Elo wszystkim. Szkoda że nikt się nie wypowiedział w sprawie parametrów wałka. Nic to. Poczekamy. Jeżeli chodzi o koszty tej zabawy to nie są takie straszne: po cenach promocyjnych walek wychodzi 250,- EUR (niestety eur obecnie jest stoi dość wysoko) Oczywiście to nie wszystkie koszty. Do tego dochodzi lekkie koło zamachowe + mocniejsze sprężynki (te przy dzwigienkach zaworowych) + koszt trznsportu z Belgii + opłaty celne i odprawy .... nie mówiąc o tym że trzeba mieć już głowice modyfikowaną oraz konieczny będzie sportowy kolektor wydechowy za jakieś min. 800 - 900 PLN + koszty montażu i strojenia tego ustrojstwa....
Na szczęsci wałek zalatwię sobie w super promocji (za friko
, transport także więc się nawet nie zastanawiam. Jeżeli chodzi o zmianę parametrow pracy silnika to wałek oczywiście poprawi górę (jest to najbardziej efektywne) jezeli chodzi o wzrost mocy i osiagów (moc jest pochodną momentu obrotowego + obrotów czy jakoś tak) więc czym ostrzejszy tym lepszy ale bez przesady. Wałki powyżej 270 st. na codzienne uzytkowanie juz się nie nadają.
P.S. Szosti ja na swój silniczek na razie nie mam co narzekać... wczoraj ciąłem się z o 100kg lżejszym Golfem 1.9 TDI na pompowtryskach (zawirusowany) - 138 KM i ponad 300 Nm momentu obrotowego i nie specjalnie mi odchodził ani ja go nie dochodziłem
P.S. P.S. Widzę że temat został przeniesiony z tuningowego na techniczny (zresztą nie pierwszy raz taki numer się dzieje) . Polecam zmienić nazwę forum tuningowego na
:
Rezanie lusterek i wycieraczek . Niech ktos mi powie ile tematów tuningowych nie jest technicznych...