.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 22:59:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [LPG] do 2,8 30v ACK - 193 KM 280 Nm
PostNapisane: 26.mar.2006 09:07:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
będę przystępowa do tego projektu.
proszę osoby zaznajomione z tym tematem o wskazówki - jaką instalkę wybrać, na co zwrócić uwagę przy zakadaniu, itp...
aha - oczywiscie tylko wtrysk

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 10:04:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jako ze nie jest to silnik turbodoladowany to powinna sobie tutaj dobrze poradzic instalacja sekwencyjna 4tej generacji.

szukalbym instalacji z wtryskiwaczami keihin, bo sa precyzyjne, wydajne i dodatkowo niezawodne, nie beda sie sklejac.
Do tego jakiś zdrowy reduktor, zeby nie przymarzał i byl w miare stabilny ~1000zł.
Elektronika nie jest krytyczna, trzeba posprawdzac ceny i mozliwosci warsztatu na ktorej akurat sie znaja i potrafia programowac.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 10:35:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ataman - lubię Cię więc walę wprost:

GAZ TO ZŁO. Jeżdżę na nim od dwóch lat i gdyby nie fakt, że wywaliłem na sekwencję 4,5 koła to nie założyłbym drugi raz gazu (no chyba, że bym musiał). Mimo tego, że sekwencja jest o niebo lepszym rozwiązaniem od słabszych instalek to nie jest idealna - samochód nigdy już nie będzie tak pracował jak na PB! Co więcej, jeśli już musiałbym założyć to prosta kalkulacja - najdroższa instalka u najlepszego speca - żadnej taniości.

Póki co zostaję przy sekwencji - zawsze to taniej (z przeliczeń wynika że miesięcze 800-900 PLN na LPG/ 1400-1500 na PB) ale jak będę kupował następną furkę do bez gaziora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [LPG] do 2,8 30v ACK - 193 KM 280 Nm
PostNapisane: 27.mar.2006 06:16:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ataman70 napisał(a):
będę przystępowa do tego projektu.
proszę osoby zaznajomione z tym tematem o wskazówki - jaką instalkę wybrać, na co zwrócić uwagę przy zakadaniu, itp...
aha - oczywiscie tylko wtrysk


Ja założyłem Diego za 4tys, przejechałem ok.15000km i wszystko jest super. Osiągi na benzynie i gazie wg mnie takie same, spalanie ok 15l/100km. Jednym słowem POLECAM.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 07:33:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
GrzesB napisał(a):
Ataman - lubię Cię więc walę wprost:

GAZ TO ZŁO. Jeżdżę na nim od dwóch lat i gdyby nie fakt, że wywaliłem na sekwencję 4,5 koła to nie założyłbym drugi raz gazu (no chyba, że bym musiał). Mimo tego, że sekwencja jest o niebo lepszym rozwiązaniem od słabszych instalek to nie jest idealna - samochód nigdy już nie będzie tak pracował jak na PB! Co więcej, jeśli już musiałbym założyć to prosta kalkulacja - najdroższa instalka u najlepszego speca - żadnej taniości.

Póki co zostaję przy sekwencji - zawsze to taniej (z przeliczeń wynika że miesięcze 800-900 PLN na LPG/ 1400-1500 na PB) ale jak będę kupował następną furkę do bez gaziora.


i to by byla kolejna z p[rawd zyciowych typu zycie to choroba smiertelna przenoszona droga plciowa :-D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [LPG] do 2,8 30v ACK - 193 KM 280 Nm
PostNapisane: 27.mar.2006 07:45:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
krzynios napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
będę przystępowa do tego projektu.
proszę osoby zaznajomione z tym tematem o wskazówki - jaką instalkę wybrać, na co zwrócić uwagę przy zakadaniu, itp...
aha - oczywiscie tylko wtrysk


Ja założyłem Diego za 4tys, przejechałem ok.15000km i wszystko jest super. Osiągi na benzynie i gazie wg mnie takie same, spalanie ok 15l/100km. Jednym słowem POLECAM.


Nie masz jeszcze żadnego doświadczenia. Jakei są te osiągi na gazie i PB? Jak daleko od fabryki? Merzone? Taki tekst, że chodzi dobrze na jednym i drugim nic nie znaczą, bo jak jest lipa na PB to nie jest to żaden wykładnik...


@HANS - życie uczy wielu rzeczy... a weryfikuje jeszcze więcej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 07:53:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wybacz ale to ze sie cos psuje to nie powod zeby mowic ze idea jest zla , zrobilem juz pare kilometrow na gazie i pomimo problemow jakie sie pojawily podczas eksploatacji gazu nie twierdze ze gaz to zlo . a poza tym temat nie jest o idei stosowania gazu tylko z deka inny wiec nie rozumiem po co ta cala durna dyskusja ... za chwile przyjedzie Basket ze swoim dizlem i trzeba bedzie zamknac temat :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 08:25:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
hans napisał(a):
wybacz ale to ze sie cos psuje to nie powod zeby mowic ze idea jest zla , zrobilem juz pare kilometrow na gazie i pomimo problemow jakie sie pojawily podczas eksploatacji gazu nie twierdze ze gaz to zlo . a poza tym temat nie jest o idei stosowania gazu tylko z deka inny wiec nie rozumiem po co ta cala durna dyskusja ... za chwile przyjedzie Basket ze swoim dizlem i trzeba bedzie zamknac temat :P



Wszystko ma swoje miejsce:
LPG w kuchi
DIESEL na polu
PB na ulicy :P :P :P

Próbuję Atamanowi uświadomić co robi... i tutaj nie chodzi o awarie instalki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 09:20:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
do rzeczy prosze

jest kilka osob niezadowolonych i kilka zadowolonych - nawet bardzo

póki co niezadowolenie wynika z oszczednosci lub niewiedzy przy zakladaniu instalki

prosze o konstruktywne opinie zarowno za jak i przeciw :)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 10:20:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ataman70 napisał(a):
do rzeczy prosze

jest kilka osob niezadowolonych i kilka zadowolonych - nawet bardzo

póki co niezadowolenie wynika z oszczednosci lub niewiedzy przy zakladaniu instalki

prosze o konstruktywne opinie zarowno za jak i przeciw :)


I tutaj się mylisz - nie oszczędzałem na instalce - założyłem taką jaką mi zaproponowano - gaz przy kiepskim wysterowaniu (a może się to zdarzyć) powypala gniazda zaworowe których masz 30 sztuk - nie musze chyba Ci mówić jaki jest koszt robienia głowic w V6 30V. Więcej się nie odzywam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 10:25:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
GrzesB napisał(a):
...Co więcej, jeśli już musiałbym założyć to prosta kalkulacja - najdroższa instalka u najlepszego speca - żadnej taniości...


stad wyciagnallem wnioski ;-)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 10:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Ja bym polecił BRC Sequent lub Landirenzo Omegas z dwustopniowym reduktorem który gwarantuje dobre odparowanie gazu nawet przy jego dużym chwilowym poborze. Omegas zanim przełączy silnik na zasilanie LPG, na chwilke włancza wtryskiwacze gazowe na sucho, żeby oczyściły się z ewentualnych pozostałości po poprzedniej pracy(ślady mazutu). W tych instalkach gdy kończy sie gaz następuje samoczynne i nieodczówalne przełonczenie na BP

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 10:31:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
GrzesB napisał(a):
gaz przy kiepskim wysterowaniu (a może się to zdarzyć) powypala gniazda zaworowe których masz 30 sztuk - nie musze chyba Ci mówić jaki jest koszt robienia głowic w V6 30V. Więcej się nie odzywam...


ryzyko jest zawsze, ze cos przygrzeje.

ale taka sytuacja to moim zdaniem hardcore, zeby ustawic tak instalacje wtrysku gazu, zeby zubazala do tego stopnia ze wypali zaworki, to naprawde trzeba sie postarać i CELOWO ustawić niski mnoznik pod duzym obciazeniem. A poza tym mocno katowac silnik pomimo braku zupelnego osiagow z uboga mieszanką, a szczegolnie ze to wolnossący.
Poza tym koputery od gazu maja pewne zabezpieczenia.

Jednak uzytkownik wyczuje szybko taką sytuacje, bo efekt bedzie taki, ze samochód zupelnie straci moc i zorientuje sie ze cos jest mocno nie tak i chyba logiczne ze przestanie męczyć silnik i przelaczy na benz, albo spokojnie (przy malym obciazeniu duza krzywda sie nie stanie) przetoczy sie na gazowni, do serwisu gazu.

P.S. udalo sie komus wypalic gniazda zaworowe w audi?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [LPG] do 2,8 30v ACK - 193 KM 280 Nm
PostNapisane: 27.mar.2006 11:12:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
GrzesB napisał(a):
krzynios napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
będę przystępowa do tego projektu.
proszę osoby zaznajomione z tym tematem o wskazówki - jaką instalkę wybrać, na co zwrócić uwagę przy zakadaniu, itp...
aha - oczywiscie tylko wtrysk


Ja założyłem Diego za 4tys, przejechałem ok.15000km i wszystko jest super. Osiągi na benzynie i gazie wg mnie takie same, spalanie ok 15l/100km. Jednym słowem POLECAM.


Nie masz jeszcze żadnego doświadczenia. Jakei są te osiągi na gazie i PB? Jak daleko od fabryki? Merzone? Taki tekst, że chodzi dobrze na jednym i drugim nic nie znaczą, bo jak jest lipa na PB to nie jest to żaden wykładnik


Faktem jest, że osiągów nie mierzyłem ale nie było takiej potrzeby skoro samochód przyspiesza jak trzeba, wskazania sondy lambda są OK, ładnie wkręca się na obroty, ciągnie w całym przedziale obrotów i wogóle nie jestem w stanie odróżnić czy jadę na benzynie czy na gazie.
Natomiast jeśli chodzi o doświadczenie z instalacjami gazowymi to doświadczenie pewne posiadam (na LPG jeżdżę już prawie 10lat różnymi samochodami) i jedynym samochodem w którym musiałem robić głowicę po wypaleniu gniazd zaworowych była ŁADA 2105 z instalacją I gen, ale ona nie była nawet przystosowana do spalania benzyny bezołowiowej.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 14:22:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Bez pomiarów nie można się odzywać... Niektórzy twierdzą, że moje autko dobrze zapina, a ja wiem, że coś jest nie halo bo chodzi kiepsko... Powiem tak - bez urzeczywistnienia pomiarów nie można powiedzieć czy coś jest dobre czy złe - niestety. Smigając autkiem nie odczujesz czy się zbiera w 8s do 100km/h czy w 10 - a taka różnica to sporo kucyków... Wiem z autopsji...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 15:52:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
GrzesB napisał(a):
Bez pomiarów nie można się odzywać... Niektórzy twierdzą, że moje autko dobrze zapina, a ja wiem, że coś jest nie halo bo chodzi kiepsko... Powiem tak - bez urzeczywistnienia pomiarów nie można powiedzieć czy coś jest dobre czy złe - niestety. Smigając autkiem nie odczujesz czy się zbiera w 8s do 100km/h czy w 10 - a taka różnica to sporo kucyków... Wiem z autopsji...
Stary 8,czy 10 sekund to przepasc i nie mow,ze nie jestes w stanie tego odczuc... A wracajac do tematu mialem inst. Elpigazu (sekwencja koszt 7 tys. zeta) w AAH 2.8 i przez 3 lata sprawowala sie nie idealnie ale dobrze. Odejscie bylo lepsze niz na benzynie z tym ze na gazie wkrecal sie troche nizej niz na benzynce, tak o jakies 400 obrotow.Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 16:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Norbi - na gazie Ci się wkręcał mniej niż na benzynie :?: :D To jakieś dziwne bo zazwyczaj na gazie się więcej wkręca, u mnie na LPG to spokojnie obrotomierz zamyka nawet na biegu

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 17:11:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dobrze wystrojona i wydajna instalacja elpege seq powinna wkrecac sie na obroty tak jak na benzynie. Wazny jest dobry fachowiec ktory dobierze elementy i ustawi potem calość na hamowni albo w tescie drogowym.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 18:22:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
quattros napisał(a):
Norbi - na gazie Ci się wkręcał mniej niż na benzynie :?: :D To jakieś dziwne bo zazwyczaj na gazie się więcej wkręca, u mnie na LPG to spokojnie obrotomierz zamyka nawet na biegu
Dokladnie tak mialem. Na gazie mial lepsze odejscie za to na benzynce mozna bylo wyzej krecic. Moze taka uroda tej instalacji? nie wiem, fakt,ze zakladalem ja ladnych pare lat temu w warsztacie znanym w Warszawce jako jeden z pierwszych zakladajacych sekwencje w Polsce. http://www.motogaz.com.pl/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 18:59:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
GrzesB napisał(a):
Bez pomiarów nie można się odzywać... Niektórzy twierdzą, że moje autko dobrze zapina, a ja wiem, że coś jest nie halo bo chodzi kiepsko... Powiem tak - bez urzeczywistnienia pomiarów nie można powiedzieć czy coś jest dobre czy złe - niestety. Smigając autkiem nie odczujesz czy się zbiera w 8s do 100km/h czy w 10 - a taka różnica to sporo kucyków... Wiem z autopsji...


Poprostu stwierdzam fakt. Posiadam również drugi samochód na gazie Mercedes 300TE (niestety II generacja) fabrycznie koni ma prawie tyle samo, masa też podobna, też automat i nie ma z Audikiem najmniejszych szans, zostaje od 60km/h, a powyżej 150 to już wogóle nie ma o czym mówić.
Myślę, że różnicę między 8s do paki, a 10s każdy jest w stanie wyczuć.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: