Audista napisał(a):
A sprawdzałeś napięcie ładowania
Gdy silnik chodzi, wskaźnik napięcia na desce pokazuje ok. 14,5V, więc chyba OK.
Robert D napisał(a):
Wystarczy ci akumulator 50 Ah i 510 A prąd ładowania, ja mam taki wswoim aucie A4 1,6 i wystarcza. Wiem że wystarczyłby też 45 Ah,
Hmm... no nie wiem, do niektórych 1.8TQ faktycznie standardowo jest zalecany 80Ah. Gość który sprzedaje Varty też twierdził że ze względu na ilość urządzeń elektrycznych u mnie nie powinienem brać mniejszego.
Cytuj:
Czy w ostanim czasie nic nie robiłeś przy instalacji, nie wstawiałeś nowych źródeł poboru prądu tzn. sprzęt grający, zmiana żarówek itp.
Raczej nie.
Cytuj:
Skoro się rozładował to po pierwsze sprawdź gęstość elektrolitu lub jak nie masz czym to na oko kolor płynu w akumulatorze jeśli jest rdzowo brunatny to możesz przymierzać sie do kupna nowego. Bym zapomniał sprawdź poziom elektrolitu jak jest go za mało to dolej wody destylowanej i pod prostownik.
To jest aku. nieserwisowalny - nie ma jak sprawdzić kolor płynu ani jak dodać wody.
kristof200 napisał(a):
jak na moje oko to nie powinien się tak szybko rozładować - no chyba że już się kończy... mój ostatnio prawie 1,5 miecha stał pod blokiem - i to w te ostre mrozy... wsiadłem, zakręciłem i bez szemrania zapalił na dotyk...
No właśnie. Jeszcze tego lata stał raz przez 5 tygodni i potem zapalił bez problemu. Więc nie wiem czy to dlatego, że teraz zima czy faktycznie się kończy.
Cytuj:
proponuję jeszcze przed wymianką sprawdzić alternator - może szczotki się kończą i nie ładuje jak się należy...
ZTCW, to wskaźnik na desce (gdy silnik pracuje) pokazuje napięcie z alternatora, a to wynosi około 14,5V. Czy po tym można wnioskować że alternator jest OK, czy należy go w jakiś inny sposób sprawdzić?
Cytuj:
poza tym ten twój aku 80A jest zdeczko za duży... no chyba że masz alternator 90 A -
Mam.
Cytuj:
to i może po jakimś czasie go załaduje na full`a... ale jak robisz krótkie odcinki i często masz wszystko powłączane to ten akumulator nigdy się nie naładuje do pełnego stanu...
Przeważnie odcinki około 15km. Oczywiście w zimie najczęściej cała elektryka jest powłączana.
MariuszD napisał(a):
na postoju to prad ciagnie radyjko, centralny, alarm, sterownik silnika, podgrzebane dysze spryskiwaczy i moze jeszcze cos.
Że alarm, to się zgodzę, ale ta cała reszta? Mówimy o kluczyku wyjętym ze stacyjki.
Cytuj:
Moz ezostawiles wlaczone oswietlenie wnetrza??? a moze pare razy alarm sie wlaczyl i rozladowal???
Nie.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Podpiąłem pod prostownik na parę godzin. Na razie chodzi OK. Zobaczymy jak długo. Może do następnej zimy jeszcze dociągnie...
Pozdr.