no dobra, jestem po obiedzie wiec napisze cos ...
ad 1. A4 w gore to znaczy ze A4 , A6 A6 allroad, A8 , A2 wogole nie ma quattro a A3 i TT ma silnik poprzecznie prez to ma haldexa
ad 2. niewazne rozwiazanie jak masz lyse opony i brak wiedzy pod sufitem
quattro na torsenie jest podsterowne z racxji budowy auta czyli silnik zwisajacy poza przednia os ale to daje przyjemne dla uzytkownika odczucie pokonywania zakretow , przod cisnie sie na zewnatrz zakretu co daje uzytkownikowi wrazenie ze auto jest do opanowania bo trzeba tylko mocniej krecic ... nic bardziej mylnego... nie jezdzilem subaru , wiem to z opowiadan , ale we wszystkich autach z napedem na 4 kola gdzie silnik jest poprzecznie , duza czesc masy silnika nie dziala jak wahadlo z przodu i dzieki temu auto jest mniej podsterowne w Subaru natomiast jest lekki efekt nadsterowosci co przy neutralnej jezdzi daje przyjemny efekt neutralnosci natomiast przy ostrym deptaniu gazu auto zaczyna szorowac tylkiem stajac sie nadsterowne. niemniej jednak jest kilka rodzajaw napedow w Subaru i to o ktorym pisze tyczy sie tej najtanszej wersji.
ad 3.
syncro - sprzeglo wiscotyczne ktore z opoznieniem zalacza tylni naped , jest dosc malo przewidywalne i nie mozna tego uzywac do wykorzystywania nadmiaru mocy w zakretqch, poprostu rozlatuje sie
4motion/syncro(nazwa handlowa wieloznaczna) - haldex - w autach po 98 roku z silnikiem umieszczonym poprzecznie glownie w koncernie VW,
- torsen w autach z silnikiem umiesczonym wzdluznie czyli VW Passat , Tuareg , Pheaton i moze gdzies jeszcze
napedu Subaru nie studiowalem ale jest tak jak wyzej zostalo to powiedziane. ogolnie wiekszosc napedow na 4 kola stosowanych na stale jest realizowana za pomoca polaczen sprzeglowych na ktorych roznicawana jest predkosc obrotowa osi . w przypadku torsena jest to uklad zebaty bezposlizgowy ktory zarowno roznicuje predkosc obrotowa jak dzieki wykorzystaniu praw fizyki dystrybuuje moment obrotowy tak wiec polaczenie takie daje natychmiastowa reakcje na kola . druga zaleta i chyba najbardziej fundamentalna dla przecietnego uzytkownika to fakt ze rozwizanie typu torsen , generujace duzo mniej tarcia i ciepla niz pozostale jest najbardziej wytrzymalym rozwiazaniem.
oczywiscie i na torsena jest sposob ale o tym przy innej okazji