adrzej napisał(a):
Urzytkuje czasmi ojca Audi A6 1.9 TDI 1Z, 95r 165kkm, zalany jest olej Shell Helix Ultra 5w 40 drugi sezon z rzedu, oleju ubywa troszke na bagnecie ale miedzy wymianami co 10kkm nie dolewam, silnik jest dynamiczby, jest tylko jedno ale, na wolnych obrotach szlak mnie trafia, przez pare sekund po zapaleniu grają zawory potem przestają, ale samochód cały sie trzesie, po zozgrzaniu silnika troche przestaje, ogólnie silnik jest głosny, kiedyś na 2kkm był zalany Shell 10w 40 , wtedy silnik był cichszy i tak nie drżał.
ja bym został przy dotychczasowym oleju ale ojciec spiera sie zeby spowrotem zalać 10w 40.
dodam jeszcze ze samochód jeździ głównie w cylku miejskim, na krótkim odcinku czesto nawet nie zdąży sie rozgrzawać.
macie coś do powiedzenia na ten temat?
pozdro
1. Sugeruję sprawdzenie kąta wtyrsku i stanu świec zarowych. Te 2 czynniki wpływają na poprawny rozruch zimnego silnika , po ich skorygowaniu powinien równiutko pracować nawet po rozruchu w syberyjskich warunkach. NIe bez znaczenie jest również stan wtrysków.
Co do stukania zaworów to Bilu ma rację.