.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.mar.2025 17:33:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0 ABT] Jak sprawdzić czy sworzeń ma luz?
PostNapisane: 12.wrz.2005 16:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam.
W dalszym ciągu borykam się niestety z tym cholernym stukiem silnika i pozostała mi już tylko możliwość luzu na sworzniu tłoka ewentualnie na panewce korbowodowej. W związku z tym pytanie jak w temacie, jak to sprawdzić, a poza tym to jakie są typowe objawy takiego luźnego sworznia (szukajka nic mi nie podpowiedzała :( ), oraz czy luz na panewce korbowodowej cichnie wraz ze wzrostem temp. i obrotów? bo z tego co mi wiadomo to powinno być odwrotnie?
Dla przypomnienie dodam, że ciśnienie oleju w normie, sprężanie: po 11 atm. na każdym garnku (na zimnym silniku), oleju nie bierze, pali normalnie. Głowica w idealnym stanie, popychacze wymienione (wszystkie), luzu na wałku rozrządu nie ma, stuk dochodzi bardziej jakby z dołu z okolicy 3 cyl.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 18:34:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Jest takie coś jak stetoskop(lekarski) za pomocą którego możesz dokładnie zlokalizować gdzie stuka, ale nawet jak się dowiesz to i tak będziesz musiał zrzucić głowicę oraz miskę, rozkręcić korbowód i wytargać wszystko na zewnętrzny żeby zweryfikować :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2005 19:17:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
No właśnie za pomocą stetoskopu mniej więcej udało się zlokalizować ten stuk w okolicach 3 cyl. Głowicę już zrzucałem, Stan głowicy jest praktycznie idealny, niestety na zdjęcie dołu już nie miałem czasu. Autko jest mi potrzebne na codzień. Dlatego pytam, czy jest możliwość sprawdzenia tego elementu np. bez wyciągania tłoka, a tylko poprzez zdjęcie miski olejowej i "wymacanie" od dołu. Jeszcze takie pytanko, czy luz pojawia się między sworzniem i tłokiem, czy raczej między sworzniem i korbowodem/tuleją, bo mechanik stwierdził, że nigdy nie spotkał się z luzem w tulei :?: No i jak to się objawia, bo moje objawy nie są chyba typowe. Pisałem o tym w wątku "Klekotanie silnika", ale dla przypomnienia: silnik zimny; stuk donośny i raczej metaliczny, pojawia się 1-2 sekundy po odpaleniu, dość szybko, bo po ok. 30-45s stuk staje się przytłumiony. Przy podwyższaniu obrotów stuk cichnie, aż do zaniku przy ok. 1500 obr/min. Przy temp. ok. 40-50 st. C na wolnych obrotach jest już bardzo cichy, ale podczas np. ruszania nasila się i jest wyraźniejszy. W miarę rozgrzewania się stuk cichnie. Po rozgrzaniu, żeby go usłyszeć trzeba się dobrze wsłuchać w pracę silnika, żeby go wyłowić z ogólnego hałasu. Co ciekawe, jak już jest cichszy, to łatwiej go usłyszeć w kabinie niż na zewnątrz przy otwartej masce. Kolektory sprawdzone i dokręcone, żadnych luzów, pęknięć itp. Bardzo Was proszę o podpowiedź bo jak na razie to nie za bardzo mogę się cieszyć swoją Niunią. Aha no i pisałem też, że wykryłem (przy okazji zwałki głowicy) przestawienie rozrządu (cofnięcie wałka pośredniego o 2 ząbki) co zostało od razu skorygowane, ale nie wiem jak długo autko tak jeździło i czy mogło się to przyczynić do powstania luzu na sworzniu czy też ogólnie tego stukotania.
Sorry za trucie, ale chciałem dokładnie opisać co mnie martwi. :(: i dzięki za wszelkie wskazówki, bo jak pisałem, żadnemu mechaniorowi w O-ce to już nie uwierzę jak tego mi ktoś nie potwierdzi.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jak sprawdzić czy sworzeń ma luz?
PostNapisane: 13.wrz.2005 12:53:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
Danek nie ma możliwości sprawdzenia luzu na tuleji korbowodu bez wyjęcia tłoka. Pomimo bardzo szczególowego opisu nie mamy możliwości stwierdzenia czy to sworzeń czy nie, po prostu tu nie słychać. Jedyna rada jedź do jakiegoś starego mechaniora, który ma słuch i potrafi określić usterkę silnika po charakterystyce jego pracy.
Pozdrawiam mlenio

_________________
Audi 100 C3, 2,3 B+G aut. american beauty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 18:41:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Mlenio ma rację . Ustalić dokładnie można dopiero po demontażu i szkoda że tego nie zrobiłeś przy zwałce głowicy.Odkręcając michę można stwierdzić czy to panewki (wyczuwalny luz góra-dół) a rozkręcając korbę uszkodzenie tulejki. Nawet najlepszy mechanior nawet jak zlokalizuje co to wali nie naprawi przecież tego przez żadną dziurę więc pozostało Ci tylko rozbierać :| . Dziwne z tym olejem bo jak cieplejszy to i żadszy a wtedy powinien bardziej walić. Może osłuchaj go jeszcze dokładniej, może niesie z klawiatury(hydraulika lub wieszający się zawór) a może też cienko dochodzi smarowanie do korby u dołu i tych może mogą być dziesiątki :zly: .Spróbuj odłączyć zapłon z tego lub sąsiedniego gara, jak sie trochę wyciszy to tłoki lub panewki jak nie to góra . Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 11:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Panowie i Panie czy warto kupować używane tłoki na Allegro. Dzisiaj mechanior stwierdził, że wyraźnie 3 gar na dole ma kłopoty, ale bez wyjęcia tłoka nic nie jest w stanie stwierdzić, a żeby to szybko zrobić (wiadomo autko potrzebne na codzień) to najlepiej mieć drugi na podmianę. Fakt, że może się okazać, że zakup nie był potrzebny, bo np. wystarczy pierścień wymienić, albo zatulejować korbowód. Ale czy te używki są coś warte, co by się nie naciąć :?: :(

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 11:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
Danek. Nie wiem czy dobrze rozumiem, że chcesz po pierwsze założyć jeden tłok i go zapierścieniować? Po drugie kupić używane tłoki niewiadomego pochodzenia i o niewiadomym przebiegu?. Po trzecie co oznacza, że trzeci tłok
ma kłopoty tzn. :zaciera się, pierścień stanął, pękł ,więcej danych. Przy zacieraniu się tłoka zabawa kończy się na szlifie bloku i wymianie kpl. tłoków. to samo oznacza pęknięty pierścień przy zastanym trzeba się dobrze zastanowić i pooglądać gładź cylindra. Pamiętaj o jednym nie da się przeprowadzić tej naprawy kończąc ją na jednym tłoku. Finał takiego remontu może być taki, że któryś wyjdzie bokiem. Po czwarte na jakiej podstawie mechanior to stwierdził zdją miskę?, rozkręcił stopę korbowodu obejrzał panewki korbowe. sprawdził panewki główne? Danek jeszcze raz więcej danej i szczegółowszy opis tego co stwierdził fachowiec. Pamiętaj rozmawiamy na odlęgłość i nie ma możliwości obejrzenia danego elementu ani posłuchania motoru.
Mlenio C3, 2,3 B+G american beauty.

_________________
Audi 100 C3, 2,3 B+G aut. american beauty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 13:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Mleniu, dzięki za szybki odzew :). Więc tak mechanik dosyć dokładnie posłuchał motoru - zarówno na zimno jak i na ciepło. Sprawdził kompresję, ciśnienie oleju, rozrząd, zapłon (wszystko w najlepszym porządku). Po długim zastanowieniu powiedział tak: Stuk pochodzi wyraźnie z 3 cylindra, ale żeby stwierdzić co mu dolega musi wyjąć tłok z korbowodem (na razie nic nie zdejmował, bo jak pisałem autko cały czas potrzebne), a więc zwalić głowicę i miskę. Jego podejrzenia kierują się w stronę pierscienia bardziej niż tłoka czy sworznia, ale może być tak, że po wyjęciu i pomiarach okaże się, że nie ma się do czego przyczepić i wtedy najprościej byłoby założyć jakiś używany tłok z korbowodem. Taka opcja kroi się w ostateczności nieznalezienia przyczyny (ponoć czasem się zdarza). Niestety decyzja należy do mnie. Tak więc jeśli przyczyną okaże się pierścień to będzie to naprawiał, tak samo jeśli okaże się, że to sworzeń w tulei główki korbowodu. Założenie tej używki to, jak pisałem ostateczność. A dlaczego wymiana tylko jednego tłoka miałaby spowodować totalną destrukcję silnika?
Gładź cylindrów, którą sprawdzałem przy okazji zwałki głowicy, była w idealnym stanie. Niestety nie miałem już czasu i funduszy na zwałkę miski i wywalanie tłoków wtedy, bo robiłem to 500 km od domu i musiałem wracać. Wiem, że trzeba to było zrobić wtedy, ale cóż stało się. Dlatego pytałem, czy warto kupować używki coby się nie naciąć. Nowy tłok to bardzo wysoki koszt bo sam tłok to 450 zeta za sztukę, a gdzie jeszcze reszta.
Wg mechanika pierścień może być pęknięty lub zamykać na zamku i stąd stuk, a śladu na cylindrze może nie być i kompresja będzie też ok. Bardzo się dziwił, że stuk wycisza się wraz ze wrostem temperatury oraz obrotów, bo wg niego im wyższa temp. tym mocniej powinno walić, a tu jest odwrotnie. To samo jeśli chodzi o sworzeń i panewki. Pod koniec tych oględzin zrobił coś takiego, że na uruchomionym silniku zdjął kabel WN z 3 świecy i w pewnej pozycji (jak iskra była mocno opóźniona) stuk się mocno nasilał, jak zupełnie zdjął (brak iskry) stuk powrócił do stanu przed zdjęciem kabla. Po założeniu tak samo, tylko ta opóźniona iskra powodowała mocny stuk (jak na bardzo zimnym silniku z samego ranka). Najciekawsze jest, że ja z tym stukiem to już blisko 4kkm zrobiłem i ani się nasiliło ani nie zmniejszyło, a przecież jak gdzieś jest jakiś luz to taki element zużywa się o wiele szybciej, wręcz ekspresowo, a tu ani w tą ani w tą. To chyba wszystko co mógłbym dodać, jeśli jeszcze coś to pytaj. Mam na komórce nagrany ten stuk, ale nie wiem gdzie mógłbym go "powiesić", poza tym jakość nie jest najlepsza (jak to z komórki).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 17:27:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Danek. Stuk pierścieni to metaliczne dzwonienie u góry, korby i panewki po środku i dole - głuche rytmiczne walenie.Tego nie można nie usłyszeć stetoskopem.4 koła kilometrów przy popękanych pierścieniach raczej dają znać o sobie na gładzi a i ciśnienie spr. też powinno się różnić. Dziwne z tym odcinaniem napięcia bo tłok jest odciążany i powinno ustać. Moim zdaniem wysypana tulejka na korbie. To że autko potrzebne to każdy tak ma ale pomyśl co będzie jak będziesz zwlekał i sypnie się w trasie :?: i jakie będa wtedy koszty naprawy jak wyjdzie bokiem. Poświęć się odstaw i rozbieraj , oglądając z zewnątrz i osłuchując nic nie zmienisz. Powodzenia :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 17:36:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Dzięki, pewnie jutro po południu odstawię autko, żeby większego "kuku" nie było. I najpierw rozbierze, a potem zobaczymy co i jak. O efektach na pewno napiszę :|

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 18:40:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam, właśnie otrzymałem telefon od mechanika, że prawdopodobnie silnik był solidnie przegrzany i na dolnej części tłoka i cylindra (najsilniejsze na 3 cylindrze, na pozostałych nieznaczne) są widoczne ślady przytarcia, ale jak na razie nie widzi za bardzo przyczyny stuku. Sam jeszcze tego nie widziałem, dopiero jutro u niego będę. I co Wy na to? Czy w takim wypadku trzeba wymieniać wszystkie tłoki? Kuźwa, ale się na minę władowałem :zly: , a miało być tak pięknie. To już chyba taniej będzie kupić cały silnik, niż robić ten dół :zly: . Czy jest możliwość, jakiejś tańszej naprawy, bez konieczności wymiany tłoków? A w ogóle to jak to jest z tym zacieraniem się tłoka, jeśli jest przytarty tylko na dole to może wystarczy przeszlifować cylindry i zmienić pierścienie na nadwymiar. Tylko nie śmiejcie się ze mnie, bo w tej dziedzinie to ja jestem laik :( .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 19:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
No to ładnie ,jest problem. Niech sprawdzi pozosłe tłoki, pomierzy średnicówką cylindry, dikładnie niech sprawdzi gładź cylindra czy nie ma przytarć. Przy takich cenach nowych tłoków i ja bym się zdecydował na używane, ale na alegro to zakup zbyt ryzykowny bo ich nie widzisz i nie ocenisz ich stanu. Pierścienie i kpl. uszczelniaczy trzonków i pozostałych oczywiście do wymiany, trzeba "liznąć" głowicę na szlifierce tak na wszelki słuczaj czy jej nie pokrzywiło. Piszesz czy nie taniej kupić drugi silnik. A skąd wiesz w co się obujesz. W tym motorze mniej więcej już wiesz co jest. Więc jak zrzucisz górę i dół to już sprawdź wszystko aby potem nie było niespodzianek.Jeżeli nie wymieniałeś rozrządu to dołuż aby dwa razy nie robić.
Pozdrawiam i współczuję Mlenio
C3 2,3 B+G aut,american beauty

_________________
Audi 100 C3, 2,3 B+G aut. american beauty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 19:42:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
No mina , mina.Też współczuję. Jak drasnęło tuleję to nie ma co mierzyć. Bez szlifu i tłoków na wymiar się nie obejdzie :| Co do tłoków to Mlenio ma rację , to trzeba pooglądać i pomierzyć zanim się zakupi (ktoś kto się na tym zna !!! - bez urazy ale pisałeś że jesteś laik)

" Pierścienie i kpl. uszczelniaczy trzonków i pozostałych oczywiście do wymiany, trzeba "liznąć" głowicę na szlifierce tak na wszelki słuczaj czy jej nie pokrzywiło."

to też weź pod uwagę i niech mechanior przy okazji poogląda czopy głowne, korbowe i czy korbowody nie powyginane (może śmieszne ale się zdarza). Zresztą jak jest dobry to powinien wiedzieć co robić.Powodzenia :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 20:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Ten mechanior mówił, że ci handlarze od których kupuje idą na rękę i w razie czego można im odesłać jak nie pasi.
Głowica była robiona wcześniej (pisałem o tym) i była "liźnięta", wymienione uszczelniacze i dotarte zawory i gniazda.
Rozrząd też był robiony.
Mechanik jest jak dotąd najlepszy z tych, których odwiedziłem, a było ich trochę.
Jutro będę wiedział więcej, to się odezwę.
Aha, no i oczywiście nie czuję żadnej urazy, uważam, że do niewiedzy trzeba umieć się przyznać i w żadnym wypadku nie można się za to gniewać.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 20:40:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
Danek niech ci sprawdzi rozmiar i oznaczenie tłoka (selekcję) powinno być na tzw denku czyli na wierzchu tłoka. Koniecznie niech sprawdzi selekcję tłoków jeżeli takowa jest, nie mam pojęcia czy u niemców coś takiego występuje, a jeżeli tak to selekcja musi się zgadzać coby nie było za luźno lub za ciasno. W PRL u to to były trzy pierwsze litery alfabetu.

_________________
Audi 100 C3, 2,3 B+G aut. american beauty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 08:48:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam. Więc jest tak, faktycznie 3 tłok jest solidnie przytarty jedną stroną, gładź cylindra na dole nosi ślady ciężkiej pracy, ale średnica jest zachowana, na szczęście pociągnęło materiał z tłoka, który nie trzyma już wymiaru. Pozostałe są delikatnie "drapnięte", ale zdaniem mechanika można je wkładać z powrotem. Wszystkie panewki i czopy idealne oprócz pierwszej korbowodowej, na której widać ślad bardzo dużego obciążenia, zastanawialiśmy się nad jej wymianą, ale wtedy trzeba by już pewnie wszystkie robić, więc zostaną. Korbowody nie noszą śladów odkształceń mechanicznych, a sworznie pewnie siedzą w główkach i tłokach - zero luzów.
Decyzja jest następująca: 3 tłok do wymiany - jeśli uda się dostać używkę w dobrym stanie to używka, jak nie to nowy nominalny. Wszystkie pierścienie do wymiany, bo na pewno są przegrzane. Reszta wraca na miejsce. No i cały czas jeszcze myślimy nad tą panewką na 1 korbowodzie. Tak się zastanawiam (ja nie mechanik :) ) czy nie założyć nowej nominalnej panewki na ten korbowód, żeby nie robić szlifu, bo czop jest ok. Panewka ma tylko na dolnej połówce jakieś 2 mm od krawędzi wyślizgany ślad na długości ok. 6 mm.
Zdaniem mechaniora kiedyś musiał zostać bardzo solidnie przegrzany, przez zgubienie wody i wtedy nastąpiło spuchnięcie tłoków i ich przytarcie, z tym, że 3 dostał tak mocno, że już nie wrócił do normy i to on tak tłukł.
Aha Mlenio, na tym tłoku nie ma nic oprócz jego wymiaru - 82,49, chyba, że pod spodem od wewnątrz jest jakaś 8, ale to chyba nie to, bo na pozostałych są inne cyfry, a na jednym nie ma wcale, a tłoki na bank nie były ruszane wcześniej.
Dzięki Wam bardzo za wsparcie i porady.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 12:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
Danek, odżałuj te pare groszy na panewki i wymień je. Z opisu wynika, że kompozycja panewki jest wytarta i za jakiś czas pojawi się znowu problem, tylko, że to będziestukająca panewka i koszty się zrobią x2

_________________
Audi 100 C3, 2,3 B+G aut. american beauty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 19:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
To samo. Nie żałuj na panewki ani inne części to się potem mści. Jak czop nie ryśnięty to w pożo, można wymienić. Odnośnie wymiarów to serwisówka lub dobry katalog części ale najlepiej pomierzyć tłoczek mikromierzem ( mechanior będzie umiał) i znaleźć taki sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 19:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam, drobna modyfikacja planów, będzie wymiana wszystkich tłoków na używki wyjęte z innego, ale tego samego silnika. Nie ma niebezpieczeństwa wzajemnego niewyważenia itp. No i założenie nowych pierścionków i pewnie panewek, ale to już zdecyduje mechanik. Robótka w poniedziałek albo we wtorek jak dostanę tłoki.
Dzięki :)

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2005 22:25:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
przelicz czy nie taniej bedzie wrzucic tam caly silnik bo z tego co widze to poplynales w temacie zapominajac o kosztach. jezeli z tego co piszesz , masz juz jakis silnik dawce to zakladaj go calego i smigaj bo bedziesz sie babral z tym przytartym i co jakis czas beda nowe kwiatki wychodzily a to blok pekniety, cylindry czy wal krzywy ... a to z kolei da niekonczaca sie opowiesc ale nie George'a Lucasa :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: