.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 21:23:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Quattro
PostNapisane: 11.lut.2004 07:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Dziwna sprawa, pierwszy raz jestem posiadaczem napedu quattro i nie mam zadnego z nim doswiadczenia. Moze mi ktos powiedziec dlaczego na sniegu gdy np wyjezdzam ze skrzyzowania i dodam duzo gazu to mi rzuca mocno dupą :?:
Zalatwilem przez to dwie tylnie felgi :zly:
Myslalem ze quattro powinno nie pozwalac na cos takiego, jak mocno manewruje to auto sie wyprowadza samo, a tak wogole to zachowuje sie jak BMW :): Fajna zabawa ale cos dziwne. Dodam jeszcze ze opony nie sa zbyt rewelacyjne, na lato mam nowe i jezdzi sie super, mokro nie mokro, jest git, ale na zime ksy nie starczylo wiec jezdze na tym cos jest.
Czyzby to byla wina opon?

Jak u Was spisuje sie naped quattro np jak stoicie przed skrzyzowaniem ze skreconymi kolami i nagle pedal do dechy :?:
Zastanawialem sie jeszcze z kumplem i moze jest to spowodowane zbyt lekkim tyłem auta w stosumku do przodu gdzie silnik go dociąża :?:
Jaki jest stosunek mocy przód/tył :?:

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 08:09:45 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
To co opisujesz to normalne zachowanie napędu.Najpierw zarzuci Ci tyłek , a po chwili auto wraca na właściwy tor jazdy. W momencie uślizgu kół na jednej osi część momentu przenoszona jest na drugą oś.w W quattro do każdego koła doprowadza się jedynie 25% mocy. Mniejszy moment obrotowy oznacza mniejsze ryzyko poślizgu, lepszą przyczepność i większy margines bezpieczeństwa w trakcie różnych manewrów.
W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła. Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami w zakresie przyczepności zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są konwencjonalne samochody, także zapobiegają boksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy.
Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samo-hamującemu centralnemu mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś. Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej - w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 09:05:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Miki, masz autko chyba z dwa lata już, a nie nauczyłeś się jeździć nim? Przecież mocne autko z napędem quattro aż się prosi o doświadczenia na nim :P

a z zachowaniem się autka to normalna sprawa, przy pełnym bucie na śniegu masz 75% momentu na tył to nie dziwota, że zarzuca.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 10:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
Ja tez cos powiem :) (moje pierwsze Q doktor Hans mnie zarazil i chwala mu za to) jak sie przesiadlem z oski to tylko poczylem ze szybciej sie zbiera ,nie buksuje, odrazu wyrzuca do przodu ,jest to tylko 2,3 10v ale nawet sie to przemieszcza he he .No.... jak wczoraj spadl snieg mmmmmm.... co tu pisac, caly czas sie ucze bo nie odrazu bede nia zamiatal --- wiadomo ,ale jest mniodzio ....... Jak by to ujac w kilku slowach to : wszystko dookola stoi w miejscu a ja do przodu :):):)

Faktycznie jest tak ze najpierw zapina dupe na zewnatrz , ale zaraz sie ja wyciaga , piekne boki sie tak lapie

Pozdro.

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 10:42:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
ony napisał(a):
Faktycznie jest tak ze najpierw zapina dupe na zewnatrz , ale zaraz sie ja wyciaga , piekne boki sie tak lapie

Pozdro.


Taa,szczegolnie jak na drugim pasie znajduja sie auta :P

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 12:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
ehhhh co by tu nie mówić... ale co quattro to quattro... :P :diabel:

...jako że ostatnio tak troszkę posypało śniegiem - a że u nas piaskarki to nie uraczysz :P no chyba że sypnie z metr to może z jedną wypuszczą... :P :D - na drodze zrobiło się tłoczniej i wolniej - ale co to - to nie dla mnie ja to migacz w lewo i cheja... i mijam ludzi z wielkimi oczami :galy: i zdziwieniem na twarzy...hehehe

...nawet jakoś ostatnio zdarzyło mi się holować na chatkę kolesia - biedakowi rozsypał się kapiszon jak wracał z pracy - "pech" chciał że centralnie pod górką - i nikt go nie chciał wciągnąć bo sami ledwie wjeżdzali... ale co tam - że woże ze sobą linę - zaczepiłem go i jazda... szczerze mówiąc nawet specjalnie różnicy niepoczułem... hehehe nawet i jeszcze po drodze czinkola śmignołem bokiem bo strasznie się wlókł... :P :diabel:

pozdrówka... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 12:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Hugo napisał(a):
To co opisujesz to normalne zachowanie napędu.Najpierw zarzuci Ci tyłek , a po chwili auto wraca na właściwy tor jazdy. W momencie uślizgu kół na jednej osi część momentu przenoszona jest na drugą oś.w W quattro do każdego koła doprowadza się jedynie 25% mocy. Mniejszy moment obrotowy oznacza mniejsze ryzyko poślizgu, lepszą przyczepność i większy margines bezpieczeństwa w trakcie różnych manewrów.
W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła. Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami w zakresie przyczepności zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są konwencjonalne samochody, także zapobiegają boksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy.
Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samo-hamującemu centralnemu mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś. Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej - w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny.

Skas znam ten text :D 20 lat Audi quattro

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 12:35:26 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Mariusz google poszły w ruch :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 12:36:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Quattro jest niebezpieczne i zdradliwe :D , ruszasz jak zwykle, dajesz gazu, łapiesz paczkę na garach, a potem okazuje się że auto nie chce się zatrzymać bo jedziesz po lodzie :P szkoda że na śliskim nie można się zatrzymać tak szybko jak się rusza ;)

Pozdrawiam i nie przeceniać quattro bo może się źle skończyć :diabel:

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 12:46:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja wczoraj zostałem wezwanty by wyciągnąć dwa zakopane OPLE :P Jak przybyłem na miejsce okazało się że jeden już sobie poradził ale drugi to na amen w błocku i śniegu. Ja niestety na letnich niezbyt terenowych gumkach ale co tam :P Wjechałem jak czołg oczywiście na zblokowanym moście i co ... w kopmyn śniegu ugrzązłem.. pomogła chwilowa pomoc kolegów-reczna i już za chwilę dawałem znowu jak terenówką. Podczepiliśmy Kadecika i jak dałem buta tak koleś nie zdążył kierownicą zakręcić ja już był na twardym :D
Quattro piękna sprawa ale jak ma się zimówki i wysoki zawias... bo to co mam ja to się w teren nie nadaje... :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 12:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Hugo napisał(a):
Mariusz google poszły w ruch :diabel:


Ale jak profesjonalna odpowiedz. To sie liczy.

Zoltar napisał(a):
Quattro jest niebezpieczne i zdradliwe :D , ruszasz jak zwykle, dajesz gazu, łapiesz paczkę na garach, a potem okazuje się że auto nie chce się zatrzymać bo jedziesz po lodzie :P szkoda że na śliskim nie można się zatrzymać tak szybko jak się rusza ;)

Pozdrawiam i nie przeceniać quattro bo może się źle skończyć :diabel:


Dokladnie. Hamuje tak jak kazdy inny, chociaz hamujac na biegu jest lepiej niz oska bo sa krodsze poslizgi i dluzszy kontak z nawiezchnia. Ale zastanawiam sie czy dla TORNSEN'a nie jest zgubne chamowanie na biegu z ABS'em, przeciez sa szarpania na wale i poloskach??? ale za to jednak lepiej chamuje na bardzo sliskim.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 14:28:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
Z tym hamowaniem to macie racje kilka razy juz bym sie naciol ja hamuje bez abs i biegami .......

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Quattro
PostNapisane: 11.lut.2004 16:32:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Miki_V6 napisał(a):
Jak u Was spisuje sie naped quattro np jak stoicie przed skrzyzowaniem ze skreconymi kolami i nagle pedal do dechy :?:


tego generalnie sie nie poleca chyba ze kola sa lekko skrecone bo sie mozna zdziwic....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 18:04:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
taa byl zeszlej zimy taki koles w bydzi i na szybko trzeba mu bylo przegubu szukac :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2004 22:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Leo napisał(a):
Miki, masz autko chyba z dwa lata już, a nie nauczyłeś się jeździć nim? Przecież mocne autko z napędem quattro aż się prosi o doświadczenia na nim :P

a z zachowaniem się autka to normalna sprawa, przy pełnym bucie na śniegu masz 75% momentu na tył to nie dziwota, że zarzuca.


Drogi Leo, jakie dwa lata :?: Z tego co widze w umowie to mam ja niecaly rok. A co do napedu to moze ze dwie zimy jak jeszcze pojezdze to sie naucze panowac nad nią :diabel:

eomaciu napisał(a):
Miki_V6 napisał(a):
Jak u Was spisuje sie naped quattro np jak stoicie przed skrzyzowaniem ze skreconymi kolami i nagle pedal do dechy :?:


tego generalnie sie nie poleca chyba ze kola sa lekko skrecone bo sie mozna zdziwic....

Tak, niedawno sie o tym przekonalem. Chodzi jak BMW, mozna niezle walic nią bączki :):
Fajna sprawa tylko chyba na przyszłą zimę bede musial kupic nowe opony to wtedy bedzie OK.

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 02:58:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Odpowiednie opony to podstawa, bez względu na to jaki jest napęd. Ale nie ma takich opon, które by zapewniły tak mocne trzymanie boczne, żeby ci się tyłek nie wychylił przy ostrym ruszaniu ze skręconymi kołami na śniegu... no może jak masz kolce ale i to wątpliwe... :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 10:22:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Wuja napisał(a):
taa byl zeszlej zimy taki koles w bydzi i na szybko trzeba mu bylo przegubu szukac :D


a tego to nie kojarze, kto sie tak zalatwil i gdzie? :D

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 20:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 22:13:52
Posty: 124
Lokalizacja: Otwock
przypomina mi sie sytuacja jak przekonywalem kumpla co jezdzi lanosem do Q- jechalismy zwawo po lodzie ,ale wyraznie sie nie zorientowal bo wyszedl z samochodu i sie wyp......ł :D - stwierdzil ze to mowi samo za siebie.

_________________
TTQ,b4 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 21:39:38 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Piotrek napisał(a):
przypomina mi sie sytuacja jak przekonywalem kumpla co jezdzi lanosem do Q- jechalismy zwawo po lodzie ,ale wyraznie sie nie zorientowal bo wyszedl z samochodu i sie wyp......ł :D - stwierdzil ze to mowi samo za siebie.


Buhhahhahahahahhahahahhahahahhahah dobre :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2004 21:53:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Quattro to fajna sprawa, przyspiesza tak, po śniegu prawie jak na asfalcie. Załuje tylko ze czegoś ekstra do zatrzymywania się nie wymyślili, wtedy by się miało przewagę i w przyspieszaniu i w hamowaniu nad innymi, a tak zatrzymuje się tak samo i ostatnio się parę razy o tym przekonalem. Napociłem się trochę ale Niuni nic się nie stało. A na to rzucanie bokami przy ruszaniu to chyba tylko dobre oponki albo mniej mocy :D :D .

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: