.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 13:47:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 13:27:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Kirdan_ napisał(a):
Karus napisał(a):
Z tego co pamiętam z historii to już Hitler potrafił benzyne syntetyczną produkować do póki nie zajął pól naftowych w Romunii. To czemu teraz nie......


Odwrotnie :D To po stracie pól naftowych w Rumunii Niemcy zaczęły produkować benzynę syntetyczną (chyba z ziemniaków lub z pszenicy) i w efekcie doprowadzili tą technologie niemal do perfekcji. Dla porównania Japońskie paliwa syntetyczne powodowały zatarcia, zacinanie oraz w niesamowitym stopniu przyspieszały zużycie silników m.in. lotniczych. Niemieckie paliwo co ciekawe tak szkodliwe nie było :D



Syntetyczne paliwo jest wytwarzane z węgla kamiennego :!!:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 13:38:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
jmm napisał(a):
Kirdan_ napisał(a):
Karus napisał(a):
Z tego co pamiętam z historii to już Hitler potrafił benzyne syntetyczną produkować do póki nie zajął pól naftowych w Romunii. To czemu teraz nie......


Odwrotnie :D To po stracie pól naftowych w Rumunii Niemcy zaczęły produkować benzynę syntetyczną (chyba z ziemniaków lub z pszenicy) i w efekcie doprowadzili tą technologie niemal do perfekcji. Dla porównania Japońskie paliwa syntetyczne powodowały zatarcia, zacinanie oraz w niesamowitym stopniu przyspieszały zużycie silników m.in. lotniczych. Niemieckie paliwo co ciekawe tak szkodliwe nie było :D



Syntetyczne paliwo jest wytwarzane z węgla kamiennego :!!:


Jmm mówię Ci, że to co napisałem jest na podstawie tego co przeczytałem/obejżałem w telewizji. Jeśli rzeczywiście jest metoda umożliwiająca pozyskiwanie ropy z węgla to tylko pogratulować naukowcom. :d

Tak swoją drogą jaka jest wydajność tego procesu? Ktoś wie? Ciekawi mnie ile paliwa możnaby uzyskać z np. tony węgla :D :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2006 16:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Kiedyś o tym czytałem, ponoć tą metoda produkowano już ropę w Polsce na początku XXwieku :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 08:56:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2006 13:34:33
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Karus napisał(a):
Krzysiek123 napisał(a):
........... i wogóle gospodarka sie rozkręca lawinowo......

Tylko w POLSCE nikomu na tym nie zalezy żeby było lepiej :(



Zależy p. Kulczykowi, ale na tym żeby jemu było lepiej, więć zapomnij o produkcji biodieseli bo nie po to inwestuje się w Orlen żeby później każdy sobie mógł chwasty uprawiać :zly: . Nie ma siły na to mafia paliwowa to nie żart to fakt. Z tego co pamiętam z historii to już Hitler potrafił benzyne syntetyczną produkować do póki nie zajął pól naftowych w Romunii. To czemu teraz nie......


tak sie sklada ze pracuje w pewnej rządowej agencji rolniczej i pewnym jest, ze niebawem (w okolicach roku) wejdzie w Polsce biopaliwo na bazie rzepaku. Na zachozie Europy to normalne, ze je sie sprzedaje, nikt sie nie buntuje z producentów ,ze szkodzi silnikowi. Chodzi tylko o proporcje pewnego komponentu, aby bylo go w okreslonych liczbowo normach. Nie wiem tylko jak u nas bedzie przeboegała kontrola tego co bedzie sie nazywac biopaliwem. Napewno nie bedzie trzeba sie bac tankowac go do silników TDi czy starszych diesli, bo do aut z dieslem typu common rail zdania sa podzielone. Tzn. nie szkodzi ono absolutnie, ale jak u nas bedą te biopaliwa jakosciowo to wypowiadac sie nie chce, bo mysle ze duzo zalezy od kontroli jakości. Cena ma oscylowac w granicach 3 zł za litr, ale to na razie szacunki. Ustawa juz jest, rolnicy sieją rzepaku coraz wiecej, zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
Don_Pazurro - Audi A4 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 11:36:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
jmm napisał(a):
Kiedyś o tym czytałem, ponoć tą metoda produkowano już ropę w Polsce na początku XXwieku :)


Tak to prawda...


W RPA juz od lat 100% paliw płynnych (benzyna, ON,) jest produkowanych z węgla, jakos nikt nie krzyczy że sie nie da samemu życ bez ropy i gazu :(:

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 12:32:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Kirdan_ napisał(a):
Karus napisał(a):
Z tego co pamiętam z historii to już Hitler potrafił benzyne syntetyczną produkować do póki nie zajął pól naftowych w Romunii. To czemu teraz nie......


Odwrotnie :D To po stracie pól naftowych w Rumunii Niemcy zaczęły produkować benzynę syntetyczną (chyba z ziemniaków lub z pszenicy) i w efekcie doprowadzili tą technologie niemal do perfekcji. Dla porównania Japońskie paliwa syntetyczne powodowały zatarcia, zacinanie oraz w niesamowitym stopniu przyspieszały zużycie silników m.in. lotniczych. Niemieckie paliwo co ciekawe tak szkodliwe nie było :D



Czyli nie uważałem na lekcjach :diabel: ,
A ja mam pytanko do Don_Pazurro, dlaczego w TDI nie szkodzi a CR bedzie szkodziło, chyba zasada działania tych silników jest taka sama ?? (lub znów nie uważałem :).

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2006 13:20:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2006 13:34:33
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Karus napisał(a):
Kirdan_ napisał(a):
Karus napisał(a):
Z tego co pamiętam z historii to już Hitler potrafił benzyne syntetyczną produkować do póki nie zajął pól naftowych w Romunii. To czemu teraz nie......


Odwrotnie :D To po stracie pól naftowych w Rumunii Niemcy zaczęły produkować benzynę syntetyczną (chyba z ziemniaków lub z pszenicy) i w efekcie doprowadzili tą technologie niemal do perfekcji. Dla porównania Japońskie paliwa syntetyczne powodowały zatarcia, zacinanie oraz w niesamowitym stopniu przyspieszały zużycie silników m.in. lotniczych. Niemieckie paliwo co ciekawe tak szkodliwe nie było :D



Czyli nie uważałem na lekcjach :diabel: ,
A ja mam pytanko do Don_Pazurro, dlaczego w TDI nie szkodzi a CR bedzie szkodziło, chyba zasada działania tych silników jest taka sama ?? (lub znów nie uważałem :).


fachowcem nie jestem ,ale o ile sie nie myle, chodzi o to ze silniki typu common rail korzystaja z bardziej skomplikowanych i bardziej wrazliwych aparatów wtryskowych (wielokrotnie wyższe cisnienie wtrysku niz np. w TDI), ktore bardzo zle znoszą odstepstwa paliwa od normy, stad mieszanie w skladzie (ewentualne na naszych stacjach) to zabojstwo dla tego typu napędu. Przeczytaj np. w aktualnym auto swiecie co mowia mechanicy o uzywanym fordzie mondeo i roznicach w eksploatacji silnków forda Tddi i Tdci., mniej wiecej w tym problem co tam napisano. Z tego co wiem z opracowan np. szwedzkich i niemieckich, tam biopaliwo bez problemowo hest wykorzystywane w kazdym silniku diesla, mam nadzieje zeu nas bedzie tak samo. Ja zakładam ze u nas 1 l. kosztowac bedzie 3 zł, choc plitycy mowia o cenie 2,5 - 2,7 zł za litr, ale jak to bedzie w praktyce przekonamy sie myśle niebawem, wszak zyjemy w kraju cudów :D

_________________
Don_Pazurro - Audi A4 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 00:09:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 21:23:26
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
Od juz dluzszego (chyba rok)czasu rafineria trzebinia sprzedaje juz bio paliwo.
(chyba jedyna w polsce, bo budowali ogromne zaplecze do produkcji BIO)

I 1 informacja bedzie dobra. Nie szkodzi to zadnemu dieslowi, ani sprzed 20 lat ani nowym. cdi mercedesa, TDCI forda, nowe TDI audi, JTD i innym z commonrailem. Do nowego passata w instrukcji nawet zalecane jest BIO. Efektow ubocznych typu strata mocy, glosnosc tez niema. Nawet wydaje mi sie ze troche mniej klekocze :):

Cytuj:
Ja zakładam ze u nas 1 l. kosztowac bedzie 3 zł, choc plitycy mowia o cenie 2,5 - 2,7 zł za litr, ale jak to bedzie w praktyce przekonamy sie myśle niebawem, wszak zyjemy w kraju cudów


i tu 2 informacja niestety zla:
W NASZYM KRAJU (Z WYLACZENIEM CUDU NAD WSLA I OBRONY CZESTOCHOWY) NIE MA I NIE BEDZIE!!
cena jest 20gr mniejsza od normalnego ON :P

_________________
Tu byl podpis


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: