 20.mar.2018 12:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
co tam jest za pompa w D2? obiegowa? bo znajomy coś walczy z ogrzewaniem w eSce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Zawory i pompa nagrzewnicy - upgrade do A8 D3
PostNapisane: 21.mar.2018 22:38:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Obiegowa, zwykły silniczek z plastikowym wirnikiem pompy. Jeżeli pada, to silnik - ale rzadko. Znacznie częściej umierają zaworki - albo cewki, albo gumy zamykające dopływ cieczy (puchną). W A8 D3 poprawiono konstrukcję i awarii nie ma już tak często.
Poza pompką i zaworami najczęstszą przyczyną problemów z ogrzewaniem w A8 D2 są zapchane lub zakamieniałe nagrzewnice. Na szczęście są niezłe polskie zamienniki, za małe pieniądze. W styczniu kupowałem do swojej D2 nowe nagrzewnice po około 60 zł/szt. To, plus sprawne zaworki z D3 za 30 zł + kurier, pół dnia roboty (trzeba zdjąć kilka gratów pod deską - półkę, schowek, czujniki STOP oraz odkręcić i odsunąć mocowanie kolumny kierownicy) i mam piecyk.
Jeżeli w obudowie nagrzewnic nie masz przegrody, to można nie odkręcać kolumny, tylko wyjąć obie nagrzewnice w stronę pasażera.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Zawory i pompa nagrzewnicy - upgrade do A8 D3
PostNapisane: 16.cze.2018 22:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 07:35:47
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
wordeck napisał(a):
Obiegowa, zwykły silniczek z plastikowym wirnikiem pompy. Jeżeli pada, to silnik - ale rzadko. Znacznie częściej umierają zaworki - albo cewki, albo gumy zamykające dopływ cieczy (puchną). W A8 D3 poprawiono konstrukcję i awarii nie ma już tak często.
Poza pompką i zaworami najczęstszą przyczyną problemów z ogrzewaniem w A8 D2 są zapchane lub zakamieniałe nagrzewnice. Na szczęście są niezłe polskie zamienniki, za małe pieniądze. W styczniu kupowałem do swojej D2 nowe nagrzewnice po około 60 zł/szt. To, plus sprawne zaworki z D3 za 30 zł + kurier, pół dnia roboty (trzeba zdjąć kilka gratów pod deską - półkę, schowek, czujniki STOP oraz odkręcić i odsunąć mocowanie kolumny kierownicy) i mam piecyk.
Jeżeli w obudowie nagrzewnic nie masz przegrody, to można nie odkręcać kolumny, tylko wyjąć obie nagrzewnice w stronę pasażera.

Pozdrawiam


Przyjacielu, czy dobrze rozumiem że montując zawory z D3, mostkuje plus na obydwu a masa zostaje oddzielnie na cylinderek tak jak normalnie w d2 jest ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Zawory i pompa nagrzewnicy - upgrade do A8 D3
PostNapisane: 04.lut.2019 08:29:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2009 07:35:05
Posty: 9
odkopuje.. i jak z tym patentem z D3? najprawdopodobniej czeka mnie wymiana i moze bym na te D3 przeszedl :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Zawory i pompa nagrzewnicy - upgrade do A8 D3
PostNapisane: 10.lut.2019 18:42:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Rozwiązanie się sprawdza, działa 2 zimę bez problemów. Jedno się mostkuje, drugie jest oddzielnie, tylko już nie pamiętam plus, czy minus.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Zawory i pompa nagrzewnicy - upgrade do A8 D3
PostNapisane: 13.lut.2019 10:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2009 07:35:05
Posty: 9
wordeck rozumiem, ze mowa o zaworach. a jak z pompka? tez przekladales?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Zawory i pompa nagrzewnicy - upgrade do A8 D3
PostNapisane: 13.lut.2019 10:49:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Mrozu napisał(a):
wordeck rozumiem, ze mowa o zaworach. a jak z pompka? tez przekladales?


W pierwszym poście masz wszystko napisane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: