.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 04:53:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: ODŁĄCZENIE NAPĘDU W quattro ?
PostNapisane: 08.lut.2004 19:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 19:53:53
Posty: 28
Lokalizacja: Wyszków
Czy można odłączyć przedni napęd w C4 quattro?

_________________
AUDI 100 C4 2.8 V6 QUATTRO AVANT
--- CIĄGLE MAŁO MOCY !!! ---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 21:59:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
NIE :diabel:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 22:14:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
kurde bmw se chcial zrobic heheeheh :P:P

pozdarawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2004 22:15:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
trenuj trenuj to będziesz lepszymi bokami latał niż z tylnym napędem :)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 10:25:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
hehehe a po co...??? czyżby koledze znudziło się Quattro... ;) :P

a z tego co pamiętam twoje auto ma stały napęd 4x4 i jedyne co możesz to go zblokować (przód i tył) aby ciągnęły 50-50 w przypadku zakopania się i innych takich... :diabel:

pozdrawiam... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 10:27:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
kristof200 napisał(a):
hehehe a po co...??? czyżby koledze znudziło się Quattro... ;) :P

a z tego co pamiętam twoje auto ma stały napęd 4x4 i jedyne co możesz to go zblokować (przód i tył) aby ciągnęły 50-50 w przypadku zakopania się i innych takich... :diabel:

pozdrawiam... :peace:


Tylko tył i tylko do 20km/h ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 10:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
hehehe do 20 km/h to fakt... ale z tym tyłem to chyba tak nie do końca jak mówisz... ostatnio coś się tym grzebałem w mojej furce - i chyba przód też mi się też załączał...

no chyba że się mylę albo mam jakiś wynalazek :diabel: ...ewentualnie zapomniałem dokręcić przegubów po ostatniej wymianie sprzęgła... ;) :P - a sprawdzałem na suchym asfalcie i przy pełnym skręcie - to koła wydawały dzwięki jakby już nie mogły więcej... popiskiwała guma i koło przeskakiwało (ślizgało się) na asfalcie...

pozdrawiam... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 10:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Nie można. W mojej jakis czas temu zużyło się w wale przenoszącym na tył i w związku z okazyjną ceną części właściciel chciał sobie zrobić FWD, ale się okazało że nie możńa rozłączyć tyłu no i musiał zainwestować w Niuńke.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 18:19:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 22:13:52
Posty: 124
Lokalizacja: Otwock
kristof200 napisał(a):
hehehe do 20 km/h to fakt... ale z tym tyłem to chyba tak nie do końca jak mówisz... ostatnio coś się tym grzebałem w mojej furce - i chyba przód też mi się też załączał...

no chyba że się mylę albo mam jakiś wynalazek :diabel: ...ewentualnie zapomniałem dokręcić przegubów po ostatniej wymianie sprzęgła... ;) :P - a sprawdzałem na suchym asfalcie i przy pełnym skręcie - to koła wydawały dzwięki jakby już nie mogły więcej... popiskiwała guma i koło przeskakiwało (ślizgało się) na asfalcie...

pozdrawiam... :peace:


mozesz zablokowac tylko uklad roznicowy na tylnej osi i nic wiecej nie wchodzi w rachube :)

_________________
TTQ,b4 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ODŁĄCZENIE NAPĘDU W quattro ?
PostNapisane: 09.lut.2004 18:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 22:13:52
Posty: 124
Lokalizacja: Otwock
TRAWNIK napisał(a):
Czy można odłączyć przedni napęd w C4 quattro?


mozna jedynie przeprowadzic manewr w skrzyniaxch od silnikow poprzecznych np: a3, TT odlaczajac wal -czykli tylna os -ale wtedy masz FWD :diabel:

_________________
TTQ,b4 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2004 18:50:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Zaręczam Wam, że można zrobić RWD z quattro tylko... po co :D

Nie pytajcie jak bo to jednak trzeba umieć...

ps. wiadomość z pierwszej ręki także nie posądzajcie mnie że bzdury gadam.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 09:11:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2003 12:38:47
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa-Ursus
Leo napisał(a):
Zaręczam Wam, że można zrobić RWD z quattro tylko... po co :D

Nie pytajcie jak bo to jednak trzeba umieć...

ps. wiadomość z pierwszej ręki także nie posądzajcie mnie że bzdury gadam.

no zdradż jakieś szczeguły
bo jak by się przedni przegub "popsuł" 400km od domu to może by był jakiś sposób żeby wrócić tylko na tylnim napędzie

_________________
A100 87r. 2.3NF
A100 Q 90r. 2.3KU
A100 93r. 2.3AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 10:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
Piotrek napisał(a):
kristof200 napisał(a):
hehehe do 20 km/h to fakt... ale z tym tyłem to chyba tak nie do końca jak mówisz... ostatnio coś się tym grzebałem w mojej furce - i chyba przód też mi się też załączał...

no chyba że się mylę albo mam jakiś wynalazek :diabel: ...ewentualnie zapomniałem dokręcić przegubów po ostatniej wymianie sprzęgła... ;) :P - a sprawdzałem na suchym asfalcie i przy pełnym skręcie - to koła wydawały dzwięki jakby już nie mogły więcej... popiskiwała guma i koło przeskakiwało (ślizgało się) na asfalcie...

pozdrawiam... :peace:


mozesz zablokowac tylko uklad roznicowy na tylnej osi i nic wiecej nie wchodzi w rachube :)


hehehe pewnie dlatego że młody jestem i się jeszcze uczę - albo się nie znam i dlatego musiało mi się wydawać...(a w końcu co Quattro to Quattro - a nie maluch - hihihi) :P ;) :diabel:

...w takim razie czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć do czego jest i jak właściwie działa ten przełącznik do blokady mostów i schemacik obok... :?: :!!: ten na tunelu (przy lewarku zmiany biegów) i dlaczego po załączeniu w pozycję pierwszą zapala mi się dioda (na schemacie obok) w przednim moście, a po przekręceniu na 2 palą się dwie diody (na rysunku w przednim i tylnim moście...)

poza tym powtórzę się: ...ale po zablokowaniu przodu i skręceniu na full i ruszaniu - efekt jakby przeguby miało zaraz powyrywać oraz pisk gum - jednym słowem strasznie dziwne dźwięki z zawieszenia (oczywiście wszystko na suchym asfalcie)...
więc czemu tak skoro nie można "ponoć" zblokować przodu - czy coś nie tak z moją zawiechą :?: :(: :galy: czy jak... :?: :?:

ps. być może i nie odkryję ponownie ameryki ale info bardzo by mi się przydało - a poza tym to z miłą chęcią czegoś nowego się nauczę...(a już myślałem że troszkę wiem o tej mojej furmance...hehehe a tu taki ZONK... ;) :P :) )

pozdrówka dla wszystkich... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 10:51:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Jak masz 2 pozycje to:
1. blokada tylnego mechanizmu roznicowego
2. blokada miedzyosiowego mechanizmu roznicowego (tu uklad jest tzw. otwarty - w nowszych quattro jest mechanizm torsena i jego sie nie blokuje)

Jesli wiec wlaczysz obie blokady to kola tylnej osi sa zblokowane i nie moga sie obracaj z roznymi predkosciami, podobnie jak kola pomiedzy osiami.
Jest to doskonaly setup na jazde po sniegu (blocie, szutrach itp.) ale jak to wlaczasz na asfalcie i skrecasz kola to sie sam prosisz o problemy :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 11:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
hehehe wielkie THX`y za uświadomienie... bo mój kuzyn zawsze jak do niego zajadę to się tym bawi...i zadaje mi dziwne pytania :P kiedyś mi to włączył i tak śmigałem pół dnia (widać Calibra nie daje mu tyle wrażeń jak moje audi) ;) :P :diabel: ...

apropo tej blokady... bo nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem... jak przełączę w poz 1. to przód będzie normalnie (czyli będzie działał mechanizm różnicowy na przodzie) - a tylko tył będzie zblokowany???
czy dobrze kumam...?

a jak dam na poz 2. to i przód i tył będzie zblokowany (mech. różnicowy wyłączony na wszystkich kołach) - a poza tym moc z silnika będzie podzielona 50-50 na przód i tył... - zgadza się czy też nie zabardzo...???
proszę o bardziej szczegółową odp. co znaczy ("tzw. otwarty"...) czy to chodzi o ten podział mocy na osie...??? bo już z tego wszystkiego zgłupiałem...

ps. sorry za upierdliwe pytania ale chcę to raz i definitywnie wyjaśnić... :D ;)

pozdrówka... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 11:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
tylny napęd napewno da się odłączyć - znam goscia który na lato wyciaga tylny most, wał i półosie i lata z przednim napędem (bo mówi że mniej pali) a na zimę wkłąda to spowrotem. WIęc na bank da się jeździć tylko z przednim. Ale czy tylko z tylnym to nie wiem

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 12:15:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
co do pierwszego punktu dobrze kumasz.

Zrozum jednak ze nia ma blokadu przedniego mechanizmu roznicowego. Zablokowac mozesz tylni (pkt 1) albo centralny, czyli rozklad na osie (czyli przod i tyl). Bez tej blokady kiedy wpadniesz w zaspe i ktoras z osi straci przyczepnosc to wlasnie ona bedzie krecic kolami (a tego nie chcemy bo i po co) . Mozesz uruchomic blokade centralnego mechanizmu roznicowego i bedzie ciagnela rowniez ta os (w rownym stopniu) ktora lezy na glebie. W nowszych quattro TORSEN robi to automatycznie, stad tylko jeden przycisk (blokada tylnego mostu only).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 13:39:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
hehehe no i teraz "gra muzyka"... już wszystko jasne... teraz tylko wielkie THX`y dla wszystkich... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 14:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2003 12:38:47
Posty: 245
Lokalizacja: Warszawa-Ursus
kristof200 napisał(a):
hehehe no i teraz "gra muzyka"... już wszystko jasne... teraz tylko wielkie THX`y dla wszystkich... :peace:

no nie wszystko jasne
to jak wreszcie
czy wyjmując przednie półosie można jeżdzić bez szkody dla torsen'a tylko z tylnim napędem

_________________
A100 87r. 2.3NF
A100 Q 90r. 2.3KU
A100 93r. 2.3AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2004 14:33:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
to sobie poczytaj jeszcze http://www.torsen.com

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: