.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.mar.2025 08:30:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: korektor sily hamowania, czy mozna wymontowac?
PostNapisane: 27.gru.2005 11:01:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mam uszkodzony korektor sily hamowania, na jedna strone przyblokowal sie zaworek w pozycji przymknietej.

Mam dwie mozliwosci, wstawic drugi sprawny, albo wymontować go wogole i dac przelotki.

Czy cos zlego bedzie sie działo?? znajomy wymontowal takie cos w audi S4 i mowi ze nic zlego sie nie dzieje. Co o tymn myslicie?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 11:05:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php? ... +hamowania

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 11:40:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dzieki wordeck.

Chyba jednak wstawie korektor zamiast przelotek, bo bedzie mnie to tyle samo kosztować ~40-50zł :)

Jeszcze pytanko odnosnie prawidlowego ustawiania korektora, bo jest tam pewna regulacja.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 12:10:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wedle uznania, wg mnie najlepiej na max, czyli sprężynę zaczepiasz na ostatnie oczko...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 12:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wordeck napisał(a):
Wedle uznania, wg mnie najlepiej na max, czyli sprężynę zaczepiasz na ostatnie oczko...

Pozdrawiam


Ok, czyli dobrac doswiadczalnie:) na dniach bede męczył bo jedna strona szybciej mi schodzi, a szkoda nowych tarcz i klocuszków, dam znac jakie efekty.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 16:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
korektor sily hamowania niejest montowany bez powodu.........przy niedociążonym tyle (na pusto) bez korektora sily przy każdym mocniejszym hamowaniu istniała by możliwosc szybszego zablokowania tylnych kół i zażucenia tyłem a jakie to stważa zagrożenie przy wiekszych predkosciach niemusze mówic...... to tak jakby przy 100 na godzine najpierw zaciągac reczny ........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 17:13:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Lukasik napisał(a):
wordeck napisał(a):
Wedle uznania, wg mnie najlepiej na max, czyli sprężynę zaczepiasz na ostatnie oczko...

Pozdrawiam


Ok, czyli dobrac doswiadczalnie:) na dniach bede męczył bo jedna strona szybciej mi schodzi, a szkoda nowych tarcz i klocuszków, dam znac jakie efekty.


A jak udało Ci się stwierdzić, że to jest wina korektora? Ja od pewnego czasu poszukuję przyczyny nieodbijania tłoczków zawsze na nowych klockach (nie chodzi tutaj o dotarcie się klocka do tarczy). Może więc i u mnie korektor daje o sobie znać...

Pozatym czekamy na komentarz po wymianie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:40:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
GrzesB napisał(a):
A jak udało Ci się stwierdzić, że to jest wina korektora? Ja od pewnego czasu poszukuję przyczyny nieodbijania tłoczków zawsze na nowych klockach (nie chodzi tutaj o dotarcie się klocka do tarczy). Może więc i u mnie korektor daje o sobie znać...;)


obejzalem korektor. zdjalem sprezyne z "hustaweczką" i tam widac takie jakby dwa tłoczki. Jeden z tłoczków rusza sie, a drugi jest wcisniety i zapieczony, nawet kombinerkami nie da sie ruszyć. tarcza i klocki po stronie przy ktorej jest zapieczony wolniej sie zuzywa, wolniej odpuszcza i przy odpowietrzaniu jest bardzo wolny przeplyw plynu.

GrzesB napisał(a):
Ja od pewnego czasu poszukuję przyczyny nieodbijania tłoczków zawsze na nowych klockach (nie chodzi tutaj o dotarcie się klocka do tarczy). Może więc i u mnie korektor daje o sobie znać...


w sumie po wlozeniu nowych klockow tloczek pracuje w zakresie "najmniej" uzywanym, moze jest tam troche zabrudzony/zasniedziały i sie blokuje. jezeli pozniej jest dobrze, to mozna pominąć rozwarstwienie sie gumowych odcinkow przewodow hamulcowych. a korektorowi to obojetne czy klocki sa nowe czy stare:)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 21:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
dzieki wordeck.

Chyba jednak wstawie korektor zamiast przelotek, bo bedzie mnie to tyle samo kosztować ~40-50zł :)

Jeszcze pytanko odnosnie prawidlowego ustawiania korektora, bo jest tam pewna regulacja.


ja mam cos takiego:

- wjeżdżasz na podnoœnik tak aby tylne koła wisiały w powietrzu
- wciskasz dŸwigienkę
- luzujesz dolny zaczep sprezynki
- zostawiasz luz (odstęp między dolnym uchem spręzyny a œrubš
mocujšcš) na dolnym uchu mam podane wartoœci 4mm dla 100/A6 i 8mm
dla esek

Wyglada na to ze im niżej masz zawias tym wiekszy luz czyli krótsza sprezynka...

Kto robił regulację korektora po obniżeniu zawieszenia?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: