Perana napisał(a):
ok, pospawałem sobie czajnik, teraz dwa pytania każde za 100 ptk. ze starego mixera w moim aucie wychodzily 3 rurki : wejscie gazu, sterowanie parownikiem, i chś trzeciego , może to odma, ale wobec tego czym jest przewod dotychczas wpiety w gumę ?? to raczej wygląda na odmę, ciec co mam ztobiś z tym przewodem od mixera ?
no to tak jak juz pisalem 6 razy ...
1.) wyjscie gazu z reduktora podlączasz jedną rurą po całości (bez łączówek i innych podobnych) z blosem.
2.) odme z bloku silnika podłączasz gdzieś w twoj "czajnik" zeby opary wciagalo wraz z powietrzem do silnika. albo puszczasz rurką pod silnik, zeby kapało olejem na kostke brukową.
3.) rurkę idącą do silnika krokowego (stabilizatora wolnych obr) należy wpiąć pomiędzy blosa a przepustnice, zeby sobie ssał MIESZANKE gaz-powietrze i regulowal wolne obroty. Tutaj producent blosa pomyslal o tym i w obudowie blosa sa miejsca na wstawienie króćca, wystarczy nawiecic i nagwintować.
4.) podcisnienie z reduktora (wczejsnie podlaczone do specjalnego króćca w mieszaczaczu) nalezy wywalić
***
dodane:
przy k-jetach i ke-jetach podpiecie kompensacji pomaga
przy silnikach z wtryskiem elektronicznym kompensacjia nie jest potrzebna
***
, a króciec wystający z reduktora zostawić zeby sobie dyndał
(ma byc do atmosfery, nie zaslepiać).
P.S. nie jestem pewny jak bedzie w turbo silnikach, ale najprawdopodobniej trzeba to wpiąć miedzy IC a blosa do skompensowania nadcisnienia.
Tutaj przytaczam przykladowe zdjecie reduktora (made by wordeck
) :
http://www.gciklodawa1.republika.pl/audi/3.jpg
po prawej stronie widac kompensacje, trzeba z niej zdjac rure gumową odlazyc włozyc do bagaznika na pozniej i zostawić króciec zeby sobie dyndał (w niektorych reduktorach nawet nie ma króćca tylko dziurka "wentylacyjna" , to tam wogole nic nie trzeba motać)
***
dodane:
przy k-jetach i ke-jetach podpiecie kompensacji pomaga
przy silnikach z wtryskiem elektronicznym kompensacjia nie jest potrzebna
***
Na górze parownika (ta rura ktora najblizej nas na zdjeciu) to wyjscie gazu z reduktora, podlaczyć bezpośrednio do Blosa.