.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 05:53:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 06.sie.2021 21:45:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Muszę jeszcze trochę pomarudzić bo nie wiem do końca jak powinno działać wisko w moim wozidle. Kupiłem najpierw BEHRa teraz NRFa oba są na gwarancji. Z tego co ludzie piszą to powinno być spięte chwilę po rozruchu i później w wyższych temp a u mnie na jednym i drugim przy każdym mocniejszym depnięciu słychać szum wentylatora. NRFa było chyba źle przechowywane bo według informacji BEHRa, jak jest bimetal to tą stroną ma być do góry. W ręku jak się kręci to chodzą ciężko po kilku obrotach chodzą lżej więc teoretycznie dobrze. Widziałem też posty, że niektórzy za 3 czy 4 razem trafili na sprawne. Poniżej ulotka z NRFa

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 06.sie.2021 21:56:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Tak, po Twoim opisie wychodzi na to, że jest ciągle spięte (m.in Vemo tak miały). Samo przechowywanie to jedno, ale tu głównie chodzi o to, że jak dobrze przechowane to można odpalać zaraz po montażu, a tak jak nigdy nie wiesz zawsze lepiej odczekać i ruszyć samochód na drugi dzień dopiero.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 06.sie.2021 22:09:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
dice111 napisał(a):
Tak, po Twoim opisie wychodzi na to, że jest ciągle spięte (m.in Vemo tak miały). Samo przechowywanie to jedno, ale tu głównie chodzi o to, że jak dobrze przechowane to można odpalać zaraz po montażu, a tak jak nigdy nie wiesz zawsze lepiej odczekać i ruszyć samochód na drugi dzień dopiero.


BEHRa było dobrze przechowywane i u mnie jeszcze z miesiąc leżało. Czasem jak mocno się nagrzeje gdzieś na postoju to wtedy mniej je słyszę, temp jest OK, sztywno 90, teraz znowu się szarpać z tymi reklamacjami, kupiłem BEHRa żeby mieć spokój a tu i tak zonk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 06.sie.2021 23:00:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5238
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
U mnie było tak, że 3 razy podchodziłem do wiskozy. Najpierw wpadł Behr, który po 3 miesiącach skleił się na stałe. Reklamacja. Uznana ale wziąłem już Febi. Od samego początku jakieś jaja były. Raz kleiło a raz nie. Oczywiście w obu przypadkach procedura o której Dice wspomniał.

Docelowo wpadło ponownie Behr ale zamówiony spoza PL. Po odpaleniu spięta przez jakieś 20s...może 30. Po rozgrzaniu zapina się ale powyżej bodajże 4500 obr się rozpina samoczynnie. Spadały obroty to się spinało jeśli była potrzeba. Miałem tak i w A8 i w S6.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 06.sie.2021 23:07:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Tragedia z tym, kumpel kupił FEBI to po tygodniu się spięło na amen, kupił NRFa i jest OK. Będę miał wprawę w wymianie przynajmniej :D Już pasek od góry nawet luzuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 08.sie.2021 17:42:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Pół biedy jak się zepnie. Mi się o mało Sprinter nie ugotował na A1 w okolicach Kassel jak wisko padło. Klima na full i popuszczanie ogrzewania na tył (duży zasobnik zimnego płynu) ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 08.sie.2021 18:50:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
rodzynek napisał(a):
Pół biedy jak się zepnie. Mi się o mało Sprinter nie ugotował na A1 w okolicach Kassel jak wisko padło. Klima na full i popuszczanie ogrzewania na tył (duży zasobnik zimnego płynu) ;)


To chyba muszę to jedno zostawić i wozić ze sobą, wymianę już opanowałem :) Szwagier też kiedyś c-klasą wracał z nad morza na full ogrzewaniu w korkach ale to za szczeniaka jak się nie za swoje jeździło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 08.sie.2021 19:19:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10334
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Dawno dawno temu jak jeździłem starym Nissanem Patrolem, nie było zamienników a sprzęgło kosztowało z 1000 złotych w ASO, nabyłem gdzieś jakiś "zestaw naprawczy" czyli tubkę ze specjalnym olejem. Pamiętam że trzeba było wywiercić otworek, nagwintować go, przez ten otworek wcisnąć olej z tej tubki, i wkręcić korek/śrubkę na klej do gwintów. Byłem sceptyczny ale o dziwo sprzęgło po tym dwa lata działało poprawnie, i poszło dalej z samochodem.Jak zostało Ci stare z samochodu, i zmieniasz już je intuicyjne "po ciemku", to możesz poeksperymentować.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 FL] praca sprzęgła wentylatora
PostNapisane: 09.sie.2021 19:14:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
mały v8 napisał(a):
Dawno dawno temu jak jeździłem starym Nissanem Patrolem, nie było zamienników a sprzęgło kosztowało z 1000 złotych w ASO, nabyłem gdzieś jakiś "zestaw naprawczy" czyli tubkę ze specjalnym olejem. Pamiętam że trzeba było wywiercić otworek, nagwintować go, przez ten otworek wcisnąć olej z tej tubki, i wkręcić korek/śrubkę na klej do gwintów. Byłem sceptyczny ale o dziwo sprzęgło po tym dwa lata działało poprawnie, i poszło dalej z samochodem.Jak zostało Ci stare z samochodu, i zmieniasz już je intuicyjne "po ciemku", to możesz poeksperymentować.


Do dzisiaj ludzie tak robią, olej silikonowy się daje, w niektórych nawet nie trzeba nic wiercić, tutaj NRFa kosztuje 180zł ale żeby działało dobrze :D Trzeba spróbować najpierw tych gwarancji

Dzisiaj wyjechałem z garażu bo auto ostatnio stało parę dni, wentylator cały czas było słychać, przejechałem z 5-6km, zgasiłem, za godzinę jechałem dalej i już wisko było rozpięte i dalej już cały czas było dobrze, pod domem patrzyłem po zgaszeniu to można było zakręcić jak wiatraczkiem. Jutro wkładam NRFa i to BEHRa wysyłam na gwarancję


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: