http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=8663&postdays=0&postorder=asc&highlight=%2C&&start=0&sid=1ace2749d353106d6b88a54cf4dc67c9
Z tego co czytalem to
główne wady:
moze rozpuscic uszczelki i gumowe elementy, glownie chodzi o uszczelkie w pompie
sam olej przy ujemnych temperaturach, nie wiem dokladnie przy ile, ale przy -20 napewno przyjmuje postać stałą cos ala margaryna
na czystym OR jest czesto problem z odpaleniem auta
wyplukuje brud z baku - rozpuszcza go
moze pozostawiac wiekszy nagar
na forum mercedesa pisali cos o tym ze znalezli OR w oleju silnikowym - jakos sie przedostal
zalety:
jak wiadomo cena
jest gestszy wiec uszczelnia bardziej pompe ktora daje wieksze cisnienie i silnik moze byc zwawszy
ekologia
Czytalem tez jak przerobic OR na bio paliwo, polega to mniej wiecej na tym ze dodaje sie chyba sody kaustycznej i alkoholu metylowego,po dodaniu tego do OR wytraca sie gliceryna ktora sie wywala, a reszte wlewa sie do baku. Po co, bo jak pokazal na forum merca jeden koles po spaleniu OR zostaje tlusta plama, a po spaleniu OR po przerobieniu na bio paliwo ta sama powierzchnia pozostaje czysta. Ta oleista substancja moze zamieniac sie w nagar i osadzac tu i tam.
Podgrzewacze stosuje sie w celu latwiejszego rozruchu i to zazwyczaj jezeli ktos jezdzi na czystym OR.
Na allegro taki podgrzewacz wyglada tak iz jest to kanal ktorym przeplywa OR i zanurzone sa w nim dwie swiece zarowe.
Mozna tez robic rozne spirale z miedzi, wymienniki ciepla, ale to i tak nic nie daje poniewaz problem gęstosci OR przeszkadza tylko w momencie odpalania auta, no i w zime, wiec grzanie oleju od plynu chlodniczego odpada, olej musi byc cieply od pierwszej chwili, dopiero po nagrzeniu sie plynu mozna podgrzewacz elektyczny wylaczyc i przejsc na jakis wymiennik.
Z tego co widzialem na tym forum, temperatura oleju dobra do spalania to ok 70st C. Ale jezeli jezdzi sie na mieszance nie przekraczając skladu 1/1 nie potrzebne sa zadne uzadzenia wspomagające, ewentualnie jakis specyfik do diesla w zime.
Uwaga tez na olej inny niz rzepakowy, z doswiadczenia forumowiczow wiem ze sa problemy z odpaleniem auta i rowna pracą np na oleju sojowym.
Mam zamiar przetestowac to na mojej vitarze 2.0 TD, silnik nie jest z byt nowoczesny wiec moze sie mu nic nie stanie.
Piszcie jakie wy macie doswiadczenia w jezdzie na OR, napewno sie komus przydadzą i bedzie mozna troche uskubać kasy z tej zlodziejskiej akcyzy na paliwa.