.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 04:30:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI]Wredny duet: napinacz i pasek wielorowkowy...
PostNapisane: 10.gru.2003 08:45:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Witam. Mam pytanko. Sytuacja wyglada nastepująco. Na zapalonym silniku NA BIEGU JAŁOWYM na WYłączonych wszystkich odbiornikach pradu typu swiatła, pasek wielorowkowy pracuje naprężony a motor chodzi równiutko i cichutko. Wystarczy, że włączę światła mijania to odrazu widać jak ten pasek zaczyna drgać !! i dorazu słychac tą jego "kulturalną" prace w kabinie. Smiesznie to wygląda jak stoje na włączonym kierunku bo jest bryy bruu bryy bruu bryy bruu.

Moje pytanie brzmi czy to bedzie wina sprężyny napinacza czy mogę się pocieszyć, że wymiana samego paska wielorowkowego pomoże. Moze pasek z wieku i przebiegu stracił swoje właściwości skrętne..

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 09:36:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Cześć Rogal, wiadomo po włączeniu odbiorników prądu wzrasta opór stawiany przez alternator i pasek wpada ci w wibracje, ja bym spróbował wymienić najpierw pasek i sprawdzić jak będzie - zawsze to taniej, A swoją drogą jak będziesz wymieniał pasek koniecznie sprawdz rokę czy lekko się obraca i czy nie ma nadmiernego luzu promieniowego. Niech pocieszeniem będzie że zawsze to nie pasek rozrządu. Tak na marginesie u mnie w 1Z głośno pracowała rolka pośrednia napinacza paska rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 11:01:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a może to coś w alternatorze?
migacze nie pobieraja az tyle pradu zeby naprezenia paska byly
duze IMHO

trzeba posłuchać

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 11:40:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Karli napisał(a):
Cześć Rogal, wiadomo po włączeniu odbiorników prądu wzrasta opór stawiany przez alternator i pasek wpada ci w wibracje, ja bym spróbował wymienić najpierw pasek i sprawdzić jak będzie - zawsze to taniej, A swoją drogą jak będziesz wymieniał pasek koniecznie sprawdz rokę czy lekko się obraca i czy nie ma nadmiernego luzu promieniowego. Niech pocieszeniem będzie że zawsze to nie pasek rozrządu. Tak na marginesie u mnie w 1Z głośno pracowała rolka pośrednia napinacza paska rozrządu.


No właśnie. A co do rolki rozrządu to mówisz o tej małej roleczce po prawej od wałka rozrzadu ??. Bo ja jej też nie wymieniałem przy ostatniej wymianie paseczka :).

Maciuś: to nie alternator. Wyraźnie widać i słychać, że to pasek zaczyna drgać i wtedy jest ten "inny" dzwięk.

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 11:44:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no wlasnie to miałem na mysli... może pod większym obciązeniem
pojawiaja się drgania na osi alternatora co sie objawia drganiem paska :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2003 11:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
eomaciu napisał(a):
no wlasnie to miałem na mysli... może pod większym obciązeniem
pojawiaja się drgania na osi alternatora co sie objawia drganiem paska :)


Tylko u mnie oprócz altka na pasku kręci się jeszcze sprężarka klimy i jak sprzęgło załącza kompresor to pasek też zaczyna tańczyć..

BTW. niezłe musiałby mieć luzy altek żeby tak drgał :D

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Witam
PostNapisane: 11.gru.2003 09:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2003 09:22:39
Posty: 168
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem jak w 1,9 TDI, czy masz napinacz taki ze sprężyną samonapinającą bez konrty tak jak ja w c4. Jak tak to taki napinacz chyba troche kosztuje (do mojego 1000 PLN i brak zamiennika). Naszczęscie znalazłem używke na drugim koncu Polski i sie udało. U mnie też tak skakał nawet zdarzało mu sie przesuwać na kole od pompy na bok. Po wymianie stabilny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2003 13:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Nie, do mojego są zamienniki. Sam napinacz bez rolki dobry po rabacie ok 200zł.

Dobra... wymienię najpierw pasek :)

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: