.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.maja.2025 06:56:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 - jakie informacje dochodzą do zegarów?
PostNapisane: 02.mar.2006 21:20:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Witam ponownie =]

Pomimo multum watkow na forum dot. zegarow, wiekszosc z nich dotyczy czerwonych kondomow na zarowki i innych mrygadelek. A ja mam pytanie z gatunku podstawowych - jakie informacje dochodza do zegarow z kompjutra pokladowego?

Konkretnie: mam w b4 zegary z zegarem :P (tzn po lewej stronie jest zegarek pokazujacy godzine). Poniewaz:
- sa brzydkie
- jest zegarek, a nie rpm
- spalila sie jedna zaroweczka ;]
planuje w czasie wolnym dokonac ich upgrade'u / wymiany. W zwiazku z tym moje pytania:

1) Slyszalem, ze nie warto bawic sie w podmiane pojedynczego "modulu" w zestawie zegarow, tylko lepiej zmienic calosc. Prawda/falsz?

2) Czy jezeli wrzuce nowe zegary z obrotomierzem, to bedzie on dzialal?

3) Czy jezeli wrzuce nowe zegary z predkosciomierzem w innej skali (inna vmax), to bedzie on pracowal poprawnie?

4) Jak przy wymianie zegarow ustawic poprawnie przebieg?

5) Generalnie: czy do zegarow trafia komplet danych z ECU w formie cyfrowej a one elektronicznie to przetwarzaja jakos na wskazania? Czy jezeli dokupie sobie te 3 zegarki (cisnienie oleju, temp oleju, napiecie ladowania), to bede mial je do czego podlaczyc? Dane te ECU posiada napewno, bo w VAG-COMie je wyswietla, ale nie bardzo chce mi sie jezdzic z laptopem nonstop odpalonym (polskie nawierzchnie moga skrzywdzic hdd [; ).

I na koniec pytanie-przystawka:

6) Czy ktos z Forumowiczow w Krakowie bawi sie w sprzedaz/dlubanie w zegarach?

Z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam w ta piekna mrozna wiosne [;

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 23:32:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Ad 3. Nie.

Ad 4. Mechaniczny licznik - po co sie w to bawić tym bardziej ze
kazdy przebieg bedzie calkiem prawdopodobny

Ad 5. VAG-COM ci podaje ciśnienie i temp oleju? Który blok?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 23:49:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
to ja się dorzucę do 4 :diabel: trochę się w tym bawiłem

wszystko siedzi na jednej szpilce. Z tyłu zegarów zobaczysz szpilę a niej parę trybików. Zobacz co jak siedzi w którą stronę, zapisz sobie albo fotę strzelm ja jak pierwszy raz kręciłem to źle złorzyłem odwrotnie trybiki.
Jak już wszytko obeznasz wyciągnij tą szpilę, jak ją wyciągniesz trybiki się wysypią, cyferki pozostają na swoim miejscu ale się swobodnie kręcą
:peace:
Ustaw przebieg i powoli wkładaj szpilę jak trochę wyjdzie nałóż trybik i tak pokolei czasmi się cyferki lekko przekręcają to trzeba z lekka kominować ale lekko idzie. i tak ząb po ząbku aż dojdziesz do końca. :):

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 07:36:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Wpadnij na spota w srode to Ci powiemy jak zrezac zegary bo to latwa sprawa. Na forum bylo to milion razy, poszukaj, poczytaj a na spocie pogadamy. Wlasnie bedziemy rezac kompa w 7A jak zrobi sie cieplo :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 07:41:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
zuru napisał(a):
Wlasnie bedziemy rezac kompa w 7A jak zrobi sie cieplo :)


Zuru, czy juz jest ciepło? :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2006 08:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Jak dla mnie - dzisiaj jest cieplo ;]

BTW: Dzisiaj z okazji tego ze jest cieplo w koncu sfocilem autko =]

http://www.tompaw.pl/pub/audi/

Prosze ogladac z zapartym tchem [=

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 08:40:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tompaw napisał(a):
5) Generalnie: czy do zegarow trafia komplet danych z ECU w formie cyfrowej a one elektronicznie to przetwarzaja jakos na wskazania? Czy jezeli dokupie sobie te 3 zegarki (cisnienie oleju, temp oleju, napiecie ladowania), to bede mial je do czego podlaczyc? Dane te ECU posiada napewno, bo w VAG-COMie je wyswietla, ale nie bardzo chce mi sie jezdzic z laptopem nonstop odpalonym (polskie nawierzchnie moga skrzywdzic hdd [; ).


maciu napisał(a):
Ad 5. VAG-COM ci podaje ciśnienie i temp oleju? Który blok?


ciągle czekam na odpowiedź...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: