.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 10:44:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 289 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 21:25:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Znajomy jeździ od dłuższego czasu Chryslerem Voyagerem 2,5 td na OR. Początkowo w proporcjach OR/ON 1/3, potem 1/2 i więcej. Stwierdził, że silnik jest nieco żywszy i mniej kopci. Zapalanie bez zmian - bez utrudnień. O ile wiem, teraz miał przejść na full OR bez dodatkowych instalacji. Dowiem się szczegółów i napiszę coś więcej.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 22:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 21:23:26
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
Bardzo ciekawy temat :) Mam TDI na pompowtryskiwaczach (115KM)Chyba sam bym przetestowal :) ...tylko ktos moze podpowiedziec jakie sa zagrozenia i ile kosztuje ewentualna naprawa?? :diabel:

_________________
Tu byl podpis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 06:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
u mnie w miescie jest kilku taryfiarzy ktorzy czesto, zbyt czesto kupuja 5 litrowe baniaki z olejem..
Jakbym miał auto na gnój tankowałbym bez zastanawiania sie!

Wezcie pod uwage ze OR musi spelniac surowe normy zywnosciowe, ktorych nie mozna ot tak ominac, a z polskim ON wiadomo jak jest...

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 13:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 18:40:46
Posty: 306
Lokalizacja: Ciechanów // Warszawa
Auto: Audi 200 20V Turbo
baldie napisał(a):
Bardzo ciekawy temat :) Mam TDI na pompowtryskiwaczach (115KM)Chyba sam bym przetestowal :) ...tylko ktos moze podpowiedziec jakie sa zagrozenia i ile kosztuje ewentualna naprawa?? :diabel:


No wlaśnie ja też bym przetestowal, ale również jak Ty obawiam się o konsekwencje, szczególnie jak to zniosą wtryskiwacze... :|
Ivo napisał(a):
Wezcie pod uwage ze OR musi spelniac surowe normy zywnosciowe, ktorych nie mozna ot tak ominac, a z polskim ON wiadomo jak jest...


Prawda, prawda! He he :): ;-) !

_________________
>> Audi 200 2.2 Turbo 20V 3B 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 13:43:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=8663&postdays=0&postorder=asc&highlight=%2C&&start=0&sid=1ace2749d353106d6b88a54cf4dc67c9
Z tego co czytalem to
główne wady:
moze rozpuscic uszczelki i gumowe elementy, glownie chodzi o uszczelkie w pompie
sam olej przy ujemnych temperaturach, nie wiem dokladnie przy ile, ale przy -20 napewno przyjmuje postać stałą cos ala margaryna
na czystym OR jest czesto problem z odpaleniem auta
wyplukuje brud z baku - rozpuszcza go
moze pozostawiac wiekszy nagar
na forum mercedesa pisali cos o tym ze znalezli OR w oleju silnikowym - jakos sie przedostal
zalety:
jak wiadomo cena
jest gestszy wiec uszczelnia bardziej pompe ktora daje wieksze cisnienie i silnik moze byc zwawszy
ekologia

Czytalem tez jak przerobic OR na bio paliwo, polega to mniej wiecej na tym ze dodaje sie chyba sody kaustycznej i alkoholu metylowego,po dodaniu tego do OR wytraca sie gliceryna ktora sie wywala, a reszte wlewa sie do baku. Po co, bo jak pokazal na forum merca jeden koles po spaleniu OR zostaje tlusta plama, a po spaleniu OR po przerobieniu na bio paliwo ta sama powierzchnia pozostaje czysta. Ta oleista substancja moze zamieniac sie w nagar i osadzac tu i tam.
Podgrzewacze stosuje sie w celu latwiejszego rozruchu i to zazwyczaj jezeli ktos jezdzi na czystym OR.
Na allegro taki podgrzewacz wyglada tak iz jest to kanal ktorym przeplywa OR i zanurzone sa w nim dwie swiece zarowe.
Mozna tez robic rozne spirale z miedzi, wymienniki ciepla, ale to i tak nic nie daje poniewaz problem gęstosci OR przeszkadza tylko w momencie odpalania auta, no i w zime, wiec grzanie oleju od plynu chlodniczego odpada, olej musi byc cieply od pierwszej chwili, dopiero po nagrzeniu sie plynu mozna podgrzewacz elektyczny wylaczyc i przejsc na jakis wymiennik.
Z tego co widzialem na tym forum, temperatura oleju dobra do spalania to ok 70st C. Ale jezeli jezdzi sie na mieszance nie przekraczając skladu 1/1 nie potrzebne sa zadne uzadzenia wspomagające, ewentualnie jakis specyfik do diesla w zime.
Uwaga tez na olej inny niz rzepakowy, z doswiadczenia forumowiczow wiem ze sa problemy z odpaleniem auta i rowna pracą np na oleju sojowym.
Mam zamiar przetestowac to na mojej vitarze 2.0 TD, silnik nie jest z byt nowoczesny wiec moze sie mu nic nie stanie.
Piszcie jakie wy macie doswiadczenia w jezdzie na OR, napewno sie komus przydadzą i bedzie mozna troche uskubać kasy z tej zlodziejskiej akcyzy na paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 17:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 14:03:41
Posty: 365
Lokalizacja: Lublin
W tdi są czułe wtryski, olej rzepakowy by je szybko zabił, podobnie filtry.Od białoruskiej ropy wtryski podobno siadają. Jest coś takeigo jak ciśnienie optwarcia w silniku tdi na wtrysku, nomilane jest 1.9 a 2.4 to chyba maxymalne możliwe. Wytdaje mi się za po takim rzepaczku cięnsienie otwarcia się przestawi trochę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2006 19:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
VTG! napisał(a):
W tdi są czułe wtryski, olej rzepakowy by je szybko zabił, podobnie filtry.Od białoruskiej ropy wtryski podobno siadają. Jest coś takeigo jak ciśnienie optwarcia w silniku tdi na wtrysku, nomilane jest 1.9 a 2.4 to chyba maxymalne możliwe. Wytdaje mi się za po takim rzepaczku cięnsienie otwarcia się przestawi trochę.

Do TDI tez bym nie lał, wiem ze jakiś koleś pomyka golfem 1.6td na tym i calekim dobrze sobie radzi, mozliwe ze 1.9 td tez by pociągnoł. W b3 są chyba te silniki 1.6 td.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 06:47:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
no widze ze temat dotarł już na nasze forum..:D

Właśnie z tego powodu kupiłem 2 dni temu golfa 1.9 GTD teraz jeszcze zarejestrować i jazda do biedrobki bede informowac o odczuciach puki co sprobuje moze 1/1 a potem bedę zmieniać proporcje.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 08:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
chlopaki, laliscie moze rzepak do silnika 1Z?? :D Cos mi sie zdaje ze na dniach przetestujemy biopaliwo u kolegi w golfie :D na poczatek zapodam kujawski 1/1 z ON do rurki za filtrem paliwa i zobaczymy jaki efekt. :peace: a jak bedzie dobrze to tylko do biedronki, codziennie niskie ceny 5l za 3 zł :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 08:42:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
No i stało się, po wlaniu 50 litrów ON, dolalismy 20 litrów OR, na razie wszystko ok, cos mi sie wydaje, że będziemy zwiększać zawartośc aż do odwrotnej sytuacji tz. 50l OR i 20 ON :)

Co wy na to??

P.S. W 1,6 td oczywiście :peace:

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 08:57:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ktos cos pisał o glicerynie w OR... I z drugiej strony ktos pisal, ze najlepiej jak olej jest juz "przepalony" . Byc moze przepalanie powoduje ze odparowuje z niego ta glicerynka??? Moze przed wlaniem do baku dobrze byloby wziasc tą oliwę do domu, wlac do garnka (kotła :D ) i podgrzać do 200 (przed chwilą sprawdziłem, temp wrzenia 290st) stopni na jakis czas , moze ta glicerynka odparuje?? Tak sobie dumam. Olej przepalony jest rzadszy. Co o tym myslicie?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 09:07:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
urządzenia do produkcji OR
Nie wie ktos ile kosztuje tona rzepaku??
Bo jak to sie zacznie opłacac to otworze hurtownie oleju rzepakowego :D

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 10:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
1000kg nasion rzepaku mozna kupic w okolicach 800zł.

z tego mozna wytłoczyć około 35% oleju rzepakowego , czyli 350kg.

nie wilem ile to litrów ale 1kg oleju to wiecej niz 1l , takze pewnie z 450l rzepaku, to wychodzi prawie 2zl za litr takze... To sie tylko oplaca ale, jesli sprzedajesz odpady z rzepaku (chyba na pasze) z 650kg i placa za to 600zł za tone < info wyszperane w necie.

A tak to chyba taniej bedzie kupic gotowy olej rzepakowy od producenta i lac do baku :D


... za ile mozna kupic 1l oleju rzepakowego ??? ktos sprawdzał?


P.S. "Dyrektywa europejska mówi, że produkowane dla własnych potrzeb biopaliwo nie jest obłożone akcyzą." < czy ktos moze napisac cos wiecej na ten temat?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 26.kwi.2006 18:58:55 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 11:16:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
tak było o tej akcyzie i własnym użytku na innym forum niestety polskie przepisy zakazują produkcji biopaliwa na własny uzytek jest to karalne jako przestepstwo. i chyba jak pamiatam wsadzili zato jakiegoś rolnika bo miał tone oleju i komponenty w stodole. Jak cie gliniaż zatrzymie na drodze i poczuje frytkownice to masz mandacik tak samo jak przy opałowym.

odpowiednią nowelizacje przepisów juz przygotowali posłowie związani z Romanem Kluską jak pamietam ciekawe czy ją uchwalą zeby szlo produkować na własne potrzeby do maszyn rolniczych.

co do receptur na biopaliwko to tak:

podstawowa strona biopedzicieli.
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/biodiesel.php
tam są receptury.

domowe wynalazki:

OR + 5% PB wymieszać ponoc dziła w zime.
lub
OR + 10% spirytusu wymieszać zostawić potem wlać.

rożne przepisy są dostepne w sieci jest tez dodatek do OR ktory pozwala na mieszanie 75%OR do 25%ON i wszystko na tym smiga nawet najnowsze motory i nieczuć frytury ale niepamietam gdzie go kupić.

polecam poszperanie na forach szczegolnie mercedesa tam są niekiepskie wątki.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 11:27:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z tego co wyszperalem w necie, to te machiny do produkcji biopaliwa w glownej mierze są po to zeby oddzielic od oleju rzepakowego gliceryne. Sęk w tym, ze tej gliceryny jest okolo 25-30% :( i koszty idą w góre, bo robi sie odpad.

czy ta gliceryna ma na prawde taki zly wpływ na silnik??

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 11:33:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 21:23:26
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
Wszystko wskazuje na to ze czas zaczac jezdzic za free :D Cos nie zabardzo chce mi sie w to chce wierzyc. Jak Kaczory sie o tym dowiedza napewno wynajda jakas ciekawa oplate, podatek czy cokolwiek :zly:

_________________
Tu byl podpis


Ostatnio edytowano 26.kwi.2006 12:45:55 przez Murzyn, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 12:30:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
Lukasik napisał(a):
z tego co wyszperalem w necie, to te machiny do produkcji biopaliwa w glownej mierze są po to zeby oddzielic od oleju rzepakowego gliceryne. Sęk w tym, ze tej gliceryny jest okolo 25-30% :( i koszty idą w góre, bo robi sie odpad.

czy ta gliceryna ma na prawde taki zly wpływ na silnik??


Gliceryne można sprzedać za 1zł/kg

http://allegro.pl/item100289043_zrob_so ... roku_.html

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 13:47:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Lukasik napisał(a):
codziennie niskie ceny 5l za 3 zł :D

Gdzieś Ty taką cene wynalazł bo na pewno nie w Polsce :?: :!:
1L oleju rzepakowego conajmniej 2zł
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 13:58:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.gru.2004 21:23:26
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
pewnie w Biedronce, ale oni tam sprzedaja zuzyty silnikowy :p
-------------------------------------------------------------------------------------
My tu gadu,gadu a w biedronce ludzie zapier....ja :d

_________________
Tu byl podpis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 16:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:00:05
Posty: 234
Lokalizacja: Londyn
Auto: Audi RS4 B7 Avant
Teraz to ja sie wypowiem na ten temat... Od tygodnia jezdze na OR z domieszką ON moja Octavia TDI z mocnym virusem i??? Wszystko jest w jaknajlepszym pozadku. Żadnych minusów nic sie nie dzieje. Zrobiłem tak juz ok 1tys km i nie zamierzam zrezygnowac... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 289 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: