para napisał(a):
nie wiem czy uda m isie zdobyc modul do sprawdzenia <usmiech w strone marcysia:)> ale jakby sie nie udalo to czy pamietasz moze jakie kable ida "na wejsciu" ? Tzn. kolory i ich dzialanie? Moznaby chyba sprawdzic np. miernikiem czy dochodzi napiecie a za czujnikiem halla wpiac diode z jakims duzym opornikiem i zobaczyć czy przy kreceniu rozrusznikiem dioda blyska?
Probowal ktos w ten sposob?
Zwykła próbówka z żarówką, krokodylek do masy.
Po włączeniu zapłonu powinno być + po stronie kabla zasilającego cewki zapłonowej (mierzysz na cewce) = żaróweczka się świeci. Jeśli nie świeci, to nie ma zasilania cewki = sprawdź kostki, bezpieczniki, kable zasilające i stacyjkę.
Jeśli kontrolka się świeci to:
kolega kręci rozrusznikiem a Ty dotykasz próbówkę do drugiego styku - biegnącego od aparatu zapłonowego do cewki (też na cewce) - żarówka powinna zapalac się i gasnąć 5 razy na 1 obrót wału. Jeśli tak jest to na 99% czuknik Halla jest OK. Jeśli nie, to najpierw sprawdź kostki, bezpieczniki, kable zasilające, jeśli sa OK, to podmień aparat zapłonowy.
Jeśli kontrolka w czasie tej próby zapala się i gaśnie, wtedy:
wyjąć kabel wysokiego napięcia z aparatu zapłonowego (ZOSTAJE W CEWCE!), podłączyć do niego swiecę zapłonową - TRZYMASZ JĄ PRZEZ SZCZYPCE Z IZOLOWANYMI RĄCZKAMI) i dotknąć świecę gwintem do silnika.
Kolega kręci rozrusznikiem a Ty patrzysz, czy jest iskra, jeśli tak, to winny jest palec rozdzielacza albo kopułka. Jeśli nie ma, to padła cewka albo kabel, wtedy najpierw sprawdź na innym kablu (podpiętym bezpośrednio do cewki), jeśli nadal nie ma to wymień cewkę i sprawdź jeszcze raz.
Pozdrawiam