.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 09:46:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI]Rozruch
PostNapisane: 04.sty.2004 20:47:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2004 19:09:55
Posty: 22
Lokalizacja: Łódź
Witam !

Jako że posiadam od niedawna A4 1.9 tdi i jest to mój pierwszy diesel , mam pytanie :
-Czy przy wysokich mrozach przy rozruchu można śmiało od razu jechać (oczywiście myśle tu o spokojnej jeżdzie do 2000obr/min???)
-Czy lepiej aby auto troche pochodziło na biegu jałowym i jak długo ???

pzdr.
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 21:13:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
po odpaleniu zawsze czekam kilka minut (1 papieros ;) ) a potem dopiero jazda. mysle ze dobrze byloby jednak poczekac kilkadziesiat sekund zanim ruszysz (chyba ze palisz wiec fajeczke bez pospiechu spalisz).
pelny fajer dopiero po osiagnieciu wlasciwej temperatury pracy.
tak jezdze i po 10 latach niunia ma parametry fabryczne ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 21:17:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jest to ogolna zasada ... rozgrzewanie auta jest lepsze kiedy auto pracuje pod obciazeniem ... lepiej i szybciej zachodza wtedy procesy cyrkulacji w silniku zarowno wody jak i oleju , co zwlaszcza w przypadku oleju jest bardzo istotne dla zywotnosci silnika ... takze nalezy zaraz po rozruchu kontynuowac jazde z minimalnym wyorzystaniem mocy i obrotow silnika ... dopiero po rozgrazniu cieczy chlodzoacej mozna zaczac wykorzystywac wiekze obciazenie auta , jednak pelen zakres obrotow nalezy wykorzystywac dopiero po rozgrzaniu sie oleju do okolo 90 st C ... czyli w zaleznosci od silnika po przejechaniu 5-15 km w zaleznosci od predkosci jazdy i warunkow panujacych na zewnatrz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 21:59:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
hemm ja tam czytalem ze jak hansu prawi trzeba od razu smigac ale wcale nie na niskich obrotach tylko okolo 2-3 tysi. Dane z jakiegos numeru Auto Świata

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 22:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Nawet w instrukcji Audi zaleca jazde od razu - bez grzania na postoju .
Moze chodzi rowniez o skrzynie biegow a i pod obciazeniem silniczek szybciej sie rozgrzeje.
gdzies czytalem w madrych ksiazkach ze olej potrzebuje 3 razy wiecej czasu by sie rozgrzac niz plyn chlodzacy.Czyli Np :plyn po 5 min ma 90° to olej po 15 min.

A najwazniejsze to miec dobry syntetyk na zime ;)

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 22:50:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
qrde - juz nie bede mial wiec czasu na fajeczke.
rzucam to swinstwo :diabel:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 23:04:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Jeżeli chodzi o przesadną ostrożność z obrotami to chyba bym nie proponował bo to nie maluch :diabel: moim zdaniem to silnik nie powinien pracować pod obciążeniem ( na zbyt niskich obrotach, wysokich też oczywiście ) ale powinien "mieć siłę".
Oczywiście szybciej łapie temperature, ale czy to jest wskazane??? Chodziłoby o niedopaloną mieszanke( świetnie płuka i tak gęsty olej, a co za tym idzie tłok pracuje na sucho ). Jeżeli chodziłoby o diesla to one nie lubią zbyt wysokich obrotów, ale zależność chyba jest podobna???

Ciekaw jestem czy w watrunkach "zimowych" można to tak interpretować :peace:
Jakieś sugestie???

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 23:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
ja tez jestem za rozgrzaniem silnika, choc jestem bez nalogow (hih Bilu) rozgrzewam silnik, wyjezdzam z garazu, zamykam brame, a pozniej wyjezdzam z posesji i tez zamykam brame, wiec silnik sie nagrzeje :D Gdyz po zapaleniu odrazu wykorzystamy pelne obroty, silnik pracuje na sucho, olej nie zdazy jeszcze wszedzie dojsc.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 23:59:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
chcialbym zauwazyc ze tylko w silniku z uszkodzonym uladem smarowania olej ucieka z ukladu smarowania ... w kazdym silniku olej tam gdzie spelnia swoje zadanie , czyli na panewkach w popychaczach i na sciankach cylindrow albo jest , albo pojawia sie jeszcze jak krecimy rozrusznikiem ... akze o dotarcie oleju raczej bym sie nei martwil , pozostawilbym to raczej jako malo istotone ... wiekszym rpoblemem zas jest zdolnosc oleju do smarowania przy temperaturze zewnetrznej ... jak wiadomo olej ma swoje najlepsze wlasciwosci smarujace w okolicahc 100 st C natomiast w zaleznosci od rodzaju oleju , w temaraturach ujemnych olej ma lepsze lub gorsze wlasciwosci z tendencja do lepszych przy sysntetykach (rzadszy - szybcieje sie rozgrzewa , szybciej nastepuje obieg w ukladzie) i gorszych przy mineralnych ( gesty olej , swoje wlasciwosci plynne wykazuje dopiero w temperaturach dodatnich )

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 00:21:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
zgadzam sie z Toba HAns :peace:

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 09:02:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ja tam w zimie nie lubie skrobac szyb, wiec pyka mi na wolnych obrotach kilka minut az przednia szyba odmarznie. I nigdy nie daje ognia zanim sie nie rozgrzeje. Mam nadzieje ze w ten sposob przedluze zywotnosc motoru.

P.S. Chwala konstruktorom Audi za tak wydajne ogrzewanie wnetrza pojazdu!!!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: