.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.mar.2025 12:53:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana piast bez niszczenia łożysk - A100 quattro
PostNapisane: 28.wrz.2005 19:04:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
czy ktos wie czy to jest w ogóle możliwe ? robił to ktoś? nie uśmiecha mi się wyrzucenie 400 zł w błoto za zniszczone łożyska.

pomocy.

pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 19:11:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Tak, jest to możliwe, ale musicisz mieć wyciskarkę. Kwestia żeby dobrać odpowiednią średnicę walca wyciskającego. Potem bardzo ale to bardzo delikatnie zacznacie wyciskać. Ogólnie trzeba się wystrzegać naciskania wewnętrznego pierścienia i lecieć tylko po zewnętrznym, a akurat on wystaje minimalnie na tyle, że jakąś dobraną tuleję można o tą krawędź oprzeć.

U mnie wyciskałem jedno łożysko i nie zniszczyło się, było sporo roboty żeby go nie zniszczyć, ale jakoś poszło.

Pozdro

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 19:22:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Dzięki.. tchnąłeś we mnie jakąś wiarę. :D

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 19:37:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
nie wiem jak - dla mnie to się nie da a to dlatego żę gdyby wybijać piasty razem z łożyskiem to przecież trzebaby to robić w stronę przegubu a przecież piasta nie rpzejdzie przez ten otwór. Poza tym czym naciskać skoro piasta zasłania, a kwestię tego że zajeb..... cieżko się to łożysko wyciska ze zwrotnicy pomijam. Sama piasta wybijana wyjdzie razem z bieżnią od strony piasty i zdjać tą bieżnie można tylko szlifierką kątową czyli trzeba to zniszczyć a poza tym i tak juz się tego na miejsce nie wsadzi bo to zabezpieczenie pyłoszczelne wyjdzie z rowków i się już tam spowrotem nie wsadzi. ja uważam że nie ma takiej fizycznej mozliwości :!:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 19:50:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Czarek, zdjąłem kolumnę i z chłopakami w warsztacie wycisnęliśmy łożysko, więc czego byś nie opowiadał, to ja tego dokonałem :diabel:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 20:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W Audi 100 i 200 2,2turbo nie ma takiej możliwości. W takich wymieniałem łożysko. No w jednej 100 typ 43 także ale nie pamiętam już jak było.
Oto fotka

Obrazek

Łożysko wchodzi do oporu w kolumnę aż zaprze się o krawędź - szukać jej tam gdzie skierowana jest zielona strzałka. Po wprasowaniu łożyska zabezpieczamy je pierścieniem siegera rozprężnym- czerwona strzałka i to właśnie ten pierścień nie pozwoli na bezdestrukcyjne wyjęcie piasty. Przypominam tylko, ze wewnętrzny pierścień łożyska skłąda się z dwóch części. Żeby pozbyć się pierścienia zabezpieczającego należałoby wyjąć piastę. A po tej operacji jedna z połówek wewnętrznego pierściania została by na piaście. Zdjąć ją dasz radę jeżeli tylko będzies zmiał szczęście. Ale już w tym momencie łożysko moim zdaniem jest do wywalenia, bo uszkodzona będzie oslona przeciwpyłowa łożyska. Byo o tym zresztą wyżej i ja to potwierdzam.


Des...moja rada... Kupuj całe kolumny zawieszenia. Za przednie zapłacisz na szrocie 80-120 PLN i to często z amortyzatorem. Samo lożysko SKF np, to wydatek rzędu 80-100 PLN. I roboty stanowczo więcej od wymiany samej kolumny i ewentualnie wsadzenia amora. Tył...będzie droższy, ale niewiele. Tu zainwestuj w nowe łożyska. To jest moje zdanie. I jakże bezstronne, bo przecież mam dla Ciebie jedną piastę :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 21:48:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Koszt łożysk dla mnie to 400 zł. Kupno całych kolum jest sprawa ryzykowną bo musi być idealnie dobrana chociażby z powodu ABS.

Chyba jednak odpuszcze temat i pozostanę przy 17"

pozdrawiam i dziękuje za merytoryczne wypowiedzi.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 22:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Sprinter napisał(a):
Czarek, zdjąłem kolumnę i z chłopakami w warsztacie wycisnęliśmy łożysko, więc czego byś nie opowiadał, to ja tego dokonałem :diabel:


Wymieniałem łożyska w S4 i zarówno w kolumnie od S4 jak i od C4 2,8 nie dało by rady a z tego co pamiętam łożysko wciskało się od tyłu - ale pewnien nie jestem bo to było z półtora roku temu. Na rysunku jest jakby odwrotnie - czuli żę łożysko wciska się od strony piasty co by teoretycznie dawało możliwość wybicia całego łożyska razem z piastą. Jesli tak jest to tylko kwestia po pierwsze wyjęcia pierścienia zabezpieczajacego i po drugie wybicia łożyska "od tyłu" które bardzo ciasno siedzi. Teoretycznie możliwe ale praktycznie - cuda się zdarzają ;-)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 22:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ten pierścień zabezpieczający siedzi ciasno i jest mocno twardy. Nie da się go wygrzebać gdy piasta jest zalożona. Może Sprinter nie miałeś tego pierścienia. Ta fotka, którą wkleiłem odnosi się do wszystkich Cygar z rocznika 88. Rzuciłem okiem jeszcze na A 200 i było tak samo. No przegub był na nakrętkę a nie na śrubę...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 23:07:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Było z zabezpieczeniem oczywiście, cholera musiałbym rozebrać wszystko i przypomnieć sobie naszą procedurę, ale rozginałem to zabezpieczenie specjalnymi szczypcami. No i nie dość, że wtedy wycisnęliśmy to łożysko w całości, to do dzisiaj na nim jeżdżę bez żadnych problemów :diabel:

W niedługim czasie będę zmieniał osłonę przegubu bo mi popękała, czyli będę wyciągał półoś, więc zrobię na żywo przegląd tego i przypomnę sobie nasze metody :) (bądź co bądź operacja była z rok temu).

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: