.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 19:29:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 12:38:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Co do pytania zawartego w pierwszym poscie, to silniczki pieciocylindrowe w rzędzie (R5), to moim zdaniem bardzo dobre silniki. Są bardzo wytrzymałe, równiutko pracują i przy odrobinie dobrej woli (czasem olej wymienić i pilnować zeby piach do cylindrów nie leciał przez nieszczelność) uzyszkodnika będą bardzo długo słuzyć 500tyś km + .

Audi 80 z silnikiem 2.3 NG jest powiedziałbym bardzo żwawy (w granicach 9sek 0-100), o ile silnik trzyma w miare parametry fabryczne i nie jest zagazowany mikserem.

ogólnie polecam bryczke, jak zadbasz nalezycie, to bedzie sie odwdzięczać :)

Co do kącika naukowego: silniki rzędowe 5 cyl R5 (lub L5) o pojemnosciach 2.144 2.2226 i 2.309 , wystepowały w odmianach 10V (10-cio zaworowych, czyli 2 zawory na cyl) oraz 20V (20-zaw, 4ry na cyl) , oraz kilka prototypow 25V (5 zaworów na cylinder). W odmianach 10V i 20V były zarówno wolnossące i turbodoładowane , moce od ~130KM do 650KM dla 25V < mozna sobie wyobrazic jaki potencjał ma w sobie te piec garnków ;) najmocniejszy stuningowany 2.1 l o jskim slyszalem siedzi w golfie z dahlback racing i ma ponad 900KM.

przyjelo sie stosować oznaczenia. Vx czyli np V6 V8 V12 dla oznaczania silnika z ukladem cylindrów V. ale juz z kolei jak sie pisze xV czyli np 20V to juz oznacza ze silnik ma 20 zaworów (valves). W takim układzie silnik NG to R5 10V (5cyl w rzedzie i 10 zaworków).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 14:37:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
te silniki już są przestarzałe te 15> lat zrobiło swoje i nadają się wyłącznie na gaz, i jeździć aż się zajeździ, bo 10sek w 2.3 10v o przebiegu 400tyś to już jest niemalże cud, prawie każde nowe autko z silnikiem 1.6-1.8 objeżdza takie 2.3 na miękko. IMO :okulary:

Lukasik niemogę się zgodzić, że jak zadbasz...jak był dbany kiedys, teraz to sobie można "opiekawać" :D
Poleciałeś troche z tym kącikiem naukowym, hmmm kolega chyba będzie polował teraz na dahlback'a :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 17:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Mauzer napisał(a):
te silniki już są przestarzałe te 15> lat zrobiło swoje i nadają się wyłącznie na gaz, i jeździć aż się zajeździ, bo 10sek w 2.3 10v o przebiegu 400tyś to już jest niemalże cud, prawie każde nowe autko z silnikiem 1.6-1.8 objeżdza takie 2.3 na miękko.


Moze i przestazałe ale nie jedno nowe auto siada przy nim i ja jestem zadowolony ze mam takie przestarzałe szybkie autko i kazdemu polecam R5.Nie wiem jak jest przy przebiegu 400tys km z autami 1.6/1.8 ale przy moim przebiegu prawie 200tys km musza sie ładnie meczyc.
Powiem szczerze ze ostatnio przyginało mnie mondeo 2.2TDci uuu.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 17:57:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
*Robi* napisał(a):
Mauzer napisał(a):
te silniki już są przestarzałe te 15> lat zrobiło swoje i nadają się wyłącznie na gaz, i jeździć aż się zajeździ, bo 10sek w 2.3 10v o przebiegu 400tyś to już jest niemalże cud, prawie każde nowe autko z silnikiem 1.6-1.8 objeżdza takie 2.3 na miękko.


Moze i przestazałe ale nie jedno nowe auto siada przy nim i ja jestem zadowolony ze mam takie przestarzałe szybkie autko i kazdemu polecam R5.Nie wiem jak jest przy przebiegu 400tys km z autami 1.6/1.8 ale przy moim przebiegu prawie 200tys km musza sie ładnie meczyc.
Powiem szczerze ze ostatnio przyginało mnie mondeo 2.2TDci uuu.


200tys km to które koło przejechało? Przez ile podzieliłeś przebieg szacowany ? :D Sorki, ale nie wierzę w auta, które mają po 15 lat i tylko 200kkm...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 19:19:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
GrzesB jestem 3 włascicielem i przebieg jest autentyczny,wczesniej miała go jakas pani której mąż zrobił prezent i autko stało ciagle w garażu,potem kolega ktory dba i szanuje i oczywiscie przesiadł sie znowu na audi i ja 3 :) .A nawet jesli by miało przejechane 300kkm to i tak nowe auta chowają sie ,no nie wszystkie ale wiekszosc.Piekne dziecko to A90 :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 19:37:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
GrzesB napisał(a):
Sorki, ale nie wierzę w auta, które mają po 15 lat i tylko 200kkm...


No i znowu na debate z Grzesiem mi padlo :): kurde piwko musim zrobic kiedys...Wiara, wiara ale co powiesz na moje auto gdzie ma dopiero 116tys przebiegu i ma 13 lat. Jestem pierwszym wlascicielem w PL i 3 w europie :P bo w niemcowni bylo 2. :peace:

Co do silnika 2,3 to tylko 20v bym bral.... ale marzy mi sie 2,0 20v :peace:
Ogolnie kolego bierz 2,3 byle z quattro bo wykorzystuje sie je glownie w zimie do zabawy i nawet jak to niektorzy maniacy KM blednie mysla, nawet 133KM uciagnie ten system napedowy 4 kol.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2006 22:32:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kurde 116tyś to jak dziewica nieśmigana :diabel:

UFOtm napisał(a):
Co do silnika 2,3 to tylko 20v bym bral.... ale marzy mi sie 2,0 20v :peace:


UFOtm kurde piwko musim zrobic kiedys...Wiara... co ty zboczony na punkcie 2.0 :D najlepiej zawołam kolege Zuru niech coś napisze ...
:569: Wojciech gdzie jesteś - Wojciechu co jest lepsze 2.3 czy 2.0 tylko nie mów że stefanek :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 06:10:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Lepsze jeeeeeeesssssttt...............7A :) Strasznie milo zasooowa, przynajmniej Martabowooz, a slyszalem ze Twoje sedanisko nieco lepiej :P Tak mowia zalogi nieoznakowanych radiowozow z obwodnicy krk :): :): :):

Jednak 2.0 20V tez ma zalety:
- z pewnoscia nie mozna powiedziec, ze to taczki - krotsza skrzynka i nieco wiecej wachlowania :) Powyzej 160 na 5 biegu moze zadziwic - przywala konkretnie az do 210 :) Generalnie po osiagnieciu 4500 rpm czuc na plerach :)
- odglos motoru jest wypasiony
- brak katow i instalacji z weglem aktywnym w serii :)
- w miare ekonomicznie, okolo 12,5 litra po miescie i 9 w trasie - nie to co 7A palace tyle co 2.8
- mniejsze OC

UFO, ale trzeba sobie zdawac sprawie z tego, ze do gazu to te motoru sie nie nadaja w ogole i nie ma co nawet o tym myslec :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 07:01:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mauzer > z doswiaczenia strwierdzam, ze silniki piecio cylindrowe potrafią trzymac formę pomimo kilkuset tysiecy przebiegu. najlepszym przykladem jest 200 20V mojego znajomego, ma przebieg juz ponad 300tys km. Ta dwuseta nie miala nic wiekszego robione w silniku, wymienione popychacze bo cykały i raz uszxczelka bo został skatowany na sniegu i pusciła :P Dodam ze ustawialismy S4 i tą 200 20V i dwuseta wygrała w kategorii niedłubnietych wozkow, takze silniczek jak dzwon pomimo 300tys+ wiadomo, ze jest bardziej wysilony niz wolnossący 2.3 :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 08:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
lukasik podałeś zły przykład bo po pierwsze jak może wiesz silniki uturbione są wzmacniane, po drugie A200 20v objeżdza A100 s4 20v nie od dzisiaj.

co do spalania 7A nie jest tak źle, miasto 13.3 przy dynamicznej jeździe, trasa ok. 10, ja moge zrobić 9-9.5 :P

z mojej strony EOT

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 14:36:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
13.3 przy dynamicznej jeździe, takie określenia jak dynamiczna jazda to pojecia względne, bo to co dla jednych jest dynamiczne dla innych ekonomiczne.

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 17:57:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
GrzesB napisał(a):
Sorki, ale nie wierzę w auta, które mają po 15 lat i tylko 200kkm...


Hmmm, gośc który ma garaz kolo mnie ma od nowosci BMW E-36, ma auto 13 lat i robi rocznie 1000km wiec ma najechane ok 13000km - juz kiedys o tym pisałem na forum, sam jak sprzedałem 10 letniego Vipera to miał najechane 60tys, ogólnie znam duzo ludzi którzy mają auta nowe z salony po naście lat i przebieg ok 100tys, wiec dla mnie jest to jaknajbardziej realne. Audi to nie TIR-y ze robią rocznie 200tys km. Moje Coupe ma prawie 17 lat i przebieg 160tys także autentyczny :D A jak to sprawdziłem to już moja tajemnica :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 12:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
Bardzo trwały motor, nieważne jaki układ ale 5 garów to nieżle,
mój przejechał takim ok. 400,000 i jeżdzi, spalanie ok. 10 l - miasto,
trasa 7-8 l, i tak od samo o dawna, i oliwy specjalnie nie potrzebuje,
Pozdro :diabel:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 16:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
przejechałem na takim motorku 100 tys, obecnie na blacie jest 270 tys (podejrzewam że realnie 370 tys) i muszę stwierdzić w końcu jedno - w budzie c4 to porażka - dużo hałasu (owszem, niepowtarzalnego) a mało efektu. W połączeniu z automatem to wół nieprzeciętny, zbiera się i zbiera, a końca nie widać. Powyżej 140 km/h jest zdecydowanie lepiej - wszystko przez to że moment zaczyna się powyżej 4 RPM - poniżej ten silnik jest po prostu słaby. Ot co :D

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: