Danek napisał(a):
El-Fuego, jakoś nie wydaje mi się, by takie zachowanie silnika (gaśnięcie po odkręceniu korka wlewu) było normalne. Nie spotkałem się z takim zjawiskiem w żadnym ze znanych mi audi, ani innej marce, chyba, że silnik był już "kaput"
. Moim skromnym zdaniem może to świadczyć o tym, że do komory korbowej są zbyt duże przedmuchy, ale mogę się mylić.
wezcie bez takich tekstow
danek, przesledz sobie droge jaka pokonuje powietrze przy odkreconym korku oleju i jaki ono ma wplyw na prace na benzynie w k-jetroniku:
odkrecasz korek > powietrze zaczyna wlatywac przez wlew nad zawory i wałek > dalej leci kanałami w dół do komory korbowodowej > z komory korbowodowej leci w kanal odpowietrzający (odme) > dalej tym kanałem wlatuje do gumy nad (ZA!!!) przeplywomierzem ... i tu sie zatrzymamy
co sie dzieje jak powietrze wlatuje ZA przeplywomierzem??? wlasnie to ze nie cale jest mierzone, klapa przeplywomierza nie unosi sie odpowiedino. to tak jakbys zrobił dziure w tej gumie za przeplywomierzem i ssało tamtędy lewe powietrze.
gasnięcie silnika (albo mocno nierówna praca na wolnych) przy pracy na BENZ. k-jetronika po odkreceniu korka wlewu oleju jest jak najbardziej prawidłowe!!!
P.S. przy pracy na gazie tego efektu nie bedzie, bo te "lewe" powietrze jest wprowadzane PRZED mieszacz.