.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 12:47:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2005 22:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10334
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
hans napisał(a):
Warm , nie sciemniaj bo widze ze jeszcze nie doswiadczyles na wlasnej skorze tego co quattro potrafi ... jedz , wroc i pogadamy , poki co , milej zabawy zycze i dobranoc ;-)
Warm Narazie łapie "szalone karetki", to skad ma wiedzic "co w Quattro piszczy", :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 09:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
End of topic.
Odpowiedz na pytanie Warma padla.
Jego wyjasnienia ze bez lancuchow nie wpuszczaja tez chyba sa jasne tak?

Do zamkniecia :)

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 10:55:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
w mojej instrukcji stoi ze w Q łańcuchy zakładamy tylko na przód (mam dwie instrukcje: niemiecką dla rocznika 1995, polską z roku 1996, model C4), mogę wieczorem jeszcze zajrzeć dla pewności, bo z powodów przytoczonych tzn. że chyba musi wszystko na lód zamarznąć albo zejść lawina śnieżna, żeby Quattro potrzebowało łancuchów, nie zagłębiałem się w kwestię.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2005 12:07:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Adam a masz instrukcje do Avanta czy sedana ?
To akurat OT ale jezeli masz po naszemu do Avanta to dawaj do skanowania ! : )

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 13:34:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
chyba sie z Warmem mijałem wracając ze słowacji - dosłownie była orgia jazdy na śniegu
Quattro rulezz ;)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 04:37:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Warm napisał(a):
a po drugie wybieram sie na słowacje przez łysa polane w zeszłym roku choć była to ośka za daleko nie dojechałem zimówki bieznik 85 % , posłowackiej stronie jak wiaterek zawiał to droga moja latałem od prawej do lewej i nie sadze by wtedy mi pomogło quattro :)

Przez łysa polane tzn. na jakieś skróty? Pytam, bo w zeszłym roku jechalem przez Chyżne, wiec chyba inna droga. W kazdym razie podczas calego pobytu na Słowacji nie potrzebowalem uzywac łańcuchow, choc przy dojezdzie na Chopok widzialem sporo aut (nie AWD) je jednak musiala zakladac. Ja mialem tylko lancuchy w bagazniku, na wypadek gdyby sluzby w Słowacji chcialy zobaczy, ze takowe posiadam (bo podobno czasami kontroluja), natomiast nie zamierzalem ich uzywac.

Glowy sobie uciac nie dam, ale w instrukcji (quattro) bylo chyba napisane, zeby tylko na przod zakladac lancuchy, ale jak zalozysz na wszystkie 4 kola to napewno zle tez nie bedzie. :)

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 07:27:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Moja mała zdała egzamin z quattro - na Słowacji własnie. A śniegu tam nie brakowało ;-)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 07:42:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
quattro PETE napisał(a):
Przez łysa polane tzn. na jakieś skróty? Pytam, bo w zeszłym roku jechalem przez Chyżne, wiec chyba inna droga

To droga przez Cyrle, czyli górą od Bukowiny do Zakopanego. Ta droga to prawdziwy hardcore- nawet jesli wszedzie jest juz przejezdnie tam naprawde bywa ostro. Na mnie zawsze robiły wrażenie te 2-metrowe bandy :diabel: W przyplywie driterskich uniesien 3 lata temu zgubiłem w jednej z nich przednia tablice rejestracyjna z Subaru :peace:
Ja tez po Sylwestrze w gorach stwierdzam, ze bez łancuchow daje rade. W pewnym momencie chcialem byc mily i tak zjechalem do krawedzi, ze lekko osunalem sie do rowu. Autko delikatnie siadlo podwoziem i nie bardzo chcialo wyjechac. Przypomniawszy sobie o magicznym przycisku powolutku dałem rade :peace:

P.S. Faktycznie to rozpiecie blokady mogloby działac wyżej lub wogole, bo te 25 km/h szybciutko sie wirtualnie osiaga stajac w zaspie ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:07:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
w quattro łańcuchy na obie osie
lub
na jedną i odpinasz dyfer

łańcuchy zakłąda się w 5 minut na jedno kółko - mój czas
czyli założenie łańcuhców na moją kochaną ośkę to 15 minut bo jeszcze marudziłąm że sobie paznokcie połamie

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:20:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
Vanderlei napisał(a):
Vanilla I napisał(a):
i odpinasz dyfer


Vaniiiilka, edit :/


no co ??
napisze jak kobieta " niektórzy mają taki guziczek i mogą quattro wyłączyć " i o to mi chodziło
Vanderlei g;)

_________________
Liczą się ci przyjaciele do któych możesz zadzwonić o czwartej nad ranem

Rzczewistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:23:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Vanilka, to ja Ci tego posta schowałem i posłałem na priva, żeby śladu nie było o tym guziczku..... 'guziczkiem' włączasz blokadę tylniego mostu ( wyłączenie funkcji dyferencjału), nie Quattro ... Napęd i tak jest na cztery kółka :|

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Ostatnio edytowano 02.sty.2006 08:35:54 przez Vanderlei, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:29:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
do odpiecia dyfra sluzy klucz imbusowy 7ka , grzechotka i przedluzka oraz kanal lub podnosnik warsztatowy . odkecasz 6 srub imbusowych mocujacych wal i przegub do flanszy dyfra i wtedy masz odpiety dyfer ... nie ma innej mozliwosci zrobienia tego ... tylko ze po tej operacji auto nie pojedzie o wlasnych silach nawet 1 cm . a przycisk to blokowanie lewego i prawego kola z tylu zeby krecily sie z taka sama predkoscia obrotowa .. poprostu zeby nie dzialala roznicowka ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:32:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
'różnicówka' w tyle to nie to samo co dyfer? Differentialspere to blokada dyferencjału myślałem..

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:35:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
http://pl.wiktionary.org/wiki/dyfer

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
po prostu źle się zrozumieliśmy :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 09:27:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Mam dwie instrukcje do A6 C4, po polsku z 1996 i po niemiecku z 1995 w obu jak wół pogrubioną czcionką jest, że łańcuchy w Quattro mają być na przód dotyczy to wszystkich modeli nawet pick-upa i cabrio jeśli ktoś miał fantazję i sobie wyciął trochę blachy:D :D. Dotyczy też wszystkich silników.
Nie piszę nic o guziczku ponieważ w mojej Niuni i jej podobnych guziczka już nie ma i o ile się nie mylę, blokada jest załączana automatycznie jeśli jest potrzebna.
Co do instrukcji to dotyczy wszystkich modeli A6 C4, właściwe działania zostaną podjęte, że tak powiem enigmatycznie:).

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 09:49:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
adamgt napisał(a):
łańcuchy w Quattro mają być na przód


No to powodzenia , jak Ci rzuci autem na łuku.

adamgt napisał(a):
guziczka już nie ma


Ciekawe czemu. :( Twoja A6 to C4, tak?

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 09:54:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
adamgt napisał(a):
Mam dwie instrukcje do A6 C4, po polsku z 1996 i po niemiecku z 1995 w obu jak wół pogrubioną czcionką jest, że łańcuchy w Quattro mają być na przód dotyczy to wszystkich modeli nawet pick-upa i cabrio jeśli ktoś miał fantazję i sobie wyciął trochę blachy:D :D. Dotyczy też wszystkich silników.
.....

Potwierdzam w instrukcji polskiej (która właśnie nabyłem w dniu dzisiejszym) oraz wloskiej stoi napisane ze tylko na przod zakladamy.
A guziczek byl w 100-C4 w A6-C4 juz nie ma :diabel:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 02.sty.2006 10:03:03 przez audik, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 09:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Nie zaprzeczę,że jest to wystarczające, i lepsze od ich braku w ogóle, ale chce powiedzieć, że sprawdzałem w obu konfiguracjach, i jest POTWORNA różnica pomiędzy założeniem łańcuchów na jedną lub dwie osie. Ruszyć - tak, zahamować - tak. Na nic więcej się łańcuch na jednej osi nie przyda. A przy większych prędkościach powoduje problemy z utrzymaniem auta w zakrętach. Wystarczy puścić pedał gazu w łuku przy większej (ok. 40 jak na te warunki) pręskości

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 13:08:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
nie jeździłem na łańcuchach w ogóle, chociaż Vanderlei zaskoczyłeś mnie że jak rusza i hamuje to nie jest wystarczające, rozumiem, ze chodzi Ci o to że tyłek zarzuca. W instrukcji takie zalecenie pogrubiają także chyba trzeba się pogodzić z tym że zarzuca i jechać spokojniej. W sumie jak zakładasz łańcuchy to chyba nie poto żeby na nich szaleć tylko żeby dojechać, do szaleństw to opony z kolcami i takie tam.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: