.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 16:37:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 12:44:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zuru napisał(a):
Mam pytanie...jak Waszym zdaniem latwiej kontrolowac auto na sliskiej nawierzchni - wysokie obroty, czy niskie na wyzszym biegu ??


moim zdaniem nizszy bieg i wyzszy moment na koła, wieksza kontrola.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 12:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Leo napisał(a):
że zanim torsen przerzuci moment na tył mija minimum sekunda od wduszenia gazu do max - i przez tą sekundę zachowuje się jak ośka

No chyba że ktoś nie ma 'jeszcze' torsena i ma możliwość zpięcia osi na sztywno :peace:
oczywiście pod warunkiem że to działa -> http://www.audiklub.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=26763 :545: :(

PS. W najnowszym 'motor'ze jest artykuł na temat quattro. Fajna lekturka... szczególnie ten przykłąd z prezentacją modelu B1 Q i łańcuchach :diabel:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 12:59:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
papaj napisał(a):
PS. W najnowszym 'motor'ze jest artykuł na temat quattro. Fajna lekturka... szczególnie ten przykłąd z prezentacją modelu B1 Q i łańcuchach :diabel:


W czym?
W Motorze? Kupilem i nic tam nie widzialem :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 14:03:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
jmm napisał(a):
papaj napisał(a):
PS. W najnowszym 'motor'ze jest artykuł na temat quattro. Fajna lekturka... szczególnie ten przykłąd z prezentacją modelu B1 Q i łańcuchach :diabel:


W czym?
W Motorze? Kupilem i nic tam nie widzialem :)


Zaraz......... prezentacja jakiego modelu???? B1Q? :zdziw: Znam historię B1 ale o wersji z quattro to nie słyszałem :036: Nikt się przypadkiem nie pomylił pisząc ten artykuł? :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 15:16:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Kordek napisał(a):
jmm napisał(a):
papaj napisał(a):
PS. W najnowszym 'motor'ze jest artykuł na temat quattro. Fajna lekturka... szczególnie ten przykłąd z prezentacją modelu B1 Q i łańcuchach :diabel:


W czym?
W Motorze? Kupilem i nic tam nie widzialem :)


Zaraz......... prezentacja jakiego modelu???? B1Q? :zdziw: Znam historię B1 ale o wersji z quattro to nie słyszałem :036: Nikt się przypadkiem nie pomylił pisząc ten artykuł? :diabel:


No nieczytalem gazety ale B1Q było ale tylko na potrzeby testowana napedu 4x4, takie czerowne jak twoje zreszta :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 16:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
jmm napisał(a):
Kordek napisał(a):
jmm napisał(a):
papaj napisał(a):
PS. W najnowszym 'motor'ze jest artykuł na temat quattro. Fajna lekturka... szczególnie ten przykłąd z prezentacją modelu B1 Q i łańcuchach :diabel:


W czym?
W Motorze? Kupilem i nic tam nie widzialem :)


Zaraz......... prezentacja jakiego modelu???? B1Q? :zdziw: Znam historię B1 ale o wersji z quattro to nie słyszałem :036: Nikt się przypadkiem nie pomylił pisząc ten artykuł? :diabel:


No nieczytalem gazety ale B1Q było ale tylko na potrzeby testowana napedu 4x4, takie czerowne jak twoje zreszta :peace:


Ło Matko :zdziw: Ja kce takie :!: :!: :!: :!: :!: :!: I jeszcze czerwone :!: :!: :!: :!: :!: :diabel: :):

Na poważnie to teoretycznie można założyć tam tylny most napędzany :D Wał do niego można poprowadzić tunelem w którym jest wydech :):

JMM a masz może fotki takiego B1Q? :D :diabel: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 16:29:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Kordek napisał(a):
Ja mam LS'a i kfatro mi nie jest potrzebne do szczęścia ;);)


No prosze jak to sie wszysko zmienia :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 16:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
emte napisał(a):
Kordek napisał(a):
Ja mam LS'a i kfatro mi nie jest potrzebne do szczęścia ;);)


No prosze jak to sie wszysko zmienia :P


Hiehiehieheiheiheihe :P :peace: Dalej podtrzymuję, że kfattro nie jest mi potrzebne :): Ale B1a z Quattro to jest dopiero coś :): Tylko szkoda, że pewnie parę sztuk tego zrobili jak nie jedną :):

Wiesz emte, moim prawdziwym marzeniem jest kupić B1a w Avancie :): Ale ta wersja była chyba wyłącznie na export :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 16:40:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Leo napisał(a):
zanim torsen przerzuci moment na tył mija minimum sekunda
Nic bardziej mylnego. Torsem nie jest sterowany elektronicznie - to czysta mechanika i tam nie ma miejsca na opoznienia. Poprostu nie ma elementow, ktore przez ta sekunde mogly by cokolwiek gromadzic/opozniac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 16:51:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
papaj napisał(a):
Leo napisał(a):
PS. W najnowszym 'motor'ze jest artykuł na temat quattro. Fajna lekturka... szczególnie ten przykłąd z prezentacją modelu B1 Q i łańcuchach :diabel:

No to tak artykuł o Quattro jest w Auto Moto i z tego co wyczytałem chodzi o model B2 Q ;-)

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 17:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Damos napisał(a):
Leo napisał(a):
zanim torsen przerzuci moment na tył mija minimum sekunda
Nic bardziej mylnego. Torsem nie jest sterowany elektronicznie - to czysta mechanika i tam nie ma miejsca na opoznienia. Poprostu nie ma elementow, ktore przez ta sekunde mogly by cokolwiek gromadzic/opozniac.


nigdzie nie mówiłem, że tam jest elektryka - doskonale znam zasadę dzialania torsena i doskonale wiem też, że jest to rozwiązanie czysto mechaniczne, co NIE WYKLUCZA opóźnień, z prostej przyczyny - jest to stały napęd gdzie moment jest przenoszony PŁYNNIE od 25% - 75% do 75% - 25% , a ponieważ działa to na zasadzie tarcia i różnicy prędkości obrotowych osi, całkowite przekazanie momentu od 25% do 75% na tylną oś trwa jakiś czas. Kręciłeś kiedyś bączki na śniegu w quattro ? Chyba nie, bo byś takich rzeczy nie mówił, że nie ma tam miejsca na opóźnienia.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 17:56:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Leo mam do ciebie pytanie jako do znawcy zasady działania mechanizmu TORSEN.
1. Czy mechanizm ten pozwala na obracanie się osi z różnymi prędkościami obrotowymi?
2. Ile (jaką część) obrotu musi wykonać oś tracąca przyczepność aby zacisnąć hamulec w torsenie?
3. Czy można pokręcić osią przednią przy zatrzymanej tylnej i odwrotnie?

Pytania są jak najbardziej poważne jeżeli ktoś wie to proszę o odpowiedź. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 18:29:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
dobro&zło napisał(a):
1. Czy mechanizm ten pozwala na obracanie się osi z różnymi prędkościami obrotowymi?
Tak.
dobro&zło napisał(a):
2. Ile (jaką część) obrotu musi wykonać oś tracąca przyczepność aby zacisnąć hamulec w torsenie?
W torsenie nie ma zaciskajacego sie hamulca .
Tak wygląda torsen:
Obrazek
a tu rozpiska wektorow sil:
Obrazek

a tu caly artykul:
http://www.sonic.net/garyg/zonc/TechnicalInformation/TorsenDifferential.html
dobro&zło napisał(a):
3. Czy można pokręcić osią przednią przy zatrzymanej tylnej i odwrotnie?
hhmm... nie wiem... pewnie tak ??


Leo napisał(a):
całkowite przekazanie momentu od 25% do 75% na tylną oś trwa jakiś czas. Kręciłeś kiedyś bączki na śniegu w quattro ? Chyba nie, bo byś takich rzeczy nie mówił, że nie ma tam miejsca na opóźnienia.
Powiedz mi, co sie dzieje przez ta sekunde...? Wtedy dyfer wykona kilka(nascie) obrotow... Nie ma szans. IMO mylisz przakazanie momentu z uzyskaniem przyczepnosci i reakcją na to wszystko auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 19:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Damos dzięki za adresik i obrazki ale ja widziałem to wszystko wcześniej. Moje pytanie nie dotyczy sił i momentów i ich drogi przez torsena. Chodzi mi o prędkości obrotowe. Zrób eksperyment myślowy polegający na:
Obracając wieńcem zębatym tak jak moment silnika zatrzymujesz jedno z wyjść biegnące do któregoś z mostów. Co się wtedy dzieje?? Widzisz jak się koła zazębiają. Jak wtedy torsen się zachowa?

P.S. mówiąc hamulec miałem na myśli element przenoszący moment obrotowy na skutek tarcia.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 19:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Tak... artykuł jest w AutoMoto nr1 (116) styczeń 2006.
A oto pare cytatów
"GEKON na kołach"
"Audi bardzo nam uprościło metody pomiaru czasów. Dopiero co musielismy używać coraz bardziej skomputeryzowanych stoperów i liczyć tysięczne części sekundy - teraz do mierzenia różnicy czasu między Audi a rywalami wystarczy kaledarz
ten jadowity komentarz wygłosił w styczniu 1981 roku słynny w latach 70. i 80. ubiegłego wieku, znakomity kierowca fabryczny Renault, Bruno Saby. Powiedzial to, gdy Audi S1 quattro Sport Coupe pokonał już sześć odcinków specjalnych w rajdzie monte Carlo, każdy z nich wygrywając. Gdy na pierwszym z nich Hannu Mikkola za kierownicą Audi wyprzedził juz po 7 km Lancię Stratos (wciąż jeszcze "królową" rajdów"), która wystartowała o minutę wcześniej, wiele było juz jasne. Bo wyprzedził ją z różnicą prędkości ... 100 km/h!"
[...]
"...przejdzmy od razu do pierwszej pierwszej oficjalnej jazdy próbnej prototypu o nazwia A1 (od "Allrad 1", czyli perwszy z napędem na 4 koła). Odbyła sie ona w styczniu 1978 na przełęczy Turracher Hohe w Austrii, na zaśnieżonym, najbardziej stromym podjeździe w Europie: 30 proc. przewyższenia! Efekt był znakomity, tym bardziej że w tym samym miejscu i czasie odbywały sie właśnie testy producenta łańcuchów śnieżnych, a "obute" w letnie opony A1 bezproblemowo pokonało wszystkich rywali z łańcuchami!"
Polecam lekturę :]

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 21:20:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
KORU napisał(a):
Przednionapedowka wcale nie musi zostac w garazu nia tez mozna jezdzic.
Jęzdziłem pare zim starą setką quattro teraz kulam sie ośką i nic sie niedzieje takiego zebym nia gdzies niedał rady (po rowach nie śmigam )oczywiscie większa frajda i mozliwości ma quattro :!: ale widziałem juz nie jedna a6 Q która zostawała na zwyk`lej prostej ośnieżonej drodze w tyle a na blacie miałem tylko 100 i niebyło to za wiele , bardziej od quattro niektórym przydały by sie kursy doszkalajace z jazdy w różnych warónkach :peace: pięcio cylindrowe Q rulezzzzz :peace: a i mam pytanko bo ja miałem blokade na przednia i tylnią oś , czemu teraz blokady są tylko na tylnia oś????

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 22:25:09 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
KORU napisał(a):
Przednionapedowka wcale nie musi zostac w garazu nia tez mozna jezdzic. Zostac to moga w domu kierowcy, ktorzy jada az 20-30 km/h podczas gdy da sie jechac o wiele szybciej :peace:


moja zona - zreszta klubowiczka - jezdzi obecnie 30-40, gdzie da sie jechac wiecej. ale nie chce ryzykowac i ma prawko 2 rok. czemu kazesz jej zostac w domu, bo nie rozumiem?????
kto mi kupi piwo? ;-) ;-)

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 23:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2004 00:13:31
Posty: 141
Lokalizacja: Płock
czy quattro czy nie zasada jest taka " będziesz szybko jeździł, za to Cię będą wolno nieśli" :P

_________________
Jest:Audi A8 D3 4.2 BFM, Audi 80 Competition 1160/2500, Audi 80 2,0 ABT
Było A80B3 1.6PP, A80B3 1.8JN, A90B3 2.3 NG Quattro A80B4 2.0 ABT quattro, A6C5 2.5AFB A4B51.9 AJM A4B5 AFN A43.0 ASN quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 23:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2005 00:42:11
Posty: 277
Prawda jest taka, że niewielu z nas potrafi jeździc lepiej niż słabo lub przeciętnie. Nasze doświadczenie oparte jest w większości ,jeśli w ogóle nie u wszystkich, na latach (miesiącach zapewne też) poruszania się po publicznych drogach i kilku sympatycznych wypadach "do lasu" na sprawdzenie możliwości auta czego efekty wydaje się w minimalnym stopniu prezentować poniższy link : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=26754

Nie będę się spierał, że podstawową różnicą pomiędzy quattro, a ośką jest fakt, iz to pierwsze daje większe możliwości kierowcy (nie narzuca tak gwałtownie ograniczeć przy byleby niewielkim pogorszeniu warunków na drodze), zwiększa bezpieczeństwo itp. Nie będę też nikomu truł o tym, że myślenie autora tekstu może skończyc się na wózku i późniejszym żałowaniu do końca życia swoich decyzji, bo młodość ma swoje prawa, a z resztą człowiek to z natury istota autodestrukcyjna. Jednak trochę szacunku dla innych potencjalnych ofiar naszego szczeniactwa chyba się należy i warto jednak włączyc myślenie na konsoli.

_________________
Audi Coupe - jedyna słuszna marka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2005 00:01:04 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hej,
choc ogolnie jestem ostatnio BARDZO wielkim zwolennikiem jazdy zgodnie z przepisami i wolnej to tutaj jednak uwazam, ze 130 na sniegu to nie jest zadne nie wiadomo co. na trasie tez tak jezdze - auto hamuje (troche gorzej, ale ok) i mozna nim sterowac.
pzdr.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: