.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 18:29:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: falowanie obrotów poraz n-ty
PostNapisane: 21.lis.2005 16:33:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Tym razem obiekt to 2.3 20v 7a - objaw to falowanie obrotów w przedziale 1000 -1800 obr.min. na wolnych obrotach (jakby ktoś naciskał na gaz i odpuszczał). Falowanie znika po pałowaniu, po czym po chwili się pojawia znowu, lub też po normalnej jeździe bez pałowania.
Przyznam sie że czytałem topiki o falowaniu obrotów które sa w archiwum, ale nie znalazłem za wiele wskazówek , no i u nikogo nie było takiego dużego falowania obrotów. Wiem, że musze sprawdzić lewe powietrze, silniczek krokowy (gdzie go szukać ? ) , odmę. Czy ktoś ma może coś jeszcze do dodania ? Jakieś sugestie i wskazówki?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 16:42:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Przyjacielu!

Pisze tutaj, aby rowniez znac odpowiedz na to pytanie.
Mialem to samo.I az do momentu gdy go sprzedalem nie znalem odpowedzi na to Pytanie.
Wymienilem Kable, swiece,lewe powietrze sprawdzilem, wymienilem filtry,nawet gaznik wymienilem (czy cos t6akiego pod filtrem powietrza w Audi 80 1.8 S)

U mnie cos takiego sie pojawialo i potem przestawalo.

Jak bedziesz znal odpowiedz, to prosze daj mi Info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 16:48:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
co do gznikowych ale i nie tylko to warto sprawdzic alternator, jesli cala reszta oczywistosci zostala sprawdzona. Bywa bowiem, ze alternator ma lekko trafiony regulator napiecia. Lekko. Kontrolka ladowania sie nie swieci, wszystko jest OK ale napiecie ladowania potrafi zaszalec co jest odbierane jako sygnal do zwiekszenia obrotow, by nie dopuscic do rozladowania, etc

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 17:02:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2004 20:30:25
Posty: 150
Lokalizacja: Bogatynia
Miałem podobny problem w swojej 90 - 2.3

Sprawdziłęm i wymieniłem prawie wszystko - począwszy od kabli po silnik krokowy, w końcu udałem się do mechanika , który w przepływomierzu nawiercił istniejącą plombę i wyregulował dawkę paliwa i od tego momentu życie stało się piękniejsze.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 18:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dzięki za odpowiedzi! Powiedzcie mi tylko jeszcze jedno, czy padnięta sonda lambda może też powodować takie cyrki z obrotami ? A przepływka ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 22:24:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2005 12:42:05
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
lambda też może powodować falowanie.
u mnie jest najgorzej:wymieniłem:
świece,przewody WN,lambde,czyjnik Halla, kur...a i dalej to samo jestem załamany.a4 95r. 1.6 ADP

_________________
(.)(.) hmm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 08:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Leo napisał(a):
dzięki za odpowiedzi! Powiedzcie mi tylko jeszcze jedno, czy padnięta sonda lambda może też powodować takie cyrki z obrotami ? A przepływka ?


co do sondy:
u ciebie objaw sondy będzie raczej taki jak u mnie ;-)
jak zdiagnozować, silnik zagrzany deptasz na luzie do np. 3000obr/min trzymasz, a po chwili silnik sam zniża obroty do 750 i niżej i zaczyna nieregularnie pracować, tak ma 7A z walniętąś sondą.
W czasie jazdy nie przyspiesza do 3500-4000obr dławi.
Odepnij wtyczke czarną pod kolektorem dwu pinową i przejedź się.

sonda nie ma nic do tego.
przepływka tym bardziej, ciężko byś miał odpalić i w ogóle jechać (złapać obroty).

sprawdź:
- działanie włącznika od wolnych obrotów pod przepustnicą,
- podciśnienia z tyłu
- silniczek krokowy (duże prawdopodobieństwo) masz go włożonego w gume między przepustnicą a przepływką, ma złącze dwypinowe
- podpinając pod komputer, odczyt wskazań bloku zerowego (błędy mogą się nie pokazać ;-) ).
- no i nieszczelności

przestudiój Autodata2004 tam jest bardzo dobrze wszystko opisane jak diagnozować wszystkie elementy.

jak coś jeszcze przyjdzie mi do głowy to napisze.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 08:59:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Dzięki za sugestię.
Jeszcze jedna sprawa - jak go pałuję czyli jedynka dwójka i tepe do końca , to po odpuszczeniu i wrzuceniu na luz, obroty stoją równiutko na 1000 obr/min. Dopiero jak pojeżdżę spokojnie to wraca falowanie... Widać pałowanie mu służy ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:10:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
lewe powietrze

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:11:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
obroty mają stać nieruchomo od 750-780obr/min, ten silnik baaardzo stabilnie i cicho pracuje na wolnych, nawet nie drgnie wskazówka - wkońcu to pięć garów.

najlepsza rada nie puszaj obrotów niżej jak 4000 :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:15:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hans napisał(a):
lewe powietrze


tak też mi się wydaje... no nic, trzeba będzie rozebrać wszystkie gumy...

A powiedzcie mi co z odmą ? Możnaby ja puścić wolno , tak jak w S2 ? Czy tam jest coś inaczej ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:17:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a po co ??

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
żeby dostawał tylko czyste powietrze, to chyba jasne ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:21:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no niezbyt ... w turbo ma to sens bo ulatwia sie oddychanie dolu ... tutaj nic nie pcha w dolot wiec sierowanie odmy w dolot tylko pomaga w oddychaniu bo dolot wyciaga cisnienie z dolu. a swierzego powietrza to ma pod dostatkiem ... chyba ze masz juz az takie przedmuchy ze masz mgle za soba :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 09:32:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dobra Hans, powiedz mi w takim razie kiedy możemy się umówić na szukanie nieszczelności tudziez procentów ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 10:50:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pod koniec tygodnia sie odezwij bo nie wiem czy nie bede do wawki gnal na weekend

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 11:38:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
trzeba brac pod uwage, ze przy odpuszczonym pedale gazu/zamknietej przepustnicy i obrotach powyzej ~1200 jest odcinany doplyw paliwa do hamowania silnikiem i ta sekwencja skakania obrotow moze byc od tego. Moze silnik stabilizacji obrotow biegu jałowego sie podwiesza w pozycji otwartej. mozna sprobowac puknac w niego gdy obroty skaczą.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 12:27:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
U mnie pomogło tylko jedno....wymiana przepustnicy.
Pozdrawiam g:)
z tym że ja miałam spadki obrotów na wolnych
1.6 AHL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 13:00:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
hans napisał:
Cytuj:
no niezbyt ... w turbo ma to sens bo ulatwia sie oddychanie dolu ... tutaj nic nie pcha w dolot wiec sierowanie odmy w dolot tylko pomaga w oddychaniu bo dolot wyciaga cisnienie z dolu. a swierzego powietrza to ma pod dostatkiem ... chyba ze masz juz az takie przedmuchy ze masz mgle za soba

W V6 mam odpięte odmy, powiem ze nieco poprawiła sie kultura pracy silnika i dzwięk jakby troszke inny jest :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 22:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
ja bym szukał przyczyny w samym sterowaniu mieszanką, myśle ze jest podawane za dużo paliwka, dalej regulatro wolnych obrotów otiwera sie dodając powietrza czego skutkiem są regularne skoki obrotów, po osiągnięciu pwenej granicy na wolnych odcinany jest dopływ paliwa i spadają, itd

myśle tez ze sonda jest sprawna bo ona raczej wyczuwa tą zmiane i steruję, zastanawiam sie jak sie miałby do tego czujnik temperatury.

tak to działało przy mechanicznym wtrysku, tyle ze tam to mogłem sobie dawkę paliwa ustawić śrubką

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: