.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 19:30:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 15.sty.2024 10:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Witam
Mam następujący problem. Praktycznie po każdej jeździ węże są twarde, w zbiorniczku podniesiony poziom płynu a po odkręceniu odpowietrznika na magistrali za głowicami schodzi powietrze. Nagrzewnica nie grzeje lub leci letnie, czasami nie dogrzewa parownika (wpięty na trójnikach przed nagrzewnicą). Poza tym objawów uszczelki brak , temperatura stabilna, brak bąbelków czy oczek w płynie. Czy zapchana nagrzewnica może powodować zapowietrzanie ? No ale jak , którędy ?

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 15.sty.2024 11:11:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jesli nie masz LPG to nagrzewnica lub sama chłodnica może powodować takei problemy. Stawiałbym na nagrzewnicę, że jest źle odpwietrzona (nie raz zajmowało mi 15-30min aby się V6 w pełni odpowietrzyło) lub pęknięta.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 15.sty.2024 11:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Mam LPG, wpięte na trójnikach w nagrzewnice.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 15.sty.2024 21:51:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
I teraz pytanie czy masz szeregowo czy rownolegle. O tyle ma to znaczenie, że powinno być wpięte tak aby płyn chłodniczy "biegł" w jednym kierunku. Musi być równolegle oraz reduktor poniżej zbiorniczka wyrównawczego. To takei minimum.

Jesli to będzie okey to zostaje sama nagrzewnica.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 15.sty.2024 21:51:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Zaciśnij jeden przewód od ogrzewanua reduktora i zobacz czy sie nagrzewnica odpowietrzy, jak złapiesz ręką i lekko zduszisz wąż powrotny z nagrzewnicy to będzie czuć czy powietrze idzie z płynem, w V8 też długo walczyłem z tym jak spuściłem cały płyn


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 15.sty.2024 21:55:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jeżeli nagrzewnica nie grzeje, a węże są twarde, to na 90% dmucha z cylindrów do układu chłodzenia. Smutne to, ale nie ma co czarować rzeczywistości. Nagrzewnica w tym sprzęcie odpowietrzy się samoistnie po kilkunastu kilometrach jeżeli wszystko jest dobrze, wystarczy dolać płynu do zbiorniczka, jak ubędzie. Jeżeli problem wraca, to albo jest coś zapchane albo - co bardziej prawdopodobne - robi się korek powietrzny na skutek przedmuchu z cylindra.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 15.sty.2024 22:42:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Parownik mam na trójnikach czyli równolegle, jest poniżej nagrzewnicy, za zderzakiem. Popróbuję jeszcze z tym zaciskaniem węży nagrzewnicy i parownika.
Jak by to była UPG to będzie widać na którejś świecy rdzę czy coś ?
Inna opcja, jeżeli parownik puszcza LPG w układ to chyba będzie smród ze zbiorniczka ?

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 16.sty.2024 20:39:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Elektroda będzie bez bez nagaru, albo znacznie jaśniejsza. Najlepiej, jeżeli zmierzysz ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B5 2.6 ABC] Zapowietrza się
PostNapisane: 17.sty.2024 09:29:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
stawiam na uszczelkę. Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: