.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.sty.2025 16:09:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.9 tdi głośny
PostNapisane: 13.mar.2006 19:31:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2005 19:31:06
Posty: 7
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
Urzytkuje czasmi ojca Audi A6 1.9 TDI 1Z, 95r 165kkm, zalany jest olej Shell Helix Ultra 5w 40 drugi sezon z rzedu, oleju ubywa troszke na bagnecie ale miedzy wymianami co 10kkm nie dolewam, silnik jest dynamiczby, jest tylko jedno ale, na wolnych obrotach szlak mnie trafia, przez pare sekund po zapaleniu grają zawory potem przestają, ale samochód cały sie trzesie, po zozgrzaniu silnika troche przestaje, ogólnie silnik jest głosny, kiedyś na 2kkm był zalany Shell 10w 40 , wtedy silnik był cichszy i tak nie drżał.

ja bym został przy dotychczasowym oleju ale ojciec spiera sie zeby spowrotem zalać 10w 40.

dodam jeszcze ze samochód jeździ głównie w cylku miejskim, na krótkim odcinku czesto nawet nie zdąży sie rozgrzawać.

macie coś do powiedzenia na ten temat?

pozdro

_________________
adrzej
audi a6 avant 1.9TDI 95r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2006 19:39:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
u mnie tez kiedys 1Zecior strasznie glosno klekotal - wymienilem popychacze i zaczal szlachetniej robic kle kle kle ... ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 tdi głośny
PostNapisane: 14.mar.2006 07:07:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
adrzej napisał(a):
Urzytkuje czasmi ojca Audi A6 1.9 TDI 1Z, 95r 165kkm, zalany jest olej Shell Helix Ultra 5w 40 drugi sezon z rzedu, oleju ubywa troszke na bagnecie ale miedzy wymianami co 10kkm nie dolewam, silnik jest dynamiczby, jest tylko jedno ale, na wolnych obrotach szlak mnie trafia, przez pare sekund po zapaleniu grają zawory potem przestają, ale samochód cały sie trzesie, po zozgrzaniu silnika troche przestaje, ogólnie silnik jest głosny, kiedyś na 2kkm był zalany Shell 10w 40 , wtedy silnik był cichszy i tak nie drżał.

ja bym został przy dotychczasowym oleju ale ojciec spiera sie zeby spowrotem zalać 10w 40.

dodam jeszcze ze samochód jeździ głównie w cylku miejskim, na krótkim odcinku czesto nawet nie zdąży sie rozgrzawać.

macie coś do powiedzenia na ten temat?

pozdro

1. Sugeruję sprawdzenie kąta wtyrsku i stanu świec zarowych. Te 2 czynniki wpływają na poprawny rozruch zimnego silnika , po ich skorygowaniu powinien równiutko pracować nawet po rozruchu w syberyjskich warunkach. NIe bez znaczenie jest również stan wtrysków.
Co do stukania zaworów to Bilu ma rację.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 14.mar.2006 07:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
jezeli masz klime to sprawdz sprezarke moze sie zaciera nie koniecznie sa to zaworki sprezarka jezeli na zimnym wali to sie zaciera ale jak sie rozgrzeje to jest ok

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 12:06:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2006 10:06:10
Posty: 81
Lokalizacja: białystok
Przy tuch ogromnych mrozach (ok -30) podczas rozruchu silnika po całej nocy postoju przeskoczył mi pasek rozrządu o jeden ząbek i też klekotał niemiłosiernie i wzrastało to w miarę nagrzewania się silnika.Klekotanie przez kilka sekund podczas rozruchu zimnego silnika zawsze będzie w tdi gdyż pompa musi podać olej na popychacze hydrauliczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2006 16:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piotr_w5 napisał(a):
Przy tuch ogromnych mrozach (ok -30) podczas rozruchu silnika po całej nocy postoju przeskoczył mi pasek rozrządu o jeden ząbek i też klekotał niemiłosiernie i wzrastało to w miarę nagrzewania się silnika.Klekotanie przez kilka sekund podczas rozruchu zimnego silnika zawsze będzie w tdi gdyż pompa musi podać olej na popychacze hydrauliczne.

Współczuję niezmiernie ... zwlaszcza nechanikowi ktory Ci ustawiał rozrząd ... :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: