.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:22:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 20V 7A]Brak Zaplonu - Halla czy inne ustrojstwo ?
PostNapisane: 25.wrz.2005 22:50:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Pare dni temu gdy wjezdzalem na parking auto najzwyczajniej zgaslo i nie chcialo odpalic... patrze. ups brak paliwa. Polecialem na stacje wlalem 7 litrow krece zeby pompka zassala ale niestety. To nie to... wykrecilem swiece krece rozrusznikiem .. swiece nie maja iskry :/ No to zaroweczka w lape i wyblyskuje kody -->


2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu
2114 - Czujnik punktu zapłonu

Tego dnia probowalismy wymienic pasek rozrzadu, niestety sruba na kole pasowym uniemozliwila nam to wiec sprawe zostawilem na przyszly tydzien i spokojnie wrocilem do domu. Zamontowalem na droge powrotna nowa cewke do tego silnika w ramach testu. Oczywiscie podmienialem cewke na stara ale objaw jest ten sam. Nie rozbieralem aparatu zaplonowego wiec nie wiem co tam siedzi? Rozbierac i rzucic chlopskim okiem? ew. fotostory ;)

uprzedzam jakby ktos pytal, pasek rozrzadu nie przeskoczyl i znaki sie zgadzaja.

Poratujcie bo biedak stoi prawie w poprzek parkingu :/

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 05:30:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
raczej czujnik halla w aparacie zaplonowym ... od tego przynajmniej zaczalbym ogledziny

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 07:40:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Okej wiec po poludniu wymontuje aparat zaplonowy. Na co zwrocic uwage wymontowujac aparat? I na co zwrocic uwage jak juz go wymontuje?:)

Dzieki

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 09:20:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
podstaw inny czujnik/aparat zaplonowy ... inaczej tego nie sprawdzisz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 09:55:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
nie wiem czy uda m isie zdobyc modul do sprawdzenia <usmiech w strone marcysia:)> ale jakby sie nie udalo to czy pamietasz moze jakie kable ida "na wejsciu" ? Tzn. kolory i ich dzialanie? Moznaby chyba sprawdzic np. miernikiem czy dochodzi napiecie a za czujnikiem halla wpiac diode z jakims duzym opornikiem i zobaczyc czy przy kreceniu rozrusznikiem dioda blyska?

Probowal ktos w ten sposob?

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 11:10:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
hej
zanim wyciagniesz aparat z. sciagnij kabel z kopulki ten co idzie od cewki i przekrec kluczykiem i zobacz czy byla iskra ale tylko raz powinna skoczyc jesli tak bedzie to idz po nowy czujnik -100zl sam bez obudowy
pozdru

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 11:16:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
para napisał(a):
nie wiem czy uda m isie zdobyc modul do sprawdzenia <usmiech w strone marcysia:)> ale jakby sie nie udalo to czy pamietasz moze jakie kable ida "na wejsciu" ? Tzn. kolory i ich dzialanie? Moznaby chyba sprawdzic np. miernikiem czy dochodzi napiecie a za czujnikiem halla wpiac diode z jakims duzym opornikiem i zobaczyć czy przy kreceniu rozrusznikiem dioda blyska?

Probowal ktos w ten sposob?


Zwykła próbówka z żarówką, krokodylek do masy.
Po włączeniu zapłonu powinno być + po stronie kabla zasilającego cewki zapłonowej (mierzysz na cewce) = żaróweczka się świeci. Jeśli nie świeci, to nie ma zasilania cewki = sprawdź kostki, bezpieczniki, kable zasilające i stacyjkę.

Jeśli kontrolka się świeci to:
kolega kręci rozrusznikiem a Ty dotykasz próbówkę do drugiego styku - biegnącego od aparatu zapłonowego do cewki (też na cewce) - żarówka powinna zapalac się i gasnąć 5 razy na 1 obrót wału. Jeśli tak jest to na 99% czuknik Halla jest OK. Jeśli nie, to najpierw sprawdź kostki, bezpieczniki, kable zasilające, jeśli sa OK, to podmień aparat zapłonowy.

Jeśli kontrolka w czasie tej próby zapala się i gaśnie, wtedy:
wyjąć kabel wysokiego napięcia z aparatu zapłonowego (ZOSTAJE W CEWCE!), podłączyć do niego swiecę zapłonową - TRZYMASZ JĄ PRZEZ SZCZYPCE Z IZOLOWANYMI RĄCZKAMI) i dotknąć świecę gwintem do silnika.
Kolega kręci rozrusznikiem a Ty patrzysz, czy jest iskra, jeśli tak, to winny jest palec rozdzielacza albo kopułka. Jeśli nie ma, to padła cewka albo kabel, wtedy najpierw sprawdź na innym kablu (podpiętym bezpośrednio do cewki), jeśli nadal nie ma to wymień cewkę i sprawdź jeszcze raz.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 12:47:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Merci, dzisiaj ide po krokodylka kawalek drutu (zarowke mam) i bede sprawdzal wszystko po kolei... zebym tylko miernik gdzies wykopal to juz w ogole bede hepi.

Dam znac co udalo sie zdzialac.

Pozdrawiam

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 18:40:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2005 16:47:19
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław ~~~~~~ C3 2.3 '89
Też się kiedyś pałowałem ze swoim Hallem. Furka odpalała bez problemu a po minucie, trzech zdychała na godzinę. Jak schłodziłem Halla sprężonym powietrzem (sam tranzystor w aparacie) problem momentalnie zanikał. Najlepiej mierniczek i sprawdzić czy obwód nie przerwany między stykami - 0 + . Nie pamiętam jak to mierzyłem ale gdzies to mam zapisane. Gdyby co to pisz nza PW. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 20:57:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
hans z tego co pamietam i czytalem miales do czynienia z 7A... tam jest strasznie malo miesca na cokolwiek... jak najbezpieczniej wykrecic aparat? tam jest taka lapa na jedna srube co go trzyma... na moje nieszczescie od przodu cewki biegna weze gazowe ktore skutecznie uniemozliwaja dostanie sie tam od prawej strony... a nie chce mi sie wywalac chlodnicy i wszystkich bambetli zeby tylko to wymontowac :/

jakies doswiadczenia gdzie najlepij sie wkrasc? :)

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2005 21:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
ja u siebie tez zmienialem czujnik w aparacie tylko u mnie inny cyrk byl jak byla ciepla to palila a jak postala z 5 godz to byla lipa nie chciala zapalic wymienilem czujnik w aparacie 80zl i smiga jak ta lala masz jeszcze jeden czujnik ktory odpowiada za iskre na wale jak on nie dziala to tez nie bedziesz mial iskry ale czujniki w aparacie i na wale sprawdzisz tylko oscyloskopem czy sa ok wymien w aparacie to napewno ten czujnik padl

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 00:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
Para: Ja ostatnio demontowalem aparat u siebie pod nadzorem Hansa:)
Nie musisz nic wykrecac, zwyklym kluczem podejdziesz od gory. Bedziesz mial zakres ruchu moze ze 4 cm kluczem, ale powinienes dac rade wykrecic aparat bez demontazu czegokolwiek.

Pozatym to mam podobny problem, brak iskry z cewki. Pierw byly podejrzenia co do sterownika (po sprawdzeniu cewki, modulu i halla), teraz juz nikt nic nie wie i auto jak stalo, tak stoi... juz 3 tyg :(

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 12:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
ok dzisiaj zabiore sie za wymontowanie poki bedzie widno...

A moze ktos wie czy na czujniku halla jak sie wepny ta wtyczke (ktora sie wpina w aparat zaplonowy) powinno byc napiecie? Po przekreceniu zaplonu napiecie mam na cewce, natomiast na czujniku glucho, na zadnym kablu miernik pokazuje 0... Wariatquattro pisal chyba ze przy wlaczonym zaplonie na + powinno byc 12V?

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 13:37:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
para napisał(a):
ok dzisiaj zabiore sie za wymontowanie poki bedzie widno...

A moze ktos wie czy na czujniku halla jak sie wepny ta wtyczke (ktora sie wpina w aparat zaplonowy) powinno byc napiecie? Po przekreceniu zaplonu napiecie mam na cewce, natomiast na czujniku glucho, na zadnym kablu miernik pokazuje 0... Wariatquattro pisal chyba ze przy wlaczonym zaplonie na + powinno byc 12V?


Będę się powtarzał: zanim wyjmiesz aparat sprawdź jeszcze raz bezpieczniki i kostki (pod centralką z bezpiecznikami też). Wyjmiesz aparat i co? Nawet rozebranie go, żeby się dostac do czujnika to nie jest taka prosta sprawa bez narzędzi. Poza tym piszesz że wszystko działało i nagle przestało. Czujnik Halla zwykle najpierw przez pewien czas szaleje, a dopiero później pada na dobre. Stawiam na przerwę w zasilaniu (bezpieczniki, kostki, kable).
Pozdrawiam

Edit: Jak wymieniałeś cewkę to nie pomyliłeś styków (nie założyłeś odwrotnie?)

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 14:23:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
wordeck> samochod mi wariowal na zasadzie takiej ze po nagrzaniu zaczynal jezdzic jak zolw, nie mialem mocy nagle tej mocy dostawal (przy duzych predkosciach) ostatnio coraz gorzej, cos go dusilo jakby tracil prad gdzies. bezpieczniki sprawdzalem wszystkie po kolei.

Kable posprawdzam, napiecie na nich itp. jeszcze raz, wczoraj jak sprawdzalem bylo juz ciemno ale z tego co widzialem voltomierz pokazywal 0V na Halla. Zobacze jeszcze jak wyglada sprawa z kablem ktory laczy cewke z kopulka, bo jak probowalem go wyjac z kopulki to mi zostal kawalek w reku (fajka zostala na kopulce;) ) ale po skreceniu go sprawdzalem omomierzem i polaczenie jest.

Bede mial dzisiaj sprawny akumulator to bede bawil sie tym jeszcze raz.

Co do cewik, o jakie styki Ci chodzi? te dwa bolce co sa na gorze? Jesli o nie chodzi, to nie, zalozylem dokladnie tak jak byla zamontowana stara cewka.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:10:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
ok wiec sprawa sie rozwinela i wyglada tak:

W dzien zmierzylem napiecie na wejsciu do halla, jest ok czyli nie ma przerwy. Wymontowalem aparat zaplonowy i okazalo sie ze w srodku aparatu zbiera sie olej? Ktorys uszczelniacz musial pojsc i kopulka halla i wszystko w srodku jest zalane olejem. Malo tego poprzedni wlascicie zrobil hece i przykleil palec rozdzielacza jakims dwuskladnikowym klejem:/ musialem kruszyc. wykruszylem to ladnie bo naruszania...

pod palcem jest ochrona przeciw kurzowa tylko z takim wycieciem z boku na przeswi miedzy dwiema stronami czujnika halla.

Pytanie brzmi: Jak sie dobra do tej oslony bo nie chce mi ona zejsc za chiny, juz ja i tak troszke pogialem (czy bedzie mialo to wplyw na czujnik?)

Oraz w etce patrzylem to jest tam chyba tylko jeden simmering od srodku i prz kole zembatym jeden uszczelniacz gumowy...

Jak zdjac to ustrojstwo? :D

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:21:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
wordeck napisał(a):
Wyjmiesz aparat i co? Nawet rozebranie go, żeby się dostac do czujnika to nie jest taka prosta sprawa bez narzędzi.


Musisz zdjąć zębatkę na dole aparatu, wtedy wyjdzie do góry cały wałek. Inaczej nie rozbierzesz. Zanim to zrobisz (masakra) może najpierw załóż nowy palec? Może stary nie miał przejścia?
Pozdrawiam i współczuję, mam nadzieję że nie pogiąłeś mocno "osłony" (tak naprawdę to jest pierścień, na podstawie którego czujnik Halla zbiera info o położeniu wału - chyba że mówisz o czymś innym).

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
nie wyglada na tragicznie pogiety.. z paru stron chcialem go lekko podwazyc i w tych miejscach powginal sie... ale mysle ze jest szansa na wyprostowanie tego, bo domyslam sie ze oryginalu juz nigdzie nie kupie? (chyba ze aso?)

A rozebrac to raczej cale trzeba, bo halla plywa w oleju, wszystkiego styki w oleju wiec wole sobie caly rozmontowac przeczyscic zobaczyc czy zadne kable nie sa luzem, a jak nie poskutkuje to kupie halla za 80 i wstawie nowy.

Ide wybijac klin przy zebatce;)

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:44:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
para napisał(a):
nie wyglada na tragicznie pogiety.. z paru stron chcialem go lekko podwazyc i w tych miejscach powginal sie... ale mysle ze jest szansa na wyprostowanie tego, bo domyslam sie ze oryginalu juz nigdzie nie kupie? (chyba ze aso?)

A rozebrac to raczej cale trzeba, bo halla plywa w oleju, wszystkiego styki w oleju wiec wole sobie caly rozmontowac przeczyscic zobaczyc czy zadne kable nie sa luzem, a jak nie poskutkuje to kupie halla za 80 i wstawie nowy.

Ide wybijac klin przy zebatce;)


Jak to wybijesz to daj znac jak Ci poszlo, jak masz cyfraka to wal fotosy. Z kumplem mam taki sam problem, kurde zgasil i nie odpalila juz (100 2.0RT) obstawiamy Halla, ze wzgledu ze ostatnio byl swap serducha na Pb to ma zajzec do tego elektryk ktory to podlaczal :o) zobaczymy co bedzie

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 12:49:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
wybilem to bez problemu, wyszlo tez bez problemu. jak wroce do domu porobie fotki i wrzuce na strone linki.

tam jest jedna uszczelka od gory aparatu tuz pod ta pokrywa kurzowa, i wydaje mi sie ze ona ze starsoci tak stwardniala ze puszcza, ale moge sie mylic... najlepiej , porobie fotki i wieczorem wrzuce,

boom ;)

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: